Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag föddes mitt första DD mustangföl :D
Bättre GP än båda föräldrarna men eftersom de båda har ganska lågt så går fölets 630 naturligtvis att förbättra rejält. 3 VG och 9 G precis som båda föräldrarna. Så pass förbättring att jag inte är jätteledsen över att det är en hingst.

Ibland är det roligt att inte börja med det bästa avelsmaterialet och se förbättringarna.
 
Nej nej nej NEJ!!!
Råkade skicka mitt BÄSTA islandssto, dräktigt med dyyyyyr hingst, till Gisela!! 😱😱😵😭😭🤪
Istället för helsyskon inavelsolyckan som var precis efter henne i listan. Åhhh...
Skrev på helpdesk och bönade om att få byta plats på dem iom att det så uppenbart är misstag, men det ska man knappast hoppas för mycket på. Elände😢
Nej :cry:
Jag byter alltid namn på dem innan jag kör iväg dem för att vara säker på att ta rätt. Varför ser man inte lifenumber? Det är det enda som är helt unikt i alla lägen. De ser ju likadana ut på bilden och namn kan vara rätt lika.
 
Gjorde precis en chansning med betäckning av mitt quartersto :nailbiting: hingsten hade A på hindquarters vilket kanske inte är så smart när det gäller reining, men hoppas på att det A:et inte ärvs. Men den hade 345 reining och 691 GP, dock inga VG alls, så får hålla tummarna..
 
Jag har just köpt TVÅ ston på foundation e. Mele Kush :arghh: :rofl:
Först den här donnan
https://www.horsereality.com/horses/340469/foal-doe-340469
och sedan den här
https://www.horsereality.com/horses/340583/foal-doe-340583
Jag bara var tvungen att göra plats för nummer två när hon hade den här meningen.
That is a very elegant looking canter with a nice three-beat gait!
Jag har aldrig sett den förr hos Akhal Teke
Oh my. Om du känner att du vill sälja någon av dem så har jag massvis med pengar. :angel:
 
Gjorde precis en chansning med betäckning av mitt quartersto :nailbiting: hingsten hade A på hindquarters vilket kanske inte är så smart när det gäller reining, men hoppas på att det A:et inte ärvs. Men den hade 345 reining och 691 GP, dock inga VG alls, så får hålla tummarna..
Håller tummarna att din unge ärver den bättre av hans alleler :)
Jag har också gjort några sådana där chansningar eller jag gör det varje gång jag använder en av mina egna hingstar. Ibland går de hem och då är det värt det och misslyckas det så... ja det är ju bara pixelhästar.
 
Oh my. Om du känner att du vill sälja någon av dem så har jag massvis med pengar. :angel:
Jag kan tänka mig att släppa denna
https://www.horsereality.com/horses/340469/foal-doe-340469
Skulle ju inte ha någon alls och det här var tröstshopping efter att ha missat en häst igår. Jag bjöd minmipriset men tyckte köpalosspriset var för högt (även om jag har råd) . Någon annan tyckte det priset var helt rimligt (jag tycker fortfarande att det var för högt)
 
Nej :cry:
Jag byter alltid namn på dem innan jag kör iväg dem för att vara säker på att ta rätt. Varför ser man inte lifenumber? Det är det enda som är helt unikt i alla lägen. De ser ju likadana ut på bilden och namn kan vara rätt lika.
Jag hade döpt den inavlade hingsten till xxxx för att absolut inte kunna ta fel. Antagligen har sidan laddat om eller nåt och så har listan bytt höjd och jag har tryckt fel... Tappade helt sugen nu faktiskt...
 
Men vad tusan.. :arghh: jag hade hunnit tagit hand om typ 70 av mina hästar, för typ en timma sen, för dem behövde tas hand om. Nu gick jag in igen och vad ser jag? ALLA behöver tas hand om igen :turd: Jättebra om de fixat problemet men så surt att jag gått igenom och tagit hand om de flesta av mina hästar och så en stund senare behöver jag göra det igen. Orkar inte och vill inte :arghh:
 
Nån som skulle vilja ha denna hingst?
6BCC070D-188E-4350-A55D-12806BFD8B8D.jpeg

GP 592, W21, 14G, ingen stjärna :p

La upp på market men säljer hellre till bukare.
 
Håller tummarna att din unge ärver den bättre av hans alleler :)
Jag har också gjort några sådana där chansningar eller jag gör det varje gång jag använder en av mina egna hingstar. Ibland går de hem och då är det värt det och misslyckas det så... ja det är ju bara pixelhästar.

Hingsten var så billig, troligtvis pga två A, annars måste jag ha missat nåt väldigt uppenbart :laugh: för det verkade ju hyfsad annars och den var champagnefärgad. Så blir ingen direkt förlust pengamässigt heller.
 
Men vad tusan.. :arghh: jag hade hunnit tagit hand om typ 70 av mina hästar, för typ en timma sen, för dem behövde tas hand om. Nu gick jag in igen och vad ser jag? ALLA behöver tas hand om igen :turd: Jättebra om de fixat problemet men så surt att jag gått igenom och tagit hand om de flesta av mina hästar och så en stund senare behöver jag göra det igen. Orkar inte och vill inte :arghh:
Jag satt mitt i mina och öppnade den första av dem i nytt fönster eftersom jag alltid tränar dem från bägge håll pga att det går långsamt. Insåg plötsligt att hon behövde tas om hand igen. Fick gå igenom över hälften av dem igen och då var det ett antal som sköttes EFTER att hon öppnats upp med behov av ny skötsel :confused:.
det har dock blivit en ändring. Nu ändrar sig bilderna igen. De senaste dagarna har skottkärran varit tom, vattenhinken full, borstarna på sidan av väskan och godispåsen varit öppen.
 
Jag satt mitt i mina och öppnade den första av dem i nytt fönster eftersom jag alltid tränar dem från bägge håll pga att det går långsamt. Insåg plötsligt att hon behövde tas om hand igen. Fick gå igenom över hälften av dem igen och då var det ett antal som sköttes EFTER att hon öppnats upp med behov av ny skötsel :confused:.


Det är så himla.. Segt att det är såhär just nu. Jag förstår ju, det är ett nytt spel och det finns alltid problem i nya spel men.. Så störande ändå :arghh: Eftersom spelet är så långsamt tar det ju tid att ta hand om alla hästar.. Och dessutom att behöva göra det igen då?

Hann ju även anmäla hästar till utställningar och tävlingar som nu går som oskötta, trots att jag hade tagit hand om dem innan :(
 
Det är så himla.. Segt att det är såhär just nu. Jag förstår ju, det är ett nytt spel och det finns alltid problem i nya spel men.. Så störande ändå :arghh: Eftersom spelet är så långsamt tar det ju tid att ta hand om alla hästar.. Och dessutom att behöva göra det igen då?

Hann ju även anmäla hästar till utställningar och tävlingar som nu går som oskötta, trots att jag hade tagit hand om dem innan :(
det senare tycker jag är det värsta. Med tanke på hur dåligt utställningarna fungerar så måste man ju få rätt resultat de få gånger man kan slänga in dem där. Jag har kunnat visa några föl som är fyra dagar gamla för första gången nu på morgonen (mina var skötta även under utställningen).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag har köpt en unghäst! :D Jag tillhörde tråden med hästar födda 2007 och tyckte att det var så roligt att följa jämngamla hästar så...
Svar
3
· Visningar
1 057
Senast: Soffan74
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 593
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 573
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp