Höstföräldrar 2019

Idag fick vi två stora kassar barnkläder i storlek 50-74 av mina två kusiner. Fick även en babysitter, banynest och en hoppgunga. Är helt mållös så fina grejer! :love:

Kusinerna har två barn vardera så det är ärvda kläder efter dem, vilket känns toppen att kunna ärva istället för att köpa nytt, inte minst för miljön. Kommer spara allt till ett framtida syskon sen ge vidare i min tur.
Vi har också uteslutande begagnade saker, som vi fått eller köpt - bäst för både miljön och plånboken! :)
 
Idag fick vi två stora kassar barnkläder i storlek 50-74 av mina två kusiner. Fick även en babysitter, banynest och en hoppgunga. Är helt mållös så fina grejer! :love:

Kusinerna har två barn vardera så det är ärvda kläder efter dem, vilket känns toppen att kunna ärva istället för att köpa nytt, inte minst för miljön. Kommer spara allt till ett framtida syskon sen ge vidare i min tur.

Perfekt ju! Vi ska också få en hel drös med bebiskläder och det känns superbra att slippa köpa, av både miljöskäl och ekonomiska skäl :)

Vi har också sån tur att vi fått två barnvagnar gratis :up: Jag har en lillebror på 13 år och den vagnen som köptes till honom fanns kvar och kom hem till oss förra helgen! Den är från 2005 så ingen toppmodell såklart men bara använd till ett barn så den är i väldigt bra skick. Både ligg- och sittdel och diverse tillbehör. Vi fick också med en typ sulkyvagn som definitivt kommer till användning senare. Tycker också det känns fint att få använda samma vagn som jag själv körde runt brorsan i när han var pluttis :love:
 
Jag fick två(mindre positiva)nya upplevelser av graviditeten igår. På kvällen var mina ben/fötter svullna som tusan 😬 helt blank och spänd i huden, fick inte på mig skorna när jag skulle kvällskissa hundarna. Och så hittade bebis min urinblåsa att sparka på lagom till sovdags😬😂 sjukt obehagligt och fick rusa upp på toa 4 gånger på raken(vilket inte är så bara med foglossningen).😂
 
Jag fick två(mindre positiva)nya upplevelser av graviditeten igår. På kvällen var mina ben/fötter svullna som tusan 😬 helt blank och spänd i huden, fick inte på mig skorna när jag skulle kvällskissa hundarna. Och så hittade bebis min urinblåsa att sparka på lagom till sovdags😬😂 sjukt obehagligt och fick rusa upp på toa 4 gånger på raken(vilket inte är så bara med foglossningen).😂

Jag har börjat svullna lite i fötterna också, men inte så illa ännu. Stödstrumpor känns helt fel när jag använder dem, fötterna känns tyngre med stödstrumpor än utan och det är obehagligt. Himla konstigt - så ska det väl inte vara..? :confused:
 
Jag har börjat svullna lite i fötterna också, men inte så illa ännu. Stödstrumpor känns helt fel när jag använder dem, fötterna känns tyngre med stödstrumpor än utan och det är obehagligt. Himla konstigt - så ska det väl inte vara..? :confused:

Har tänkt jag ska beställa stödstrumpor, så har inte provat än. Men det borde ju vara tvärtom ja 🤔
 
Var hos mvc idag för återbesök.
Allting såg bra ut!
Mätte magen (som förra gången låg på översta kurvan) och den hade hoppat ner nånstans mellan översta och mellersta kurvan. Järnvärdet ska helst inte få sjunka mer, så måste bli noggrannare med järntabletterna.
Fick även nytt recept på mina blodförtunnande.

Han ligger med huvudet nedåt, men hon ville inte känns efter hur långt ner eller så han låg då han fortfarande får snurra omkring bäst han vill. Nästa koll är i augusti och då kommer hon nog kolla så att han ligger mer stadigt åt rätt håll..
 
Perfekt ju! Vi ska också få en hel drös med bebiskläder och det känns superbra att slippa köpa, av både miljöskäl och ekonomiska skäl :)

Vi har också sån tur att vi fått två barnvagnar gratis :up: Jag har en lillebror på 13 år och den vagnen som köptes till honom fanns kvar och kom hem till oss förra helgen! Den är från 2005 så ingen toppmodell såklart men bara använd till ett barn så den är i väldigt bra skick. Både ligg- och sittdel och diverse tillbehör. Vi fick också med en typ sulkyvagn som definitivt kommer till användning senare. Tycker också det känns fint att få använda samma vagn som jag själv körde runt brorsan i när han var pluttis :love:
Ja va härligt med vagnarna! Jättefint att ha samma vagn som din bror använt, det blir ju lite speciellt såklart.
 
Besök hos BM idag, vecka 26 (25+4). Mätte magen för första gången, hade sf-mått på 24 vilket var precis under medelkurvan. Alla värden bra, hb låg på 118 så det har definitivt sjunkit (ca 130 vid inskrivning) men enligt BM så är det "bra för att vara gravid".

Fick väga mig igen också, trodde jag skulle vara chill med det men det var faktiskt lite jobbigt att se, måste jag erkänna. Ca 9 kg upp hittills, normalt enligt BM och jag förståååår att det säkert inte är några konstigheter, jag ska ju gå upp i vikt och allt med bebis väger ju litegrann också. Men ändå. Ska försöka släppa det, bebis mår bra och jag har fina värden.

Vi lyssnade på hjärtljuden också som var bra, bebis reagerade på dopplern och började sparka omkring hej vilt :rofl::love:
 
Idag är det strax över 30 grader och i princip lika varmt inne som ute! Jag är sjukt obekväm och typ dör lite av värmen på ett sätt som jag inte gjorde alls förra sommaren vid dessa temperaturer. Så nu sitter i källaren, som vi inte gjort ordning, så vi sitter bland kartongerna på golvet 😅 men här går det att andas utan att få värmeslag i alla fall!
 
Besök hos BM idag, vecka 26 (25+4). Mätte magen för första gången, hade sf-mått på 24 vilket var precis under medelkurvan. Alla värden bra, hb låg på 118 så det har definitivt sjunkit (ca 130 vid inskrivning) men enligt BM så är det "bra för att vara gravid".

Fick väga mig igen också, trodde jag skulle vara chill med det men det var faktiskt lite jobbigt att se, måste jag erkänna. Ca 9 kg upp hittills, normalt enligt BM och jag förståååår att det säkert inte är några konstigheter, jag ska ju gå upp i vikt och allt med bebis väger ju litegrann också. Men ändå. Ska försöka släppa det, bebis mår bra och jag har fina värden.

Vi lyssnade på hjärtljuden också som var bra, bebis reagerade på dopplern och började sparka omkring hej vilt :rofl::love:

Jag är alltid lite nevös inför vågen jag med! Men som du säger det Är viktigast att bäbis mår bra och att värderna är fina. De allra flesta går upp under en graviditet :)
 
Idag är det strax över 30 grader och i princip lika varmt inne som ute! Jag är sjukt obekväm och typ dör lite av värmen på ett sätt som jag inte gjorde alls förra sommaren vid dessa temperaturer. Så nu sitter i källaren, som vi inte gjort ordning, så vi sitter bland kartongerna på golvet 😅 men här går det att andas utan att få värmeslag i alla fall!

Värmen är väldigt påfrestande! Idag har jag känt att kroppen svullnar mer än normalt så det är väl en gravidgrej. Frågade BM om det verkligen är rimligt att ha stödstrumpor när det är såhär varmt, jag förstår ju att det är nu det behövs som mest egentligen. Hon sa nej, det är inte rimligt :p

Jag är alltid lite nevös inför vågen jag med! Men som du säger det Är viktigast att bäbis mår bra och att värderna är fina. De allra flesta går upp under en graviditet :)

Jaa och jag har ju räknat med att gå upp en hel del! Det är mest när man ställs inför den faktiska siffran som det blir verkligt och man måste hantera det. De senaste åren har jag inte vägt mig alls så jag har liksom vant mig av vid att relatera min kropp till en siffra men det kom lite tillbaka nu. Men med några timmars distans känns det helt okej :)
 
Idag är det strax över 30 grader och i princip lika varmt inne som ute! Jag är sjukt obekväm och typ dör lite av värmen på ett sätt som jag inte gjorde alls förra sommaren vid dessa temperaturer. Så nu sitter i källaren, som vi inte gjort ordning, så vi sitter bland kartongerna på golvet 😅 men här går det att andas utan att få värmeslag i alla fall!
Så glad över att vi installerade en ordentlig ac förra året!
Vi har precis kommit hem efter två EXTREMT varma dagar på Kolmården 😰🤯😅 Igår gick vi nästan en mil under dagen men idag gav vi upp vid 13-tiden så det var väl runt en 7-8 km.. promenerandet har känts rejält kan jag säga - sammandragningar som bara den men dottern har haft det underbart så det var helt klart värt det. Avslutade dagen med att möta upp farmodern som är ute med sin båt och premiärbadade i havet - det tyckte magen bättre om.

Vecka 30 på lördag och det känns rätt sjukt.
 
V 35 nu och besök hos bm idag, igen (känns ofta nu med varannan vecka när jag knappt varit där alls de första 7-8 månaderna) 😁
Bebis ligger kvar med huvudet nedåt, mitt Hb låg på, för mig, rekordhöga 122 👍
Håller också på att gå under i värmen, på jobbet är det ändå okej, där är rätt svalt men all annan tid är ju olidlig...
Känner mig väldigt färdig med att vara gravid nu, vi har börjat packa BB-väskan eftersom mannen börjar bli nervös 😁 Lite kläder, tandkräm, godis, några energibars, druvsocker, sugrör, stödstrumpor och papper med blodgrupp osv är typ så långt vi kommit.
Lite blöjor, några fler hygienartiklar och så ska jag bestämma mig för vilken bärsjal jag ska ha sen är vi nog rätt redo!
 
V 35 nu och besök hos bm idag, igen (känns ofta nu med varannan vecka när jag knappt varit där alls de första 7-8 månaderna) 😁
Bebis ligger kvar med huvudet nedåt, mitt Hb låg på, för mig, rekordhöga 122 👍
Håller också på att gå under i värmen, på jobbet är det ändå okej, där är rätt svalt men all annan tid är ju olidlig...
Känner mig väldigt färdig med att vara gravid nu, vi har börjat packa BB-väskan eftersom mannen börjar bli nervös 😁 Lite kläder, tandkräm, godis, några energibars, druvsocker, sugrör, stödstrumpor och papper med blodgrupp osv är typ så långt vi kommit.
Lite blöjor, några fler hygienartiklar och så ska jag bestämma mig för vilken bärsjal jag ska ha sen är vi nog rätt redo!
Herrejösses, det är snart din tur ju! 😵😍
 
Vecka 30 idag och ja det är ju varmt dessa dagar 😅 Men det tuffar på. Mår lite illa/halsbränna om jag slarvar med att äta, tycker dock det är svårt att äta när det är så här varmt. Blir mycket frukt!
Ja hua, idag är det jobbigt med värmen. Skönt att det ska bli svalare nästa vecka...
 
Äntligen äntligen äntligen semester! :love::banana: Fyra veckor ledigt. Det har gått bra att jobba fram till nu men nu behöver denna gravida kvinna lite lugn och ro :D

Mycket bad också hoppas jag, har aldrig badat så mycket som den här sommaren! Jag har liksom haft en längtan efter vatten, låter ju lite flummigt men det är en känsla jag haft nästan hela graviditeten.
 
Jag fick två(mindre positiva)nya upplevelser av graviditeten igår. På kvällen var mina ben/fötter svullna som tusan 😬 helt blank och spänd i huden, fick inte på mig skorna när jag skulle kvällskissa hundarna.

Mina fötter har svullnat upp nu senaste dagarna också. Superdyrt med ömma gigantiska fötter! Inget hjälper mer än tillfälligt, fotbad och fotmassage lättar dock supermycket för stunden.

Var på apoteket idag för att köpa stödstrumpor men blev hemskickad att mäta benen imorgon bitti för att ta reda på storlek. Så jag får göra det och så nytt försök på apoteket imorgon efter jobbet.
 
Har känt betydligt mer och tydligare rörelser idag så är lugn igen ☺

Har svinont i höfterna men mår förövrigt bra. Har precis börjat ta järntabletter.
Det enda jag för kämpa riktigt mycket med är mitt eget huvud, kam verkligen inte ta till mig den här graviditeten och skäms nästan över att jag inte känner mer glädje och längtar mer. Känner mest ångest inför den stora omställningen 😬 borde vara tvärtom så som vi kämpat för det här. Förra graviditeten var självklar från första stund fram till v.13 när vi fick veta att det inget blir.

V.22 nu. Hoppas att jag hinner ändra känsla under resten av graviditeten.
Inhopp från vintertråden, så jag ligger ju några veckor bakom dig, men jag vill bara säga att du inte är ensam. Känner exakt likadant och det var befriande att läsa om dina känslor. Även om jag förnuftigt fattar att jag såklart inte är ensam i att känna/tänka såhär, så kan jag ibland få den känslan ändå.

Jag kände som ni under min graviditet. Graviditeten var planerad och efterlängtad, men när det väl tog sig (tog typ ett år) så ville jag inte veta av det, förträngde det så gott jag kunde. Ångrade mig. Var inställd på att få en tuff start och svårt med anknytningen, men när bebis väl var ute så var det omedelbar förälskelse :heart För mig verkar det alltså som att det var ännu en graviditetskrämpa. (och skulle det inte vara så för er så är det också ok och helt normalt - det är vanligt att det tar tid innan man älskar sin bebis)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 168
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
10 077
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 845
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
399
· Visningar
42 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp