Höstföräldrar 2019

Hur går det för er alla? :)
Här började dagen med att lillen både kissade och bajsade ner hela sig och skötbordet vid blöjbyte. Bara att slänga allt i tvätten och tvätta lillen i handfatet. Tillbaka till sängen och ammade tills han somnade, la honom i nästet mellan mig och pappan men efter några minuter hostade han till och kräktes upp en kaskad av mjölk, trodde inte att en bebis kunde kräkas så mycket på en gång :o
In med nästet och filtar i tvätten och bebis fick bada igen.
Sen vad dagen slut kändes det som, så trist när det är så grått hela dagen! Vi hade tänkt ta en promenad men nu på kvällen började blåsa upp ordentligt så vi fastnade i soffan istället.
 
Hur går det för er alla? :)

Här går det bra :) K är 3,5 vecka och vi börjar lära känna henne bättre och bättre. Vi har vågat oss iväg på lite utflykter, typ en tur till stan, promenad till kompisar för fika osv. Föräldrasjälvförtroendet växer så sakteliga :D

Sömnen är intressant och så relativ, innan graviditet och barn var allt förutom minst 7 timmar i sträck en dålig natt. Idag känner jag mig riktigt utvilad efter att ha fått sova 2 + 2 + 1,5 + 1,5 timme :D

Vi har första dagarna på egen hand nu när maken är tillbaka på jobb. Han jobbar dessutom natt så det blir mycket ensamtid men det har gått riktigt bra tycker jag! Han jobbar två pass nästa vecka också innan tio dagar ledigt igen så det blir lite mjukstart.
 
Här går det bra :) K är 3,5 vecka och vi börjar lära känna henne bättre och bättre. Vi har vågat oss iväg på lite utflykter, typ en tur till stan, promenad till kompisar för fika osv. Föräldrasjälvförtroendet växer så sakteliga :D

Sömnen är intressant och så relativ, innan graviditet och barn var allt förutom minst 7 timmar i sträck en dålig natt. Idag känner jag mig riktigt utvilad efter att ha fått sova 2 + 2 + 1,5 + 1,5 timme :D

Vi har första dagarna på egen hand nu när maken är tillbaka på jobb. Han jobbar dessutom natt så det blir mycket ensamtid men det har gått riktigt bra tycker jag! Han jobbar två pass nästa vecka också innan tio dagar ledigt igen så det blir lite mjukstart.
Är inne på förlossningen nu och hoppas på bebis inom inte allt för länge.
 
Här går det fint! Lilla W är rätt okomplicerad och får liksom mest hänga med 😁
Storebror fyllde två i veckan så vi har både hunnit med restaurangbesök, lite kalas här hemma och en personalfest med mitt jobb.
10 veckor nu och tiden går så fort! Redan storlek 68 i kläder.
 
Här rullar allt också på bra! Lillebror har börjat bli lite svår att söva ibland och är rätt arg om det inte bara sprutar ur brösten vid dom tillfällena 🤣 Vi har hunnit med en dagstripp till Ullared vilket inte var någon superresa enligt honom men det är fullt förståeligt eftersom det blev 11 timmar i bil 🤪

Han är 6 veckor nu och det har gått galet fort!
 
Här är allt bra förutom att vi är konstant förkylda. 🙄 Storebror har haft feber i helgen och även i morse.. Vi andra är mest snoriga än så länge lyckligtvis men vore skönt om det kunde ge med sig.
Sex veckor idag i alla fall!
493DD373-993A-4DFF-A1B1-B99439CB1304.jpeg
 
Bara för att jag sa att det går bra så var natten rätt jobbig, K var egentligen inte så mycket bökigare än vanligt men jag hade huvudvärk och kände mig rätt uppgiven att inte bara få sova...

Nu känns det bättre ändå, konstigt hur mycket värre allt känns på natten :p
 
Hur går det för er alla? :)
Här går det bra, imorgon är han fyra veckor gammal och på lördag en månad.
Läkarkontroll utan anmärkning på bvc idag, och vikten har ökat med 490 gram på sex dagar :angel: så nu väger han 4720 runda goa gram :D
Vi är mitt i ett utvecklingssteg tror jag, för det är lite mer kinkigt och han ligger inte själv i vagnen eller babynästet så gärna just nu. Bajsblöjorna är påtagligt färre vilket vi alla är rätt nöjda med. Annars en pigg och oftast glad kille som vi myser med mest hela dagarna :love:
 
Fick ringa ut ambulansen här förut :cry: jag fick sån extrem plötslig blödning. Ringde in till BB som tyckte vi skulle ringa ut ambulans. Dom var här ganska länge och under tiden så lugnade det sig. Dom sa att dom gärna tog med mig in till gynakuten direkt men vi bestämde att jag ringer dom om det blir värre igen och sen i vilket fall som helst så ringer jag gynmottagningen i morgon. Är livrädd att det ska bli mer problem nu:cry:
 
Fick ringa ut ambulansen här förut :cry: jag fick sån extrem plötslig blödning. Ringde in till BB som tyckte vi skulle ringa ut ambulans. Dom var här ganska länge och under tiden så lugnade det sig. Dom sa att dom gärna tog med mig in till gynakuten direkt men vi bestämde att jag ringer dom om det blir värre igen och sen i vilket fall som helst så ringer jag gynmottagningen i morgon. Är livrädd att det ska bli mer problem nu:cry:
Usch! Jag hade också några kraftigare blödnings-attacker veckorna efter förlossningen. Avslaget var nästan helt borta och sen bara kom det en störtflod 👎 Hände två, tre gånger. Håller tummarna att det bara är något liknande och att det inte blir något mer!
 
Usch! Jag hade också några kraftigare blödnings-attacker veckorna efter förlossningen. Avslaget var nästan helt borta och sen bara kom det en störtflod 👎 Hände två, tre gånger. Håller tummarna att det bara är något liknande och att det inte blir något mer!

Var du inne och kollade upp det eller så? Har ju gått 7 veckor efter förlossningen för mig 😢 Trodde äntligen att allt var som det skulle igen.
 
Var du inne och kollade upp det eller så? Har ju gått 7 veckor efter förlossningen för mig 😢 Trodde äntligen att allt var som det skulle igen.

Haft liknande med båda barnen (dock ej strörtblödning) 5 v avslag. Två veckor inget och sedan en vecka med som kraftig mens. Tog upp det på efterkontrollen och det är tydligen normalt :meh:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 408
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 359
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 848
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
400
· Visningar
42 831

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp