Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bebisen e dopad och klar, tyst som en mus i kyrkan vilket är ovanligt för denne lille herre som väldigt gärna berättar om sin dagsform både i med och motgång och oftast högljutt:D Sammy höll låda och busade på rejält men det va bara charmigt (förutom att han for upp i predikstolen och jag fick springa och hämta honom och han då bestämde sej för att kasta sej mellan mina ben så jag höll på att stupa över honom, balansen va inte på topp i högklackat men vi klarade det med nöd och näppe😂
Cateringmaten va toppen o hemmagjorda morotskakan blev kanon.
Liten fick jättefina presenter som kommer va användbara i många år, så bra när det inte bara blir en hög med leksaker:bow:
(Av oss fick han ett halsband med en liten lyckoklöver)
Så skönt nu när det är klart och allt blev lyckat, idag ska vi bara dega i soffan:love:
 
Nu har lillebror ätit ordentligt sen jag skrev att han inte åt så ofta, men det kräver planering av sovning och mat. Tex kan jag ibland få väcka honom om han inte ätit på länge eller luras att vi ska lägga oss för kvällen.... Läste även om utvecklingssprång och i detta som han ska vara i så kan det visas med minskad aptit, får se om det blir bättre snart.
 
Jag ska ta och beställa en medela manuell imorgon tror jag. Ska ju som sagt bara ha den för att hålla igång produktionen när han inte behagar att äta....
 
I fredags kom vi hem från Florida och det var så skönt faktiskt att komma hem. Liten har varit sååå duktig ❤️ Han blir 6 månader på torsdag och jag förstår inte hur fort detta halvåret gått!

Apropå det här med BLW osv så måste jag säga att boken Smakäventyret är såå bra!! Har tänkt om lite när det gäller maten och kommer amma längre än vad jag från början tänkt. Jag vill försöka undvika att ge välling. Skulle också vilja prova göra egen gröt, men var tusan hittar man paltbröd? Har inte sett det i affärerna här.
Alvin fick smaka äggula idag för första gången och det gillade han direkt :)
 
I fredags kom vi hem från Florida och det var så skönt faktiskt att komma hem. Liten har varit sååå duktig ❤ Han blir 6 månader på torsdag och jag förstår inte hur fort detta halvåret gått!

Apropå det här med BLW osv så måste jag säga att boken Smakäventyret är såå bra!! Har tänkt om lite när det gäller maten och kommer amma längre än vad jag från början tänkt. Jag vill försöka undvika att ge välling. Skulle också vilja prova göra egen gröt, men var tusan hittar man paltbröd? Har inte sett det i affärerna här.
Alvin fick smaka äggula idag för första gången och det gillade han direkt :)

Jag har hittat det vid knäckebröden. Stor förpackning, googla upp den så ser du vad du ska leta efter! Smakar faktiskt gott att äta med smör och ost tycker jag :). Vi kommer inte att ge välling eller någonting annat i nappflaska heller om vi kan undvika, så slipper vi vänja av honom vid flaskan tänker jag. Funderar på att amma året ut ungefär.

Visst har det gått fort! Vi ska fira halvåsdagen med pompa och ståt, eftersom storebror vill ha en ursäkt att äta tårta, haha. Så jag har slagit på stort och beställt tårta med Dunderklumps namn på och allt. Själv får han förstås inte smaka, men jag tänkte vispa lite grädde och servera till någon tesked mosad banan så får han fira lite han med.
 
Hur skönt är det inte att gå upp på övervåningen ENSAM och bara överlåta barnen på pappan? Shit va intensivt det är att ha två barn såhär tätt, speciellt när det ska ordnas stora kalas och man ska ha nattgäster i flera dagar. O_o
 
I fredags kom vi hem från Florida och det var så skönt faktiskt att komma hem. Liten har varit sååå duktig ❤️ Han blir 6 månader på torsdag och jag förstår inte hur fort detta halvåret gått!

Apropå det här med BLW osv så måste jag säga att boken Smakäventyret är såå bra!! Har tänkt om lite när det gäller maten och kommer amma längre än vad jag från början tänkt. Jag vill försöka undvika att ge välling. Skulle också vilja prova göra egen gröt, men var tusan hittar man paltbröd? Har inte sett det i affärerna här.
Alvin fick smaka äggula idag för första gången och det gillade han direkt :)

Vad härligt att det gått så bra! Och vad galet att era killar redan är ett halvår gamla (@Okeydokey) :eek: Alvar fyllde ju 4 månader igår och idag kommer mormor, morfar och farmor och vi ska äta chokladtårta :D

Också kul att höra att "smakäventyret" var bra, den har jag beställt och väntar hem i veckan! Men jag har samma tanke att amma längre än jag trodde från början och kanske då skippa flaska/välling. Eller, vi försöker iofs ge bröstmjölk från flaska ibland för att jag ska kunna åka på ett bröllop utan bebis i maj. Men det går sådär ärligt talat så vi får väl se :p
 
Liten kille under dopet:
26500

:love::heart
 
Försöker få bebis att sova innan babysimmet. Oklart hur bra det går, eftersom jag mest la honom i sängen med en napp och drog för gardinerna :angel:

tillägg; okej går nog sådär för han ligger mest och pratar :cool: :rofl:
 
Försöker få bebis att sova innan babysimmet. Oklart hur bra det går, eftersom jag mest la honom i sängen med en napp och drog för gardinerna :angel:

tillägg; okej går nog sådär för han ligger mest och pratar :cool: :rofl:

Visst är det fantastiskt hur den där stunden i vattnet är ett heldagsprojekt, mat, vila och ”toabesök” ska stämma. Men roligt att bada är det ❤️
 
I morgon blir Dunderklump ett halvår :eek:. Han föddes ju alldeles nyss? Nu har han två tänder, kryper som en riktig mästare och har fått fem smakportioner som han slukat med stor entusiasm. Snart nog skriver vi om förskolestarter och de första stegen!

Men hoppas de börjar gå före de börjar på förskola :idea:
Mvh första barnet :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 097
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 523
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 703
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 959
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp