Bukefalos 28 år!

Horse reality VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick två föl nu på morgonen som nog åker direkt till pensionatet.. blev riktigt besviken på Norman Cob fölet som fick både lägre GP, lägre körpoäng och det hade smitit in ett A som inte föräldrarna hade :meh:
Tror jag skickar iväg stoet också..
 
Fick två föl nu på morgonen som nog åker direkt till pensionatet.. blev riktigt besviken på Norman Cob fölet som fick både lägre GP, lägre körpoäng och det hade smitit in ett A som inte föräldrarna hade :meh:
Tror jag skickar iväg stoet också..
Jag brukar se det som att får jag riktiga bottennapp av en häst så kan jag även få högvinsten. Bottennappen brukar bero på att de är rätt ojämna i sina alleler och det du fick nu var de dåliga. Får du med de bra så blir det kanske ett VG istället
 
@Shaggy har du kvar hingsten e El-Marees?
Har nämligen ett för med samma pappa men som inte har några VG eller kommer få stjärna, så funderar på om jag ska chansa och byta ut den om jag kunde köpa din istället.
 
Skulle någon vilja ha en trakehnerhopphingst med 394 i hoppning? Han har 728 i GP och ett VG. Som vanligt måste jag sortera ut hästar (alla föl tar visst plats när de flyttar ut :confused:). Han är bra, men står sig inte riktigt i Europakonkurrensen. Kanske någon som bor någon annanstans kan ha kul med honom? Prisförslag typ 15-20 000? https://www.horsereality.com/horses/26280/double-rey-x
 
Skulle någon vilja ha en trakehnerhopphingst med 394 i hoppning? Han har 728 i GP och ett VG. Som vanligt måste jag sortera ut hästar (alla föl tar visst plats när de flyttar ut :confused:). Han är bra, men står sig inte riktigt i Europakonkurrensen. Kanske någon som bor någon annanstans kan ha kul med honom? Prisförslag typ 15-20 000? https://www.horsereality.com/horses/26280/double-rey-x
Jag ska kolla om jag kan byta ut något :angel:
 
Skulle någon vilja ha en trakehnerhopphingst med 394 i hoppning? Han har 728 i GP och ett VG. Som vanligt måste jag sortera ut hästar (alla föl tar visst plats när de flyttar ut :confused:). Han är bra, men står sig inte riktigt i Europakonkurrensen. Kanske någon som bor någon annanstans kan ha kul med honom? Prisförslag typ 15-20 000? https://www.horsereality.com/horses/26280/double-rey-x
En helt annan reflektering men det här är så mystiskt tycker jag, trakhener vs oldenburg. Jag har ju bla en oldie-märr som tävlat en del mot honom, hon har lägre GP för hoppning (380) men tittar man på achievements verkar hon placera sig mer. Hur kommer det sig tro? Borde inte trakhenerna utklassa oldie egentligen?
 
En helt annan reflektering men det här är så mystiskt tycker jag, trakhener vs oldenburg. Jag har ju bla en oldie-märr som tävlat en del mot honom, hon har lägre GP för hoppning (380) men tittar man på achievements verkar hon placera sig mer. Hur kommer det sig tro? Borde inte trakhenerna utklassa oldie egentligen?

Ja, jag funderade på det också, nu har jag ju en med 366 och den placerar sig också några gånger om dagen i Europa?
 
En helt annan reflektering men det här är så mystiskt tycker jag, trakhener vs oldenburg. Jag har ju bla en oldie-märr som tävlat en del mot honom, hon har lägre GP för hoppning (380) men tittar man på achievements verkar hon placera sig mer. Hur kommer det sig tro? Borde inte trakhenerna utklassa oldie egentligen?
Undrar jag med... Eller så spelar de individuella värdena in mer än man tror. Har ditt sto jämna siffror? Hingsten har 76,81,87,62,88 (acc,agi,basc,spr,stre).

Edit: Och ditt, @Gabby_Ossi ?
 
Senast ändrad:
En helt annan reflektering men det här är så mystiskt tycker jag, trakhener vs oldenburg. Jag har ju bla en oldie-märr som tävlat en del mot honom, hon har lägre GP för hoppning (380) men tittar man på achievements verkar hon placera sig mer. Hur kommer det sig tro? Borde inte trakhenerna utklassa oldie egentligen?

Alltså jag har en welsh som var den första hästen jag köpte. Hon har väldigt medelmåttiga värden och enligt texten "will have a bit of trouble jumping". Nu var hoppning redan vald som gren när jag köpte och jäklar vad hon hoppat in placeringar! Uppe i 99 vinster vid detta laget, och har ganska precis börjat tävla på second level. Förvisso i Asien, men hon slår i princip alltid mina rejält bättre trakkar och även när hon knappt hunnit träna alls på nivån. En riktig guldponny. :D
 
Undrar jag med... Eller så spelar de individuella värdena in mer än man tror. Har ditt sto jämna siffror? Hingsten har 76,81,87,62,88 (acc,agi,basc,spr,stre).
Ja de är kanske viktade olika.
Hon har 77 73 86 66 78. Så visst jämnare än din hingst. Möjligt att sprinten "drar ner"?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 066
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
61 457
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
60 261
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 508
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp