Höstföräldrar 2019

Hej vecka 9! Än så länge går det bra. Ryggen har skärpt till sig och är rätt samarbetsvillig. Mer rörelse var nog ett bra drag. På fredag ska vi på tidigt ultraljud! :love::eek::nailbiting:

Hur går det för er andra? :)
Här är vi i vecka 12 (11+5) och nyligen hemkomna från egypten, en riktig mardrömsresa...

I fredags var vi på ultraljud och fick se hjärtat slå och en liten som gjorde volter och gömde ansiktet bakom händerna. Idag ska jag på inskrivning och då ska vi även boka tid för RUL och så ska jag försöka flytta vårat nästa ultraljud lite närmare i tiden, tror inte att jag kan vänta 5 veckor med mitt mående.

Går på blodförtunnande och äter omeprazol dagligen, mår illa mest hela tiden :grin:
Verkar även som om jag är på gång att bli förkyld, har extremt ont i halsen och vaknar flera gånger varje natt pga det. Självklart måste jag även upp och kissa varje gång jag vaknar för tillfället så det är ett himla springande. Har absolut noll ork för någonting egentligen och ser fram emot ett långt sommarlov...
 
Hoppas det går bra på UL @zassoo :)

Jag är i vecka 8 (7+5). Tycker tiden går så sjukt långsamt :D jag vill börja köpa babysaker men det känns lite för tidigt :p

Jag har mått ganska bra veckan som varit men veckan innan dess var jag illamående och kräktes. Jag är dock sjukt trött mest hela tiden!
 
Här är vi i vecka 12 (11+5) och nyligen hemkomna från egypten, en riktig mardrömsresa...

I fredags var vi på ultraljud och fick se hjärtat slå och en liten som gjorde volter och gömde ansiktet bakom händerna. Idag ska jag på inskrivning och då ska vi även boka tid för RUL och så ska jag försöka flytta vårat nästa ultraljud lite närmare i tiden, tror inte att jag kan vänta 5 veckor med mitt mående.

Går på blodförtunnande och äter omeprazol dagligen, mår illa mest hela tiden :grin:
Verkar även som om jag är på gång att bli förkyld, har extremt ont i halsen och vaknar flera gånger varje natt pga det. Självklart måste jag även upp och kissa varje gång jag vaknar för tillfället så det är ett himla springande. Har absolut noll ork för någonting egentligen och ser fram emot ett långt sommarlov...

Vad skönt att allt ser bra ut så här långt. Mardrömsresa och illamående låter mindre kul :down:
 
Hoppas det går bra på UL @zassoo :)

Jag är i vecka 8 (7+5). Tycker tiden går så sjukt långsamt :D jag vill börja köpa babysaker men det känns lite för tidigt :p

Jag har mått ganska bra veckan som varit men veckan innan dess var jag illamående och kräktes. Jag är dock sjukt trött mest hela tiden!

Då är vi väldigt lika i tid, för mig är det 8+0 idag :) Och JAA, tiden går så sjukt långsamt att jag blir galen! Det blir ju inte bättre av att inte orka göra lika mycket som vanligt. Normalt sett tränar jag ganska mycket vilket ju fyller upp tiden en del men nu orkar jag verkligen inte.
 
Jag plockar med listan så att den inte försvinner. Tråkigt att vi är så få!

September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
25 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
7 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
26 - Lickety, 34, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
5 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
 
Lider med er som mår illa! Det är verkligen inte kul 🤢
Jag mår bättre nu (v 18 idag), tar fortfarande en Postafen då och då när jag känner att det är på väg en våg av illamående...
Foglossningen har dessutom börjat ge sig tillkänna på riktigt 😭 Börjat ha mitt bälte på jobbet nu för att lindra lite. Skulle verkligen behöva träna för att stärka kroppen men det är sjukt svårt att hinna i vardagen och svårt att ta sig i kragen och göra övningar själv hemma när inspirationen tryter. Funderade på att försöka simma två dagar i veckan men har inte kommit till skott...🙄

Var på babyshower igår för en kompis som ska ha i slutet på april, både orättvist att inte ha så långt kvar och jobbigt när jag minns hur tungt det kommer bli om ett par månader 🙈
 
Nu har den extrema tröttheten äntligen släppt lite för min del. 🙏 Jag tror att levaxinet börjat verka på ämnesomsättningen och så har vi blivit friska från förkylning. Vecka 9 nu, snart dags för besök två hos barnmorska.
 
Hoppar in i tråden trots att jag är ganska övertygad om att något ska gå fel efter lite dåliga erfarenheter... Så vågar inte riktigt tro på det än.
Går in i v.6 i morgon.
 
Nu har vi varit på VUL och sett en lagom stor liten böna med ett fladdrande hjärta :love::love::love:

Enligt mina beräkningar V8+4, enligt gyn kan det vara mellan 8+4 - 8+6. Allt såg jättebra ut och jag känner mig så glad! Fortfarande kan mycket hända men jag ska försöka slappna av nu.
Härligt!
 
Första besöket hos bm igår och hon var helt fantastisk :love: den första under alla våra år med kämpande som verkligen lyssnat och brytt sig. Hon pratade för oss och såg till att vi fick boka VUL så det blir om några veckor :) efter alla fruktansvärda människor vi träffat i vården under dom här åren så känns det här fantastiskt. När vi berättade om våra erfarenheter så var det händelser där som hon absolut hade tyckt var skäl att anmäla. Men jag orkade inte riktigt det där och då. Men så skönt att äntligen vi äntligen träffat någon bra! :)
 
Okej, nu är spökveckorna definitivt här och jag har fått för mig att det är över, att hjärtat inte slår längre.
Förutom en extrem trötthet som håller i sig dygnet runt (kul att prestera under studietiden med den här hjärnan...) så är alla andra symtom borta. Jag VET ju att det är såhär men jag har inte ännu lyckats hitta hjärtljud med dopplern och det är ju efter vecka 12 som det gått åt skogen innan, så varför skulle det gå bra nu? :banghead::down:
 
Okej, nu är spökveckorna definitivt här och jag har fått för mig att det är över, att hjärtat inte slår längre.
Förutom en extrem trötthet som håller i sig dygnet runt (kul att prestera under studietiden med den här hjärnan...) så är alla andra symtom borta. Jag VET ju att det är såhär men jag har inte ännu lyckats hitta hjärtljud med dopplern och det är ju efter vecka 12 som det gått åt skogen innan, så varför skulle det gå bra nu? :banghead::down:
Kan du få åka till bm och lyssna eller göra ultraljud? För att stilla oron?
 
Kan du få åka till bm och lyssna eller göra ultraljud? För att stilla oron?
Enligt bm är det alldeles för tidigt för att försöka lyssna efter hjärtljuden. Får se om jag lugnar ner mig eller testar ringa bm på sjukhuset och ser om jag kan få ett ultraljud. Känns dock som om dom bara kommer säga nej och hänvisa till det UL vi har om 3,5 vecka :cry:
 
Enligt bm är det alldeles för tidigt för att försöka lyssna efter hjärtljuden. Får se om jag lugnar ner mig eller testar ringa bm på sjukhuset och ser om jag kan få ett ultraljud. Känns dock som om dom bara kommer säga nej och hänvisa till det UL vi har om 3,5 vecka :cry:
Är det RUL om 3,5 v? Förstår att du har det tufft.
Jag längtar tills man kan känna rörelser, så man lite oftare kan få bekräftat att allt är okej därinne.
Fast jag inser nu när jag skriver det, att jag nog måste vänta med den känslan ändå tills det känns rörelser dagligen, känner man bara nån gång ibland kan man ju oroa sig istället, de dagar man inte känner.
 
Är det RUL om 3,5 v? Förstår att du har det tufft.
Jag längtar tills man kan känna rörelser, så man lite oftare kan få bekräftat att allt är okej därinne.
Fast jag inser nu när jag skriver det, att jag nog måste vänta med den känslan ändå tills det känns rörelser dagligen, känner man bara nån gång ibland kan man ju oroa sig istället, de dagar man inte känner.
Nej det är inte RUL ännu. Vi har ett extra ultraljud innan, så det kommer vara i vecka 16. RUL är om 6,5 vecka om vi kommer så långt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 468
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 409
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
401
· Visningar
42 964

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp