Bukefalos 28 år!

HorseReality IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter här och fredagsfunderar över vad som är skillnaden på lunge foal doe och train foal doe på ridskolan. Känns som att man gör samma saker på båda, och båda ser ut som att man longerar.

Jag har inte alls tråkigt på jobbet och usel fredagseftermiddagsarbetsmoral medan jag sitter här och gör helt hjärndöda saker som att leta säkerhetsdatablad för kemikalier.... :o
Säkerhetsdatablad som är såååå roligt att leta efter, framförallt när tillverkaren skriver att det finns och lämnas ut på begäran :crazy:.
 
@Riru är det okej att jag väntar till ikväll med att köpa hingsten? Har några auktioner på gång och vill helst slippa utöka stallet för då vet jag precis vad som händer 🐴🐴🐴🐴🐴
 
Säkerhetsdatablad som är såååå roligt att leta efter, framförallt när tillverkaren skriver att det finns och lämnas ut på begäran :crazy:.

Typ så, eller när de inte har något vanligt jäkla mail utan bara något korkat formulär man ska fylla i som handlar om helt andra frågor. Jag vill bara ha ett sbs@företagsnamn.se så jag kan maila från min egen mail vaf*n :rage: Eller när de skickar på fel språk för att de inte läser ordentligt :banghead:

*Host* slut på OT

Tur att jag kan pausa med HR ibland när jag håller på att få psykbryt.
 
Typ så, eller när de inte har något vanligt jäkla mail utan bara något korkat formulär man ska fylla i som handlar om helt andra frågor. Jag vill bara ha ett sbs@företagsnamn.se så jag kan maila från min egen mail vaf*n :rage: Eller när de skickar på fel språk för att de inte läser ordentligt :banghead:

*Host* slut på OT

Tur att jag kan pausa med HR ibland när jag håller på att få psykbryt.
Kan SDS vara OT :confused:
/Avfallskemisten
 
Dagens ultraljudsomgång: 14:2. @Shaggy vet vilken sida som är störst :rofl: och ja, Kaltas nästa föl är bland det stora gänget. Tyvärr så också hingststationsstonas föl... :meh:

Jag är halvnöjd med Firefox, JAG VILL HA TILLBAKA PUFFIN!!!!!!! Det var mer lättarbetat... skit också att det skulle sluta funka i den här uppdateringen.

Men jag sällar mig till skaran som gillar round pen. Även om jag hör till dem som tränar arena 15min så länge det går, för att sedan köra 60 min trail sista procenten (dvs maximerar XP/häst istället för %/bar) och därmed tränar såååååå mycket långsammare än många andra :) så är den ett bra hjälpmedel.
 
@Riru visst letar du confo-sto? Jag kan överväga att sälja mor eller dotter till dig (kolla avkommelista på mor innan du avfärdar henne), även om jag helst inte vill sälja någon av dem.
Länkar till mor:
https://www.horsereality.com/horses/52733/asc-marcain
Dotter är fölet vid hennes sida.
Självklart inget köptvång ;) och om inte annat ger det en hint om vad du kan leta efter i foundation, för det där stoet är värt sin vikt i guld :)
 
Dagens ultraljudsomgång: 14:2. @Shaggy vet vilken sida som är störst :rofl: och ja, Kaltas nästa föl är bland det stora gänget. Tyvärr så också hingststationsstonas föl... :meh:

Jag är halvnöjd med Firefox, JAG VILL HA TILLBAKA PUFFIN!!!!!!! Det var mer lättarbetat... skit också att det skulle sluta funka i den här uppdateringen.

Men jag sällar mig till skaran som gillar round pen. Även om jag hör till dem som tränar arena 15min så länge det går, för att sedan köra 60 min trail sista procenten (dvs maximerar XP/häst istället för %/bar) och därmed tränar såååååå mycket långsammare än många andra :) så är den ett bra hjälpmedel.
Jag är rätt glad att Kaltas föl tillhör det stora gänget ;). Min egen rabicanobäraravel går väl sisådär med tanke på ultraljuden hittills.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
@Riru visst letar du confo-sto? Jag kan överväga att sälja mor eller dotter till dig (kolla avkommelista på mor innan du avfärdar henne), även om jag helst inte vill sälja någon av dem.
Länkar till mor:
https://www.horsereality.com/horses/52733/asc-marcain
Dotter är fölet vid hennes sida.
Självklart inget köptvång ;) och om inte annat ger det en hint om vad du kan leta efter i foundation, för det där stoet är värt sin vikt i guld :)

Jag vill jättegärna köpa mamman och göra kopior med dom hingstar du redan använt :angel:
 
Kan de förresten vara W19 utan sabino? Eller är det en form av sabino?

Jag är nog den sämsta på att förklara färger :laugh: Men W19 är en "riktig" testbar gen med vita tecken, sabino är bara något vi kallar sabino för att det ser ut som det(?) men det går inte testa för hos araberna, typ bara stora vita tecken utan något speciellt namn. Eller nåt :angel: Behöver inte vara stora heller utan bara oregelbundna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 028
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
61 109
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 973
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 193
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp