Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Care-for-all-knappen är det bästa hitintills! :love: :bump::banana:

Haha jag har först kännt att nä dom får allt lägga till något mer till premium om jag ska använda det. Jag får ju XP för alla klick och såå himla besvärligt är det inte.
Så satte jag mig nu efter jag vaknat och skulle börja ta hand om alla hästar och kände bara.. nej. *köper premium* 1 klick-färdigt.
Ångrar mig inte ens lite :p
 
Haha jag har först kännt att nä dom får allt lägga till något mer till premium om jag ska använda det. Jag får ju XP för alla klick och såå himla besvärligt är det inte.
Så satte jag mig nu efter jag vaknat och skulle börja ta hand om alla hästar och kände bara.. nej. *köper premium* 1 klick-färdigt.
Ångrar mig inte ens lite :p
Haha så kände jag också i morse 😂 behöver få in lite cash på tävlingar, och pallade inte att ta hand om alla 75 hästar först 😂

Kl
Fått en ny grå häst, fan vad skitig hon ser ut 😅 Ee AA Gg CRn kan tydligen bli så här.
Screenshot_20190626-090537.jpg
 
Haha jag har först kännt att nä dom får allt lägga till något mer till premium om jag ska använda det. Jag får ju XP för alla klick och såå himla besvärligt är det inte.
Så satte jag mig nu efter jag vaknat och skulle börja ta hand om alla hästar och kände bara.. nej. *köper premium* 1 klick-färdigt.
Ångrar mig inte ens lite :p
Jag är lite sugen... Det enda som tar emot är att jag har väldigt många föl och de måste ju ändå tränas så då blir det massa klick ändå.

EDIT: plus att jag bara har 70 boxar. Även om det känns för mycket nu med. Den här "buggen" med att man slapp sköta om kunde inte kommit lägligare. Nu har jag blivit lat!
 
Jag är lite sugen... Det enda som tar emot är att jag har väldigt många föl och de måste ju ändå tränas så då blir det massa klick ändå.

EDIT: plus att jag bara har 70 boxar. Även om det känns för mycket nu med. Den här "buggen" med att man slapp sköta om kunde inte kommit lägligare. Nu har jag blivit lat!

Kände också det att jag måste ju ändå klicka, men efter ett enda klick kan jag skicka iväg alla som ska direkt på utställning så är det klart redan, sen behöver jag bara träna innan tävlingar. Jag har också blivit lat för även om jag faktiskt klarar av att ta hand om alla så kändes det så himla mycket enklare med ett enda klick :p
 
Jag har också haft lite torka med trista föl ett tag men imorse stod det tre sötnosar och väntade på mig :love:

Delvis en av mina första efter min Whydah. En liten hingst med både CR/TO och GP blev 712+706=720 :bump: Dessutom ännu bättre dressyrpoäng än pappsen med 90-95-88.
Convolvulus

Ett stoföl efter min Xanté med fina 411 för hoppning (tangerar pappsen). GP732+742=750 :bump: och 2VG 5G+.
Hydrangea
Mamma hamnade som till salu under min rensningslupp, om någon skulle vilja ha henne :)

Gladast är jag nog för en liten PRE-kille som är helbrorsa till Raimundo. Trodde inte att det kunde bli så mycket bättre än Raimundo men det gick visst :D. 83-85-81 för dressyr och hela 7VG 2G+ :love:
Och ja juste, G+ galopp!
Rufio
 
Gjorde en ren chansningsbetäckning av mitt snygga arabsto Soft Breeze för ett tag sen, för att förhoppningsvis få samma snygga teckning, gärna med lite w19 med. Fölet kom idag och GP-mässigt en positiv överraskning (mammans 670 och pappans 639 blev 673) även om färgen blev lite mindre än önskat och confon en försämring (men på exakt de platser jag förväntade mig ev försämring så..). Så jag betäckte igen för att se vad som kommer ut nästa gång. Färgavel ftw?

32048
 
Vad är det för fel på den här märren egentligen?!? :arghh:
Hon har kastat 6 gånger på raken nu :rage:
Första 4a gångerna med en utomstående hingst (rätt dyr också på 20 000 hrc och inte orkade jag fråga om LFG så 80 000 i sjön där..) och nu två gånger med min egen hingst som aldrig krånglat innan. Seriöst, det här ju orimligt, kan det vara någon bugg/fel? :cautious:

Stona som betäcktes samtidigt som henne första vändan fölar vilken dag som helst nu..
 
Jag visste inte att man fick xp för att anmäla till utställning(kanske även tävlingar med?). Var någon i forumet som klagade på att nu med care-for-all knappen så kan folk med enorma mängder hästar ta hand om dem med ett klick och sedan få massa xp genom att skicka flera hundra hästar på utställningar. Någon hade visst anmält 800 hästar i en enda show.
Så nu ska det diskuteras om alla ens hästar ska inkluderas i care-for-all.
 
Vad är det för fel på den här märren egentligen?!? :arghh:
Hon har kastat 6 gånger på raken nu :rage:
Första 4a gångerna med en utomstående hingst (rätt dyr också på 20 000 hrc och inte orkade jag fråga om LFG så 80 000 i sjön där..) och nu två gånger med min egen hingst som aldrig krånglat innan. Seriöst, det här ju orimligt, kan det vara någon bugg/fel? :cautious:

Stona som betäcktes samtidigt som henne första vändan fölar vilken dag som helst nu..
Om jag tänker rätt nu..
Så med 10 % risk för kastning (dvs bästa kvalite på semin) är det 0,1^6 chans att detta ska hända, dvs 0,0001 %.
Med sämsta kvalité på semin (40 % risk) blir det ändå bara 0,4096 % chans för att detta ska kunna hända.
Bara otur... :rofl:
 
Om jag tänker rätt nu..
Så med 10 % risk för kastning (dvs bästa kvalite på semin) är det 0,1^6 chans att detta ska hända, dvs 0,0001 %.
Med sämsta kvalité på semin (40 % risk) blir det ändå bara 0,4096 % chans för att detta ska kunna hända.
Bara otur... :rofl:
Prova att fråga i forumet? Låter ju helt galet...
 
Jag har förresten lagt in en flik Användarlista i studbooken nu, ni får gärna lägga till er själva eller om någon känner sig manad, föra över från listan som finns i tråden. Säg till om jag ska ändra eller lägga upp på något annat sätt. Gjorde kryssrutor för respektive ras nu och så får man fylla i Buke-namn och HR-namn själv samt en ruta Kommentar om man vill skriva något där :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 803
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 532
Senast: Laa
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 114
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 134
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp