Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har förresten lagt in en flik Användarlista i studbooken nu, ni får gärna lägga till er själva eller om någon känner sig manad, föra över från listan som finns i tråden. Säg till om jag ska ändra eller lägga upp på något annat sätt. Gjorde kryssrutor för respektive ras nu och så får man fylla i Buke-namn och HR-namn själv samt en ruta Kommentar om man vill skriva något där :p

Jag la in mig själv i användarlistan och håller på att lägga in mina hingstar i studbooken, men jag har stött på ett litet problem - hur vet man om en häst har plus eller minus på gångarter och exteriör? :o Finns det någon enkel lista med vilka fraser som indikerar vad i uppfödarbedömningen?
 
Jag la in mig själv i användarlistan och håller på att lägga in mina hingstar i studbooken, men jag har stött på ett litet problem - hur vet man om en häst har plus eller minus på gångarter och exteriör? :o Finns det någon enkel lista med vilka fraser som indikerar vad i uppfödarbedömningen?
Hmm om du lägger in dem enligt beskrivningen (kopierar confo och breeders advice) så räknar programmet själv ut om det är G- osv. Jag tyckte det var väldigt mycket G- på vad jag såg som "vanliga" G texter hos trakhingstarna men alla ser ut så, så jag antar att det är rätt :)
 
Hmm om du lägger in dem enligt beskrivningen (kopierar confo och breeders advice) så räknar programmet själv ut om det är G- osv. Jag tyckte det var väldigt mycket G- på vad jag såg som "vanliga" G texter hos trakhingstarna men alla ser ut så, så jag antar att det är rätt :)
Tror alla Gn delas upp i antingen + eller -, dvs vanliga G blir G-. Personligen tycker G- låter så negativt och tycker att man bara kunde använt G och G+.
 
Tror alla Gn delas upp i antingen + eller -, dvs vanliga G blir G-. Personligen tycker G- låter så negativt och tycker att man bara kunde använt G och G+.
Haha ja... Det är på neck och shoulders de har "vanliga" G men det har väl att göra med att det är en gemensam text?
 
Hmm om du lägger in dem enligt beskrivningen (kopierar confo och breeders advice) så räknar programmet själv ut om det är G- osv. Jag tyckte det var väldigt mycket G- på vad jag såg som "vanliga" G texter hos trakhingstarna men alla ser ut så, så jag antar att det är rätt :)

Det låter enkelt men jag får det inte att se korrekt ut på input-sidan oavsett hur jag gör? :confused:
 
Vilken input-flik är du på? Och vilken häst försöker du lägga in? :)

Den där man enligt instruktionerna ska klistra in sin hästs info, var annars?
Jag försöker lägga in de få hingstar jag har tillgängliga för avel men jag blir så irriterad på att jag gör fel så det känns som strunt samma...
 
Den där man enligt instruktionerna ska klistra in sin hästs info, var annars?
Jag försöker lägga in de få hingstar jag har tillgängliga för avel men jag blir så irriterad på att jag gör fel så det känns som strunt samma...
Man kan duplicera fliken ifall flera är inne samtidigt :)

Om du kopierar från och med "acceleration" till och med andra stycket i breeders advice och ställer dig i rutan med "acceleration" (C4 i dokumentet) och trycker ctrl+V, blir det inte rätt då? Confon får man kopiera för sig och klistra in på samma sätt från "walk" (D4). Säg till om jag kan hjälpa till, vet inte om jag gör rätt men jag tror och hoppas det :angel:
 
Jag får inte till att skriva in mig som användare i studbooken från mobilen, kan någon lägga in mig? Jag är inte så komplicerad:

Bukenamn: Pandasmamma
HR-namn: MulleMustang
Raser: oldies och trakehners
 
Hur många chanser ger ni ett sto? Jag har ett som egentligen inte är så bra och som jag hela tiden tänker jag ska pensionera men grejen är att första fölet jag fick från henne var ett riktigt fint stoföl. Sedan har jag försökt upprepa detta, både med samma hingst och några andra olika men nepp, blir mest halvkassa hingstar. Velar kring om jag ska ge upp helt enkelt. Egentligen har jag ju dottern liksom, så vad ska jag med stoet till? Men jag är bara så himla kass på att pensionera. :o
 
Hur många chanser ger ni ett sto? Jag har ett som egentligen inte är så bra och som jag hela tiden tänker jag ska pensionera men grejen är att första fölet jag fick från henne var ett riktigt fint stoföl. Sedan har jag försökt upprepa detta, både med samma hingst och några andra olika men nepp, blir mest halvkassa hingstar. Velar kring om jag ska ge upp helt enkelt. Egentligen har jag ju dottern liksom, så vad ska jag med stoet till? Men jag är bara så himla kass på att pensionera. :o
Jag skickade ett sto till Gisela idag, 4/6 av hennes föl är hos Gisela... Idag kastade hon senaste betäckningen så då tröttnade jag 🙄😏 så jag hade skickat iväg henne om jag var du.
 
Nu är det andra gången idag som jag anmäler hästar till hopptävling och bara en finns med i resultatlistorna... Någon fler som varit med om det?
 
Hur många chanser ger ni ett sto? Jag har ett som egentligen inte är så bra och som jag hela tiden tänker jag ska pensionera men grejen är att första fölet jag fick från henne var ett riktigt fint stoföl. Sedan har jag försökt upprepa detta, både med samma hingst och några andra olika men nepp, blir mest halvkassa hingstar. Velar kring om jag ska ge upp helt enkelt. Egentligen har jag ju dottern liksom, så vad ska jag med stoet till? Men jag är bara så himla kass på att pensionera. :o
Jag försöker hålla mig till att pensionera när jag fått en bättre avkomma än stoet självt. Nån enstaka får flera och nån pensioneras trots att jag inte behållit några avkommor helt enkelt för att jag ledsnar.

Färgaraberna får såklart fler eftersom det tar sån tid att se om fölen är värda att spara... Hence konstant platsbrist :cautious:
 
Jag har också haft lite torka med trista föl ett tag men imorse stod det tre sötnosar och väntade på mig :love:

Delvis en av mina första efter min Whydah. En liten hingst med både CR/TO och GP blev 712+706=720 :bump: Dessutom ännu bättre dressyrpoäng än pappsen med 90-95-88.
Convolvulus

Ett stoföl efter min Xanté med fina 411 för hoppning (tangerar pappsen). GP732+742=750 :bump: och 2VG 5G+.
Hydrangea
Mamma hamnade som till salu under min rensningslupp, om någon skulle vilja ha henne :)

Gladast är jag nog för en liten PRE-kille som är helbrorsa till Raimundo. Trodde inte att det kunde bli så mycket bättre än Raimundo men det gick visst :D. 83-85-81 för dressyr och hela 7VG 2G+ :love:
Och ja juste, G+ galopp!
Rufio
Kommer Convolvulus bli vuxen inom närmsta framtiden? :angel:

Jag fick för övrigt ännu ett bra Vibration-föl idag. Skäcksto med 87-95-90 och 2 VG. :D
https://www.horsereality.com/horses/981032/foal-doe-981032
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 810
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 534
Senast: Laa
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 119
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 136
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp