Höstföräldrar 2019

Ja precis, SF-måttet är det BM mäter med måttband när du ligger ner på rygg :) Man mäter egentligen livmodern, från blygdbenet upp till toppen eller vad man ska säga. Min BM brukar säga siffran och visa mig grafen över hur SF-måttet utvecklar sig. Om din BM inte har sagt något om det så tänker jag att det med största sannolikhet är helt normalt och följer sin kurva :)

Och tack det hoppas jag också! Så himla ont i halsen, vill bara ha ett konstant inflöde av antingen glass eller varm dryck :p
Glass är ju inte helt fel men usch så träligt att ha ont i halsen!
 
Glass är ju inte helt fel men usch så träligt att ha ont i halsen!

Ja det är hemskt! Har inte sovit många timmar i natt, hade jättesvårt att slappna av när halsen gjorde så ont så huvudet varvade på som sjutton. Gav upp vid 04, just nu är jag oerhört tacksam för den "varma koppen" som jag just druckit, fantastiskt för min stackars hals!!!

Ursäkta utläggning, jag vet att ingen är intresserad av att höra sånt här egentligen men visst får vi tycka lite synd om oss själva när vi är sjuka och/eller sover dåligt samtidigt som vi är höggravida?! :p
 
Ja det är hemskt! Har inte sovit många timmar i natt, hade jättesvårt att slappna av när halsen gjorde så ont så huvudet varvade på som sjutton. Gav upp vid 04, just nu är jag oerhört tacksam för den "varma koppen" som jag just druckit, fantastiskt för min stackars hals!!!

Ursäkta utläggning, jag vet att ingen är intresserad av att höra sånt här egentligen men visst får vi tycka lite synd om oss själva när vi är sjuka och/eller sover dåligt samtidigt som vi är höggravida?! :p
Absolut!!! 👍👍
Skönt att ventilera alla krämpor och småsaker med andra i samma situation ☺
 
Ja det är hemskt! Har inte sovit många timmar i natt, hade jättesvårt att slappna av när halsen gjorde så ont så huvudet varvade på som sjutton. Gav upp vid 04, just nu är jag oerhört tacksam för den "varma koppen" som jag just druckit, fantastiskt för min stackars hals!!!

Ursäkta utläggning, jag vet att ingen är intresserad av att höra sånt här egentligen men visst får vi tycka lite synd om oss själva när vi är sjuka och/eller sover dåligt samtidigt som vi är höggravida?! :p
Klart man får tycka synd om sig själv!

Jag är riktigt leds på att vakna 1 gång i timmen nattetid nu... 🥴
 
Medan jag ligger här och tycker synd om mig själv kan jag dela med mig av en mysko dröm jag hade härom natten :D

Jag drömde att vi fick en pojke istället för en flicka (som UL visat) men att det tog några dagar innan jag upptäckte det :rofl::laugh:

Har ni drömt något knäppt under graviditeten?
 
Medan jag ligger här och tycker synd om mig själv kan jag dela med mig av en mysko dröm jag hade härom natten :D

Jag drömde att vi fick en pojke istället för en flicka (som UL visat) men att det tog några dagar innan jag upptäckte det :rofl::laugh:

Har ni drömt något knäppt under graviditeten?
Jag drömde massor medan jag sov ikapp igår på dagen.

Drömde att jag lämnat storasyster på förskolan, hon har tid där till 15 på dagarna. Åker sen och hämtar upp helt random person på flygplats, går på Ikea och vid 18 ringer personal från fritids (?) och säger otrevligt att jag minsann måste hämta dottern nu! Åker dit och hämtar, drömmer sen att jag vaknat morgonen därpå och ser att jag skickat ett mycket märkligt sms till förskolepersonalen där jag bortförklarar min sena hämtning 🥴😰
Där vaknar jag som tur är och inser att klockan bara är 12.45 och att det är ett tag kvar tills hämtningen 😂
Undrar vad det betyder 😰🙇🏼‍♀️
 
Ja det är hemskt! Har inte sovit många timmar i natt, hade jättesvårt att slappna av när halsen gjorde så ont så huvudet varvade på som sjutton. Gav upp vid 04, just nu är jag oerhört tacksam för den "varma koppen" som jag just druckit, fantastiskt för min stackars hals!!!

Ursäkta utläggning, jag vet att ingen är intresserad av att höra sånt här egentligen men visst får vi tycka lite synd om oss själva när vi är sjuka och/eller sover dåligt samtidigt som vi är höggravida?! :p
Man måste få gnälla och ventilera ibland!


Känner mig själv rätt hängig, vilket till stor del har berott på stressig arbetssituation ( jobbat över dagligen, inte kunnat ta raster helt enkelt för mycket att göra på för lite tid). Har härdat ut fram tills i mitten av förra veckan då det brast lite och jag grät en skvätt både efter och på jobbet.
jag pratade med chef och situationen är nu något bättre men jag är helt slut! Det är nog förkylning som spökar också, många på jobbet (skola så både kollegor och elever) har varit sjuka så det är inte så konstigt om jag smittats.

Har dock så svårt att vara sjuk från jobbet, dels för att jag alltid tänker att jag bara är känslig och nog kan bita ihop och dels för att jobbet hopar sig. Det slutar med att jag biter ihop och går till jobbet. Maken hävdar att det är en dålig strategi speciellt nu som gravid. Han är överlag inte särskilt imponerad över min arbetssituation just nu och jag kan nog hålla med.
 
Idag är det dags för första kontrollen. Tänker ha med packad väska ifall vi får stanna.. Lika bra det så är det bara ett plus om det inte behövs 😣 Hoppas slippa sjukhuset ett tag till... Men ärligt talat saknar jag tryggheten där lite🙄 blir smått knäpp av att ligga här hemma och känna efter och leta symtom😬 men sova i sin egen säng med djuren runt sig är underbart😍
 
Idag är det dags för första kontrollen. Tänker ha med packad väska ifall vi får stanna.. Lika bra det så är det bara ett plus om det inte behövs 😣 Hoppas slippa sjukhuset ett tag till... Men ärligt talat saknar jag tryggheten där lite🙄 blir smått knäpp av att ligga här hemma och känna efter och leta symtom😬 men sova i sin egen säng med djuren runt sig är underbart😍
Håller tummarna att allting fortfarande ser tillräckligt okej ut för att du ska slippa inläggning, även om jag förstår stressen med att leta efter symtom på att du blir sämre 🤦🏼‍♀😰 Förstår lyckan att kunna sova hemma iaf!

Hur ofta går du på extra kontroller nu?
 
Känner mig själv rätt hängig, vilket till stor del har berott på stressig arbetssituation ( jobbat över dagligen, inte kunnat ta raster helt enkelt för mycket att göra på för lite tid). Har härdat ut fram tills i mitten av förra veckan då det brast lite och jag grät en skvätt både efter och på jobbet.
jag pratade med chef och situationen är nu något bättre men jag är helt slut! Det är nog förkylning som spökar också, många på jobbet (skola så både kollegor och elever) har varit sjuka så det är inte så konstigt om jag smittats.

Har dock så svårt att vara sjuk från jobbet, dels för att jag alltid tänker att jag bara är känslig och nog kan bita ihop och dels för att jobbet hopar sig. Det slutar med att jag biter ihop och går till jobbet. Maken hävdar att det är en dålig strategi speciellt nu som gravid. Han är överlag inte särskilt imponerad över min arbetssituation just nu och jag kan nog hålla med.

Men usch stackare, det låter väldigt tufft! Vad bra att du har pratat med chefen men prioritera inte ner dig själv! Maken har rätt. Du är gravid, vilket betyder att du har sämre immunförsvar än vanligt och framför allt så har du inte i närheten av samma energireserv som vanligt. Jag måste påminna mig själv om det också, det är mentalt tufft att inte orka någonting och att det känns som att "minsta grej" ställer allt på ända.

Är du sjuk så ska du såklart vara hemma, även om jag förstår att det kan vara svårare beroende på vilket jobb man har. Jag har som tur är ett jobb som åtminstone just nu (med anpassade arbetsuppgifter) inte far ett dugg illa av att jag är hemma några dagar. Är det lärare du är? Det måste väl finnas beredskap för att man är sjuk där också tänker jag. Kram på dig! :heart
 
Idag är det dags för första kontrollen. Tänker ha med packad väska ifall vi får stanna.. Lika bra det så är det bara ett plus om det inte behövs 😣 Hoppas slippa sjukhuset ett tag till... Men ärligt talat saknar jag tryggheten där lite🙄 blir smått knäpp av att ligga här hemma och känna efter och leta symtom😬 men sova i sin egen säng med djuren runt sig är underbart😍

Hoppas allt går bra! :heart
 
Håller tummarna att allting fortfarande ser tillräckligt okej ut för att du ska slippa inläggning, även om jag förstår stressen med att leta efter symtom på att du blir sämre 🤦🏼‍♀️😰 Förstår lyckan att kunna sova hemma iaf!

Hur ofta går du på extra kontroller nu?

Har inbokat idag och måndag och sen antar jag att det blir fler tider inbokade efter det om jag inte ska stanna.
En dag i taget, nu har hon ju snart fått en extra vecka där inne mot vad vi trodde :)
 
Har inbokat idag och måndag och sen antar jag att det blir fler tider inbokade efter det om jag inte ska stanna.
En dag i taget, nu har hon ju snart fått en extra vecka där inne mot vad vi trodde :)
Hoppas allt ser bra ut så att ytterligare lite tid får gå!
 
Jag har nu börjat tröttna på att vänta. 2 dagar till bf och egentligen tror jag inte att barnet kommer förrän nästa vecka. Men ändå kan jag inte låta bli att hoppas att det ska dra igång, minsta tecken går mig att undra om det är på gång. Trodde inte att jag skulle ha kommit till det här läget än :meh:
 
Jag har nu börjat tröttna på att vänta. 2 dagar till bf och egentligen tror jag inte att barnet kommer förrän nästa vecka. Men ändå kan jag inte låta bli att hoppas att det ska dra igång, minsta tecken går mig att undra om det är på gång. Trodde inte att jag skulle ha kommit till det här läget än :meh:

Åh förstår att det är segt! Hoppas att bebis inte dröjer allt för länge.
 
Men usch stackare, det låter väldigt tufft! Vad bra att du har pratat med chefen men prioritera inte ner dig själv! Maken har rätt. Du är gravid, vilket betyder att du har sämre immunförsvar än vanligt och framför allt så har du inte i närheten av samma energireserv som vanligt. Jag måste påminna mig själv om det också, det är mentalt tufft att inte orka någonting och att det känns som att "minsta grej" ställer allt på ända.

Är du sjuk så ska du såklart vara hemma, även om jag förstår att det kan vara svårare beroende på vilket jobb man har. Jag har som tur är ett jobb som åtminstone just nu (med anpassade arbetsuppgifter) inte far ett dugg illa av att jag är hemma några dagar. Är det lärare du är? Det måste väl finnas beredskap för att man är sjuk där också tänker jag. Kram på dig! :heart
Håller med här @Rouise!
Viktigt att lyssna på kroppen, den gör ett jättejobb under graviditeten. Jag vet hur sjukt svårt det är 🙈
Förra graviditeten jobbade jag på akutmottagning, sommar och som vanligt massor av extrapass som behövde täckas... Men efter att både min barnmorska och man skällt lite på mig så kunde jag faktiskt se att det är en begränsad tid där jag faktiskt inte kan jobba på lika mycket som vanligt.

Det är faktiskt arbetsgivarens uppgift att lösa personalens frånvaro. Sedan vet jag att det är svårt i många yrken, men låt inte det hindra dig från att faktiskt vara sjuk/vila/ta det lugnare när du känner att du behöver det!
 
Idag är det dags för första kontrollen. Tänker ha med packad väska ifall vi får stanna.. Lika bra det så är det bara ett plus om det inte behövs 😣 Hoppas slippa sjukhuset ett tag till... Men ärligt talat saknar jag tryggheten där lite🙄 blir smått knäpp av att ligga här hemma och känna efter och leta symtom😬 men sova i sin egen säng med djuren runt sig är underbart😍
Hoppas kontrollen går bra och att du får en lugn skön helg hemma med djur och säng 😁🤞
 
Jag har nu börjat tröttna på att vänta. 2 dagar till bf och egentligen tror jag inte att barnet kommer förrän nästa vecka. Men ändå kan jag inte låta bli att hoppas att det ska dra igång, minsta tecken går mig att undra om det är på gång. Trodde inte att jag skulle ha kommit till det här läget än :meh:
Håller tummarna att bebis inte väntar allt för länge!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
19 987
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
10 991
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 854
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
412
· Visningar
43 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp