Höstföräldrar 2019

Hah, samma här, prestationen ligger stadigt på -3... Jag hade tänkt löneförhandla rejält till våren - dags att visa att man är värd nåt - asap!
Nåväl, man är ju inte gravid så ofta så det kanske är smällar man får ta..?

Det är väl så, jag tror att man får vara snäll mot sig själv. Det är så mycket med allt ändå :)
 
Grattis @Olympus!

Angående jobb så ja, hjärnan checkar typ ut någon gång där i början på graviditeten, ibland tillsammans med kroppen direkt och ibland hänger kroppen kvar ett tag tills det börjar bli jobbigt att röra sig 🙄
Sedan fortsätter hjärnan att vara rätt okontaktbar tycker jag iaf under första året. Sedan blev jag ju gravid igen så nu kom jag liksom aldrig riktigt ur det där sega, sömnlösa, förvirrade stadiet 😂
Superbra när en som jag jobbar på en akutmottagning, eller så kanske all min kraft går åt till de stunderna när jag verkligen måste fokusera och därför känner jag mig extra snurrig och förvirrad där emellan 😇
 
Jag funkar rätt bra på jobbet, men är glad att jag haft en del tid jag kunnat styra över själv senaste tiden. Kan normalt inte styra mina arbetstider alls och måste vara på plats hela tiden. Men tillfälligt har jag nu kunnat jobba hemma en del dagar, vilket kändes som räddningen när jag var ganska illamående.

Nu har illamåendet i stort sett försvunnit som tur är.
 
Bläää jag har ont i ryggen :down: Molande värk runt svanskotan typ, där ryggen går över i bäckenet skulle jag nog säga. Ibland går det över i en brännande känsla, aldrig hugg eller så men det har då och då letat sig ner i ena eller andra skinkan eller höften. Jag är lite rädd att det redan är foglossningskänningar... :crazy: Vecka 8 liksom, kom igen!

Utöver det är magen så förbaskat trög och uppsvullen, vilket ger en obehagskänsla som tillsammans med lätt illamående och ovan nämnda ryggvärk gör att jag mår lite halvdant. De borde ringa från VC idag med provsvar, får se vad de säger.

Ååååh kan vi inte bara snabbspola tiden... Första trimestern är så förbaskat seg, gå runt och låtsas som att allt är bra när man mår skräp och samtidigt är så orolig för att det kanske inte ens går vägen.
 
Uppdatering för alla nyfikna :D:idea:

Ingen UVI, skönt! Ang ryggen så tyckte BM att det lät misstänkt likt foglossning men att det var väldigt tidigt för det. Skulle också kunna vara typ låsning eller så. Hon ville skicka mig till sjukgymnast först men ingen hade tid förrän 1 april och det går ju inte, kan inte gå i två veckor med det här :crazy: Så då blev det läkare imorgon förmiddag istället, för en första bedömning. Läkaren ifråga samarbetar tydligen med barnmorskorna så hen lär ju vara van vid liknande saker kan man hoppas.
 
Uppdatering för alla nyfikna :D:idea:

Ingen UVI, skönt! Ang ryggen så tyckte BM att det lät misstänkt likt foglossning men att det var väldigt tidigt för det. Skulle också kunna vara typ låsning eller så. Hon ville skicka mig till sjukgymnast först men ingen hade tid förrän 1 april och det går ju inte, kan inte gå i två veckor med det här :crazy: Så då blev det läkare imorgon förmiddag istället, för en första bedömning. Läkaren ifråga samarbetar tydligen med barnmorskorna så hen lär ju vara van vid liknande saker kan man hoppas.
Uppblåst och seg mage har jag fått i början båda gångerna. Ser gravid ut på kvällen men som vanligt på morgonen 😂
Låter som foglossning, ja. Det kan komma jättetidigt, tyvärr. Jag har känt av ett bra tag nu även om det är först nu sista veckorna som jag börjar få ont och få "riktiga" problem av det. (v 17 idag) Mycket skit ska vi behöva gå igenom 😬
 
Uppblåst och seg mage har jag fått i början båda gångerna. Ser gravid ut på kvällen men som vanligt på morgonen 😂
Låter som foglossning, ja. Det kan komma jättetidigt, tyvärr. Jag har känt av ett bra tag nu även om det är först nu sista veckorna som jag börjar få ont och få "riktiga" problem av det. (v 17 idag) Mycket skit ska vi behöva gå igenom 😬

Här är det svullet dygnet runt :p Mest obehagskänslorna som stör.

Ja fy, jag hoppas såklart att det inte är det. Får se vad läkarbesöket ger, det är ju inte så att jag är helt rörelsehindrad men det gör mer eller mindre ont hela tiden och jag har svårt att sova. Sitta i samma position för länge är värst, vilket oroar mig eftersom jag dels pendlar drygt 1 timme enkel väg till jobbet och sen sitter mycket på jobbet också, antingen på kontor eller i bil. Det är väl bra att få hjälp tidigt om det nu skulle vara fogarna.
 
Här är det svullet dygnet runt :p Mest obehagskänslorna som stör.

Ja fy, jag hoppas såklart att det inte är det. Får se vad läkarbesöket ger, det är ju inte så att jag är helt rörelsehindrad men det gör mer eller mindre ont hela tiden och jag har svårt att sova. Sitta i samma position för länge är värst, vilket oroar mig eftersom jag dels pendlar drygt 1 timme enkel väg till jobbet och sen sitter mycket på jobbet också, antingen på kontor eller i bil. Det är väl bra att få hjälp tidigt om det nu skulle vara fogarna.
Ja mitt känns också mycket om jag sitter länge. Så fort jag ställer mig upp lite blir det bättre så brukar ta regelbundna små promenader eller så för att återställa det lite. Även om det ofta blir värre under dagen. Foglossningsbälte hjälpte mig förra gången när jag började bli tyngre, kanske ska gräva fram det redan nu:angel:
 
Ja mitt känns också mycket om jag sitter länge. Så fort jag ställer mig upp lite blir det bättre så brukar ta regelbundna små promenader eller så för att återställa det lite. Även om det ofta blir värre under dagen. Foglossningsbälte hjälpte mig förra gången när jag började bli tyngre, kanske ska gräva fram det redan nu:angel:

Byta position är det som funkar bäst känns det som! Ska försöka mixtra lite med min sittställning i bilen och se om det hjälper något.
 
Då har jag varit på VC igen. Fick träffa läkare som väl inte hade så jättemycket att komma med mer än att jag inte ska vara rädd att ta en alvedon när det är som värst och att jag ska försöka röra på mig i så mycket det går.

Men sen hade jag sån tur att jag fick smita in till en av sjukgymnasterna som hade lite tid över mellan två besök :) Fick en liten pratstund och lite råd. Även här var rådet att röra mig mycket och så fick jag prova ett foglossningsbälte som hon rekommenderade mig att beställa hem. Om det blir värre eller om jag vill ha mer hjälp får jag boka en riktig tid där. Hon var väl, precis som jag, mest bekymrad över att jag måste sitta så mycket i bil, och rådde mig att om det blir väldigt jobbigt ska jag prata med chefen och se om jag kan jobba mer hemma (har en hemmajobbardag i veckan i dagsläget).

Det känns i alla fall bättre att ha fått lite råd, nu ska jag försöka göra det bästa av situationen. Bulla upp med kuddar i svanken hjälpte i alla fall när jag sov i natt :)
 
Usch idag har jag av någon anledning drabbats av "katastroftankar".... Tror inte där kommer vara någon levande bebis på RUL om någon vecka osv:crazy: Bara för att jag inte har gått upp i vikt lika mycket som förra gången, inte har tid att tänka på graviditeten lika mycket osv. osv.
 
Usch idag har jag av någon anledning drabbats av "katastroftankar".... Tror inte där kommer vara någon levande bebis på RUL om någon vecka osv:crazy: Bara för att jag inte har gått upp i vikt lika mycket som förra gången, inte har tid att tänka på graviditeten lika mycket osv. osv.
Vad jobbigt det låter!
Jag hade mycket sådana tankar förra graviditeten, den här är det i alla fall bättre men ibland kommer det nu också.
Hoppas du kan släppa tankarna, åtminstone efter RUL. Hur långt har du dit?
 
Vad jobbigt det låter!
Jag hade mycket sådana tankar förra graviditeten, den här är det i alla fall bättre men ibland kommer det nu också.
Hoppas du kan släppa tankarna, åtminstone efter RUL. Hur långt har du dit?
Ja jag brukar vara rätt bra på att hålla tankarna under kontroll annars, men i förmiddags var det verkligen en negativ spiral jag fastnade i 🙁 Tror det varit lite mycket på sista tiden med flytt, jobbstart, inskolning och snart nytt jobb, ja och så graviditeten uppepå allt 🙈
Det är ungefär 3,5 v till RUL.
 
Usch idag har jag av någon anledning drabbats av "katastroftankar".... Tror inte där kommer vara någon levande bebis på RUL om någon vecka osv:crazy: Bara för att jag inte har gått upp i vikt lika mycket som förra gången, inte har tid att tänka på graviditeten lika mycket osv. osv.

Andas! :heart Ibland blir det lite mycket och då är det lätt att hamna i en negativ spiral med tankarna. Hoppas det känns bättre idag!
 
Andas! :heart Ibland blir det lite mycket och då är det lätt att hamna i en negativ spiral med tankarna. Hoppas det känns bättre idag!
Hade ett litet sammanbrott i morse, blev ju inte bättre av att blivande storebror skrek på mig en bra stund när vi skulle iväg till förskola/jobb på förmiddagen :crazy:
Men nu på eftermiddagen på jobbet tycker jag mig ha känt ett flertal rörelser/sparkar, så nu känner jag mig lite lugnare.
 
Hade ett litet sammanbrott i morse, blev ju inte bättre av att blivande storebror skrek på mig en bra stund när vi skulle iväg till förskola/jobb på förmiddagen :crazy:
Men nu på eftermiddagen på jobbet tycker jag mig ha känt ett flertal rörelser/sparkar, så nu känner jag mig lite lugnare.

Vad skönt! Och vad mysigt med rörelser :love:
 
Hej vecka 9! Än så länge går det bra. Ryggen har skärpt till sig och är rätt samarbetsvillig. Mer rörelse var nog ett bra drag. På fredag ska vi på tidigt ultraljud! :love: :eek: :nailbiting:

Hur går det för er andra? :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 215
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
10 124
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 845
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
399
· Visningar
42 632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp