HorseReality IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Irriterad nu. Hade ett hingstföl ute på marknaden. Tror han hade typ 1-11-0 i exteriör och 307 för galopp. En person köpte honom för buy out och pensionerade honom med en ny tagline "1.4.2.5 // 287E". :rage:
Jag har skrivit och frågat men inte fått svar. Jag misstänker dock att det är någon småaktig hämnd för att jag i forumet ifrågasatt personen rätt rejält och igår talade om att om h*n inte ger alla förutsättningar så får h*n räkna med att folk inte förstår vad h*n menar.
 
Irriterad nu. Hade ett hingstföl ute på marknaden. Tror han hade typ 1-11-0 i exteriör och 307 för galopp. En person köpte honom för buy out och pensionerade honom med en ny tagline "1.4.2.5 // 287E". :rage:
Jag har skrivit och frågat men inte fått svar. Jag misstänker dock att det är någon småaktig hämnd för att jag i forumet ifrågasatt personen rätt rejält och igår talade om att om h*n inte ger alla förutsättningar så får h*n räkna med att folk inte förstår vad h*n menar.
Men jisses så moget... :meh: Vad trodde hen att det skulle vara bra för tro?
 
Skönt att se att han inte misslyckas med allt iallafall. :D Jättejättefin den där ju! :love: Vill du betäcka nu? :)
Jag tycker han lyckas för jämnan med mina ston, det är ju mest mina krav som är orimliga :angel: och @Hedinn som har otur :p
Jag kanske kan återkomma? Måste klura lite på ena stoet, ville egentligen lägga en skäckhingst nu, för att kanske få en TO/TO men hon ha Hurrican som pappa och då blev allt mycket svårare.. Så slipper du ev ändra Idionyx två gånger tänker jag. :)
 
Irriterad nu. Hade ett hingstföl ute på marknaden. Tror han hade typ 1-11-0 i exteriör och 307 för galopp. En person köpte honom för buy out och pensionerade honom med en ny tagline "1.4.2.5 // 287E". :rage:
Jag har skrivit och frågat men inte fått svar. Jag misstänker dock att det är någon småaktig hämnd för att jag i forumet ifrågasatt personen rätt rejält och igår talade om att om h*n inte ger alla förutsättningar så får h*n räkna med att folk inte förstår vad h*n menar.
Men hjälp :confused:O_o
Hen som börjar på A?
 
Jag tycker han lyckas för jämnan med mina ston, det är ju mest mina krav som är orimliga :angel: och @Hedinn som har otur :p
Jag kanske kan återkomma? Måste klura lite på ena stoet, ville egentligen lägga en skäckhingst nu, för att kanske få en TO/TO men hon ha Hurrican som pappa och då blev allt mycket svårare.. Så slipper du ev ändra Idionyx två gånger tänker jag. :)
Spelar ingen roll för mig! Hojta när du vill!
 
Fått svar nu
Köparen: I bought it by mistake, I thought it was 699 not 669 so I retired it.
Jag: You put in a tagline 1-4-2-5 the normal way to read that is 1VG 4G 2A 5BA
Köparen: I really don't care how anyone reads my conformation scoring system, but since you have asked about it, it goes:
VG, G+, G, G-
I would think you'd be happy I at least named it, instead of putting retire or trash in the name as a lot of people do.
Vad bryr jag mig om ett namn? Vari består problemet med Ret? Jag blir ju sisådär glad att hingsten och stoet kommer ha en avkomma som läses som 5 BA :crazy:. Undrar vad skillnaden på G och G- är också
intressant för övrigt att h*n tror att någon säljer en arabhingst med GP699 som är 1-11-0 för 5000HRC
 
Jag tycker han lyckas för jämnan med mina ston, det är ju mest mina krav som är orimliga :angel: och @Hedinn som har otur :p
Jag kanske kan återkomma? Måste klura lite på ena stoet, ville egentligen lägga en skäckhingst nu, för att kanske få en TO/TO men hon ha Hurrican som pappa och då blev allt mycket svårare.. Så slipper du ev ändra Idionyx två gånger tänker jag. :)
Ja. Men statistiskt sett borde ju typ nästa bli bra för mig, nåt annat vore inte rimligt. Så @Iamia jag tror nästan att ett av de tre stona behöver besöka Idionyx i alla fall. :D
 
Den där personen som verkar tycka vi ska gå igenom alla världens hästar i jakt på fyra rabicanobärare, utan inavel, irriterar mig lite :angel:
Känns som att jag verkligen inte har lust att dela med mig av framtida "rena" linjer med rabicano till andra spelare (utanför buke). Dom kan inavla själva om dom vill ha en.
 
Den där personen som verkar tycka vi ska gå igenom alla världens hästar i jakt på fyra rabicanobärare, utan inavel, irriterar mig lite :angel:
Känns som att jag verkligen inte har lust att dela med mig av framtida "rena" linjer med rabicano till andra spelare (utanför buke). Dom kan inavla själva om dom vill ha en.
Jag förstår inte varför vissa har så stort behov av att bestämma hur andra ska spela så länge spelstilen inte förstör för dem.
 
Har förresten åldrat upp denna red-hots
Jag kommer använda den som confo/reining-förbättrare innan jag använder Caspian som drar till med höga GP hopp. Blev lite less på Caspianfölet idag som fick 5VG! men drog med sig mammans A och mammans sämre poäng för reining. Så ska börja klämma in min andra hingst emellan så jag kanske undvika det :p
 
@Murray Två av mina ston vill dejta Tarantino, om det går för sig? :D

@Iamia Tre ston vill dejta någon/några av dina hingstar... Men jag kan behöva hjälp. :D Eftersom jag lyckas halvkasst med kombinationerna så länkar jag stona här och så får du säga hur DU hade valt (om du har lust och tid, såklart) och så får jag se om vi tänker på samma sätt eller om du har bättre idéer än jag.

Det är i så fall denna:
https://www.horsereality.com/horses/264665/bh-madame
Dr: 85-91-85 (74 i acc och 89 i basc så gärna hingst som matchar där också), 2:9:1 ext.

Denna:
https://www.horsereality.com/horses/179806/fox-on-the-run
Dr: 87-88-84, 0:12:0 ext. Hennes två bästa föl har varit med Tholymis...

Och denna:
https://www.horsereality.com/horses/396388/kestrela
91-84-85, (70 i acc så gärna en hingst med lite högre siffra där också, men dressyren är viktigare), 1:9:2 ext.

Så, om du är sugen på att brainstorma är du välkommen. :D
Ok. Det blir inte direkt en vetenskapligt hållbar analys nu, men jag hade provat Chalcostephia på sto 1 och 3. Han har gett rätt bra confo (för det mesta) hittills och han har 80 i acc. (Basc är iofs bara 84.) Sedan hade jag nog tagit Hurrican till sto 2. Gillar egentligen inte när det skiljer så mycket i GP, men han har många fina avkommor och jag tycker han verkar åtminstone rätt så ”pålitlig” i nedärvningen. (Eller så hade jag provat Tholymis igen på henne eftersom det blivit bra tidigare...)
 
Missade detta, men taggar dig lite senare idag istället :)

Eller börjar du köpa DP :angel: Det är förvånansvärt svårt att låta bli när man väl köpt en gång :p

Jag tar den gärna! Kan alltid köpa fler av dig sedan ;)
Har redan köpt för ca 400 kr senaste veckorna, kan verkligen inte köpa mer :( man blir inte rik när man är sjukskriven...
 
Ok. Det blir inte direkt en vetenskapligt hållbar analys nu, men jag hade provat Chalcostephia på sto 1 och 3. Han har gett rätt bra confo (för det mesta) hittills och han har 80 i acc. (Basc är iofs bara 84.) Sedan hade jag nog tagit Hurrican till sto 2. Gillar egentligen inte när det skiljer så mycket i GP, men han har många fina avkommor och jag tycker han verkar åtminstone rätt så ”pålitlig” i nedärvningen. (Eller så hade jag provat Tholymis igen på henne eftersom det blivit bra tidigare...)
Jag var inne på Chalcostephia på 1 och 3 faktiskt. Hurrican på sto 2 kanske vore nåt, jag bryr mig inte om det skiljer mycket i total-GP, avlar jag mot dressyr gör det inte så mycket om det blir lite High Chaparral i övriga siffror. :D Så det kan nog vara en vettig idé!
 
Jag var inne på Chalcostephia på 1 och 3 faktiskt. Hurrican på sto 2 kanske vore nåt, jag bryr mig inte om det skiljer mycket i total-GP, avlar jag mot dressyr gör det inte så mycket om det blir lite High Chaparral i övriga siffror. :D Så det kan nog vara en vettig idé!
Du får såklart prova Idionyx igen om du vill också! :p Vill du göra nu?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 802
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 086
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 062
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 515
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp