HorseReality XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, det här är inte ens roligt :rofl:

Får ÄNTLIGEN mitt första föl med G+ på både Canter och Gallop, dessutom sto! Ett par VG, inga A! Så har hon en GP på 643, från föräldrar som är 660+, vafan. 😂 Hon kunde väl i alla fall haft the decency att få pappas CR, men nä inte det heller. :p Vet inte ens vad jag ska göra av henne. Har vanligen nolltolerans för föl med GP under 650, och även de med GP under 660 har rätt höga krav på sig för att få vara kvar.

@Iamia
Två av betäckningarna med macro failade, kan man få göra om dem? :)
Är du där nu? :)
 
Okej, vad är era bästa tips om man vill försöka fynda på foundation? Måste man ha stenkoll på olika stammar osv eller finns det andra knep, annat än att kolla på texten och försöka gissa sig till antal VG och G?
 
Okej, vad är era bästa tips om man vill försöka fynda på foundation? Måste man ha stenkoll på olika stammar osv eller finns det andra knep, annat än att kolla på texten och försöka gissa sig till antal VG och G?

Jag upplevde väl att det var pretty much att ha koll på stammen, jag kollade inte ens fölen - gick helt på föräldrarna. Köpte medvetet ett helt gäng skräpföl i hopp om att rätt matchningar skulle dyka upp.
 
Okej, vad är era bästa tips om man vill försöka fynda på foundation? Måste man ha stenkoll på olika stammar osv eller finns det andra knep, annat än att kolla på texten och försöka gissa sig till antal VG och G?

Jag bara köper det föl med högst lifenumber hela tiden, bryr mig inte om att kolla andra då jag tycker det blir för mycket att hålla koll på. Köper jag bara den med högst nummer hela tiden så vet jag att jag alltid köper det nyaste fölet och inte råkar ta något av de andra som stått där sedan tidernas begynnelse som ingen vill ha.
Har jag fyra platser lediga så köper jag tre föl på en gång, så jag alltid har en box extra ifall det skulle dyka upp ett föl med väldigt intressanta föräldrar. Annars är risken att jag står med fullt stall och någon annan hinner sno åt sig det fölet under tiden jag måste kolla vad jag köpt och pensionerar de jag inte ska ha.
Jag kollar alltså fölen när de står i mitt stall, ska man stå och försöka klura ut via texten i foundation om det kan vara en bra häst så är risken att någon annan hinner köpa den.
 
Har just nu 40+ hästar över, så behöver egentligen lägga en massa tid på att rensa. Men det lär jag inte hinna innan GoT-säsongen är över, så istället planerar jag betäckningar. Har ett helt gäng AT-ston som står tomma just nu, så tips på hingstar med bra racing siffor mottages tacksamt. Och hur står det till med rabicano-jakten, @Riru? Nåt blod som är bra att få in från andra världsdelar för att testa mot i nästa generation?

Händer inte så mycket faktiskt, jag håller bara på och testar hingstar och ston från Sydamerika, Australien och Afrika. Men det är ju några stycken :cautious:
 
Har just nu 40+ hästar över, så behöver egentligen lägga en massa tid på att rensa. Men det lär jag inte hinna innan GoT-säsongen är över, så istället planerar jag betäckningar. Har ett helt gäng AT-ston som står tomma just nu, så tips på hingstar med bra racing siffor mottages tacksamt. Och hur står det till med rabicano-jakten, @Riru? Nåt blod som är bra att få in från andra världsdelar för att testa mot i nästa generation?
Mina har 315-319 på race (5 st i det spannet) och GP 717-743. Ifall nån av dom kan passa. Bukepris såklart :)
 
Förresten, med så många raser planerade att införa i spelet så känns 200 boxplatser väldigt lite. Ska dom införa hardcap så tycker jag dom allt får öka max antal boxplatser också.
 
Okej, vad är era bästa tips om man vill försöka fynda på foundation? Måste man ha stenkoll på olika stammar osv eller finns det andra knep, annat än att kolla på texten och försöka gissa sig till antal VG och G?
Om du inte har riktigt gott om pengar så strunta i foundation. Det är ett mycket dyrt sätt att köpa häst på. Berätta vad du är ute efter så kan vi säkert slänga på dig en hel hög bra hästar för struntsummor
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Ja, precis, håller på o köper upp mig på boxplatser eftersom jag tydligen inte kan rensa, men av någon anledning kan jag bara köpa en box i taget, sen måste jag göra något annat innan jag kan köpa nästa...:meh:
Jobbigt

Jag kan lägga henne på 7 dagars trade till dig om du vill så tar du när hinner? Funkar det? Vad är ok pris för dig? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 841
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 201
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 575
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 164
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp