Bukefalos 28 år!

Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag blir så frustrerad. Ville svara Deloryn men det går inte att skriva i forumet från någon av mina telefoner :arghh:
 
Jag känner för att slakta alla hästar. Köpa upp hästar från market för att slakta varenda en tills mina pengar är slut och sen stänga ner kontot. 😑
 
Jag känner att det är en himla tur att jag bara har 35 hästar just nu, varav ett antal är till salu, så jag är ändå långt ifrån max. Jag förstår varför de lägger in en begränsning, men det känns inte som en hållbar lösning om det inte också görs förändringar både på vad det kostar att köpa fler stallplatser, och hur lätt det är att tjäna DP. Jag har alltid tyckt att det var snålt att man måste betala med DP alls när man vill gå över 50 stallplatser, med tanke på hur många fler man faktiskt kan ha. Bättre alternativ för 'subpar' hästar är också välbehövligt - fick folk en slant eller något annat av värde för att t ex pensionera så tror jag att det skulle avlasta marknaden lite.

Jag fattar att många är besvikna, men jag kan tycka att det är lite drastiskt att fundera på att lägga ner allt innan vi faktiskt har sett hur slutresultatet blir. Det är ju solklart att det råder en stor obalans i spelet som det är nu, så något måste göras även om det leder till omak för många spelare.
 
Skulle någon vara intresserad av det här trakehnerstoet när fölet lämnat?
GP 733, 89-86-85 i dressyr och 1 VG, svartskäck.
https://www.horsereality.com/horses/689296/Mazzanti-ℋ

Fått två stoföl med 92-88-89 och 1 VG respektive 91-88-85 och 3 VG, vilket är anledningen till att jag funderar på att sälja henne (behåller fölen).

Dotter till Cheetah, @igbest om du skulle vilja fortsätta med ett sto med bättre confo. :D
 
Jag tycker hardcap är en bra grej. Jag tycker det är rätt trist att folk kan tävla och avla när de har 800 hästar på 50 stallplatser. Det avlas på massa skit bara för att man kan, så jag tror detta kan bli bättre för att folk är mer kräsna på vad de avlar på. Å andra sidan så är jag på 36 boxar och tycker det är rätt jobbigt att ta hand om alla så skulle aldrig palla 200 så personligen så skulle jag inte nå något sånt max, är man där och inte tycker det är jobbigt förstår jag att det är trist med begränsningen, men kanske på sikt öppnar de upp att kunna ha fler boxplatser.
 
Jag tycker hardcap är en bra grej. Jag tycker det är rätt trist att folk kan tävla och avla när de har 800 hästar på 50 stallplatser. Det avlas på massa skit bara för att man kan, så jag tror detta kan bli bättre för att folk är mer kräsna på vad de avlar på. Å andra sidan så är jag på 36 boxar och tycker det är rätt jobbigt att ta hand om alla så skulle aldrig palla 200 så personligen så skulle jag inte nå något sånt max, är man där och inte tycker det är jobbigt förstår jag att det är trist med begränsningen, men kanske på sikt öppnar de upp att kunna ha fler boxplatser.

Ja sådana där extremfall tycker jag också är dumt att det ens går, även om jag kanske inte bryr mig så himla mycket egentligen, men någon skadar det ju.
Men att erbjuda en lite mer flexibel lösning så att du iaf kan använda alla dina stallplatser du köpt, och inte bli tvungen att ha 5-15 boxar ståendes tomma för när föl avvänjs och du kanske vill ha tid på dig att sälja istället för att skicka direkt till Gisela om du tror hästen kan göra nytta någon annanstans, eller i mitt fall få möjligheten att kunna vänta på att föl ska växa upp då jag avlar på otestbar färg, tycker jag är en mer spelarvänlig lösning. Då kommer man ju ändå åt dessa spelare med flera tusen över kapacitet.
 
Skulle någon vara intresserad av det här trakehnerstoet när fölet lämnat?
GP 733, 89-86-85 i dressyr och 1 VG, svartskäck.
https://www.horsereality.com/horses/689296/Mazzanti-ℋ

Fått två stoföl med 92-88-89 och 1 VG respektive 91-88-85 och 3 VG, vilket är anledningen till att jag funderar på att sälja henne (behåller fölen).

Dotter till Cheetah, @igbest om du skulle vilja fortsätta med ett sto med bättre confo. :D
Ja, varför inte, jag sålde just Cheetah då jag var tvungen att göra mig av med lite hästar med A:n och behöver få in lite fler ston utan A :)
 
Ja, varför inte, jag sålde just Cheetah då jag var tvungen att göra mig av med lite hästar med A:n och behöver få in lite fler ston utan A :)
Det blir som sagt när fölet är avvant, för det vill jag behålla! Vill du ha henne betäckt så får du tala om med vilken hingst. :)
 
Du milde tid, man åker till Falsterbo två dagar och så händer det massor i pixelstuterivärlden! Nu gäller det minsann att sluta vara så mesig som jag är med att pensionera.

Tycker spontant att det är bra att de inför det men att de kunde haft en lite längre förberedelsetid. Dessutom är boxplatser så sjukt dyra! Jag har bara 55 boxar och inte råd att skaffa fler för närvarande då jag inte har någon hingst som drar in DP. Har redan köpt DP en gång och kan väl tänka mig göra det någon gång igen men inte regelbundet. Alltså jag kan ha 145 boxar till men var box kostar 500 DP. 145x500 =72 500 DP vilket är en massa tusen kronor, alltså i riktiga pengar. Det är jag INTE villig att lägga i spelet, även om jag verkligen gillar det.

Såg att de skrev att det skulle komma fler sökfunktioner och det välkomnar jag verkligen. Vem vet, då kanske några andra spelare hitta någon av mina hingstar ibland också.
 
Kul, 11 föl att gå igenom som har fötts de två senaste dagarna. 1 hingst kan vara värd att spara, men han ligger i spannet som jag redan har, men hade en bra endurance gp på 328 så han får bli kvar just nu. Bara försöka få stjärnor på dom andra innan slakt då :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 019
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 144
Senast: Laa
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
61 051
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 894
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp