Bukefalos 28 år!

Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om rabi-AT, får väl göra en sista omgång betäckningar. Insåg igår att hingsten jag fick fram inte funkar med många av mina ston, de flesta som jag sparat har nämligen redan Yavuz i stamtavlan och det har han ju två gånger, om än lite utspritt.

Så, @Riru, får de dejta Limarus & Aitch istället? 2 till varje om det är ok?

Självklart, är du kvar?
 
Det är sant. Lite önskar jag att det var möjligt att ha dubbelkonton, typ att man kunde koppla dem så att det var omöjligt att fuska på något sätt alls. Så man kunde ha tex en för riktig avel och en för färgavel. Mina rabi-AT kommer ligga illa till nu så fort jag får behov av mer plats, men känns tråkigt att sluta nu när man äntligen börjar komma igång..
Är det så att du gör dig av med dina AT rabi så säg till. Jag kommer antagligen göra mig av med mina brabanter och bara hålla mig till AT och rabi AT. Tråkigt om dom säljs utanför "familjen" :p
 
Jag kommer förmodligen höja priserna rejält på alla hästar i mitt/mina rabicanoprojekt om jag lyckas lösa platser så jag kan fortsätta. Känns inte kul alls att spendera mängder med DP i projekten för att få fram en rabicanohingst folk inte ens behöver betala vad det kostar att åldra upp ett föl.

Men jag förstår om andra inte vill haka på då man nog missar en del DP-inkomster.
 
Jag kommer förmodligen höja priserna rejält på alla hästar i mitt/mina rabicanoprojekt om jag lyckas lösa platser så jag kan fortsätta. Känns inte kul alls att spendera mängder med DP i projekten för att få fram en rabicanohingst folk inte ens behöver betala vad det kostar att åldra upp ett föl.

Men jag förstår om andra inte vill haka på då man nog missar en del DP-inkomster.
Jag kan hänga på iaf, jag får då inte in några dp på dom nu 😅
 
Bugg? Fick notiser om nya meddelanden/notiser 5 min efter det att jag egentligen fick meddelandena, men då utan notiser :confused:
 
Jag inser att jag på COM inte kommer märka av hard cap-en så mkt. Jag Rensar ner med jämna mellanrum för att kunna köpa ändå, kommer bara behöva göra det lite oftare. På NL däremot... jag har en fundering just nu att det kanske blir att jag gör nåt i stil med
  • Betäck alla ston
  • Vänta tills alla fölat
  • Rensa, inklusive pensionera föl som fortfarande är vid mammans sida (jag säljer i stort sett inget på NL)
  • Betäck alla ston
  • osv
Kanske inte ens loggar in dagligen mellan heller.
 
Jag tror det kan bli bra med en hard cap. Visst, andra parametrar kommer behöva vara på plats för att det ska fungera på sikt (ffa fler möjligheter till DP, det är ju löjligt) men jag tror verkligen en hardcap är bra för fördelningspolitiken i spelet. Jag har ju klarat mig bra som ny spelare tack vare bukefamiljen (nu level 41 och inte jättelångt från först miljonen!) men det måste vara helt omöjligt för nya spelare att försöka ta sig fram och hitta inkomstkällor.

Kikade lite på rankinglistan och alla på top 10 var LÅNGT över kapacitet på stallarna... förutom de från buke som höll sig runt strecket :D
 
Första fölet efter Turbo Killer är fött, G på allt i exteriören och GP ganska nära pappans, inte alls illa tycker jag. :up: När jag avlade cobar så var det väldigt ovanligt att få GP som var bättre än det lägsta hos föräldrarna, och ibland var det t om flera poäng lägre, så det är trevligt att få ett hyfsat resultat av aveln för en gångs skull.
https://www.horsereality.com/horses/1037692/foal-doe-1037692
 
Jag tycker att det är 💩 med begränsningen. Dvs jag tycker att man ska kunna ha hur många hästar som helst om man köper till stallplatser. Och stallplatserna borde vara billigare - dom är löjligt dyra som det är nu.

För mig som håller på med en ras som definitivt inte slåss om några tätpositioner i tävlingar är det enda roliga med spelet att försöka få fram föl med lite högre GP. Och det är verkligen inte alltid de två hästarna med högst GP som genererar föl med högre GP än föräldrarna. För att upptäcka det behöver jag spara en massa hästar och testa med olika kombinationer för att se vilka som verkligen är värda att spara och avla vidare på. Och för att inte hamna i inavel väldigt snabbt behövs en rätt stor mängd olika linjer och alternativ. Ska man vänta på att fölen växer upp på "naturlig väg" tar det låååång tid att se vilka hästar som verkligen är värda att spara på i det långa loppet. Det här med hard cap saboterar den möjligheten totalt.

Spelet är dessutom väldigt svåröverskådligt utan vettiga sökfunktioner när det kommer till att hitta avelshingstar. Det funkar inte att gå igenom tusentals hingstar och gärna deras avkommor också för att hitta avelsmaterial. Det är liksom enklare att spara och avla själv.

Dessutom tror jag inte ett dugg på att det här skulle gynna marknaden för försäljning av hästar, tvärtom. Har man en ynka plats ledig så behövs den för att kunna avla istället.

Det borde finnas andra begränsningar dom kunde införa först istället, tycker jag. Göra det förbjudet att tävla/ställa ut dräktiga ston t ex. Det skulle ju verkligen göra att man behöver planera varje dräktighet och det skulle (förmodligen) även medföra en minskning i antalet födda föl också.

Kanske även begränsa antalet anmälningar per tävling/utställning. Säg att varje spelare inte får anmäla fler än 50 hästar åt gången t ex.

Jag håller med om att det är orimligt att några spelare sitter med tusentals hästar på 50 stallplatser, men det borde som sagt vara möjligt att åtminstone kunna köpa valfritt antal stallplatser till ett vettigt pris istället.
 
Oj, 34000. Måste verkligen vara få av dem som faktiskt är aktiva, sällan jag ser mer än typ.. 430 spelare online samtidigt :crazy:
Ja det måste vara få som är aktiva men även 34000 i ett 'gratisspel' är lite. Det gör att det krävs stora ekonomiska insatser från de få som bidrar
 
Ja det måste vara få som är aktiva men även 34000 i ett 'gratisspel' är lite. Det gör att det krävs stora ekonomiska insatser från de få som bidrar

Jag skulle inte ha något emot att bidra lite smått egentligen men tycker DP är så jäkla dyrt! Blev helt chockad när jag såg priserna förut. Och att då lägga pengarna på stallplatser, så tråkigt :crazy: Eller att åldra upp föl för att hoppas på rabi, önskar verkligen man kunde se sånna färger tidigare
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 131
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 620
Senast: Laa
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
61 612
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
60 422
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp