HorseReality IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är helt värdelös på färggenetik men jag trodde alla hästar hade någon "stor" bokstav på A-E eller G men den här har a/a, e/e, g/g och CR. Betyder det att den bara är vanlig blaskig isabell?
Eller kommer hon blekna bort och försvinna :nailbiting:

https://www.horsereality.com/horses/568519/min-cinna

edit: nu såg jag att mamman inte heller har några stora bokstäver, inte ens CR
Hästen är isabell, ja, nyansen kan dock variera. ee innebär avsaknad av svart, alltså fux i grunden. A är agouti, begränsar svart färg till ben, man och svans = gör en svart häst brun. Men har inte hästen minst ett E gör inte A någon som helst påverkan.
G är ju skimmel och är oberoende av grundfärgen, den läggs ovanpå ”allt” och bleker den färg som finns.

Så ee Cr blir isabell.
Mamman är dock svart, har ett E.

Hästen är isabell, ja, nyansen kan dock variera. ee innebär avsaknad av svart, alltså fux i grunden. A är agouti, begränsar svart färg till ben, man och svans = gör en svart häst brun. Men har inte hästen minst ett E gör inte A någon som helst påverkan.
G är ju skimmel och är oberoende av grundfärgen, den läggs ovanpå ”allt” och bleker den färg som finns.

Så ee Cr blir isabell.
Mamman är dock svart, har ett E.

Japp, såg sen att det var mormor som var versallös. Och att mormor tidigare lämnat den här sötnosen med "bara" CR

27059

Den färgen kan jga leva med :D

Jag har lagt ut den här damen på marknaden med för lågt utgångsbud. Hon är u Adira och de är ju rätt eftertraktade. Ska jag ta ner henne och lägga upp henne igen med rätt utgångspris (jag vill ha allra minst 35' för henne helst 50') eller kan någon här tänka sig att bjuda och jag tar ner auktionen om ingen bjuder över?
(La till taglinen exakt just nu)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
14 061
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 463
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 809
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 337
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka