Bukefalos 28 år!

Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men shit, vilken praktisk pryl! :up: Vad är det som du inte får att stämma? Jag är ingen expert på Excel själv, men jag lärde mig ändå en del av att lägga in i Bukes studbook, så jag kanske kan hjälpa.

Det var bara en häst som av okänd anledning inte funkade så här långt och henne kan jag ju justera manuellt. Som det skrevs i forumet anges siffrorna för shoulders och neck inte i G-värde utan siffror och sedan stämmer inte åldrarna för mina hästar emellanåt men skit samma, för övrigt är det ju bra och enkelt att lägga in när jag väl satte mig vid en dator och lyckades förstå instruktionerna (med hjälp av maken haha).
 
Sitter och går igenom welshingstar tillgängliga för avel och har kommit till sidan 120.
Hittar den här som är pensionerad men klickar jag på "breed" så får jag upp betalningsalternativ och jag kan även se dens stats. Är det någon känd bugg eller brukar det vara så?
https://www.horsereality.com/horses/418760/glimmers-magic-gold

33114
 
När gör ni health check på era hästar? Inser att jag bara gjort det på några av mina :o
Jag gör det när de dyker upp. Gjorde några om dagen när de införde det årligen, för att sprida ut dem. Nu har det ju ingen betydelse än, men det är småpengar för mig så jag gör både det och vaccination/verkningar regelbundet för att inte ha 100 hästar på samma dag när det väl blir konsekvenser.
 
Ormenophlebia
Jag gör det när de dyker upp. Gjorde några om dagen när de införde det årligen, för att sprida ut dem. Nu har det ju ingen betydelse än, men det är småpengar för mig så jag gör både det och vaccination/verkningar regelbundet för att inte ha 100 hästar på samma dag när det väl blir konsekvenser.

Så det spelar ingen roll om de inte är tränade, man kan alltså göra det direkt när de föds?

Så snygg profilen blev!
 
Ormenophlebia


Så det spelar ingen roll om de inte är tränade, man kan alltså göra det direkt när de föds?

Så snygg profilen blev!
Ja, absolut direkt de föds, det är då du får fram hästens health, under health-fliken. :) Det är sen enbart kopplat till det (hälsan säger ju hur resistenta de är mot olika sjukdomar, som man sen kommer behöva kolla för årligen)så har noll med träning eller annat att göra.

Tack! Finns folk som säljer banners och avatarer efter önskemål i Art Sales-forumet. Bara 18 000 HRC för båda, måste ju slösa pengar på nåt, liksom! :up:
 
Ja, absolut direkt de föds, det är då du får fram hästens health, under health-fliken. :) Det är sen enbart kopplat till det (hälsan säger ju hur resistenta de är mot olika sjukdomar, som man sen kommer behöva kolla för årligen)så har noll med träning eller annat att göra.

Tack! Finns folk som säljer banners och avatarer efter önskemål i Art Sales-forumet. Bara 18 000 HRC för båda, måste ju slösa pengar på nåt, liksom! :up:

Tack för svar, lika bra att få det gjort nu då.

Det var ju inte dyrt! Det får man kanske kolla upp.
 
Tänk om det ändå vore lika lätt att sälja hästar på HR som det är irl..
La ut lillhästen på annons igår, 3 timmar senare och halvt bombad med meddelanden så fick jag ta bort den och han är i princip såld.. Om de nu inte ångrar sig innan dom hämtar honom.

Oj så snabbt! Jag tycker annars man ser hästar som ligger ute på annons jättelänge nu för tiden. Hoppas du hittar den perfekta nya ägaren till honom.
 
Oj så snabbt! Jag tycker annars man ser hästar som ligger ute på annons jättelänge nu för tiden. Hoppas du hittar den perfekta nya ägaren till honom.
De verkar passa honom väldigt bra, så jag tror jag valde rätt :)
Sen är han liten (shettiskorsning) och jag la ut honom billigt, så det kan nog vara en bidragande orsak
 
Beror på vad du är ute efter för stam? :p Och ras? Men jag gissar AT?:laugh:
acajou Svart, son till Acrossus så har en inavlad stam. Men i den synliga stamtavlan är det bara dubbel Aytac.
acrossus Fux, son till Aphodiini så också inavlad stam
limarus-nib Fux, icke inavlad




Jag kanske kan se om jag kan göra plats åt Cadeau så att han finns kvar om @Invicta inte kan behålla honom :)
Grattis till Limarus! :up: 690 i GP och ingen Av dessutom :eek: Honom ska jag ha på Hungry Daze iallafall, så kanske man får en bra bärare :d Och på ett tredje sto (Rabicano carrier) som jag ser är ledig nu, om jag får..? :o

Min Pearl Jam .. hmm.. acrossus har ju onekligen mycket vitt som är gött. Men hon har redan fått två föl efter honom och jag har fått för mig en nys att man får de bästa fölen i början och sedan blir det bara sämre föl av samma kombination :cautious: Inte baserat på någon statistik alls :angel:

Så.. eh, tre ston på Limarus om jag får? :o
 
Alltså jag gillar verkligen de nya skimmelnyanserna hos araberna. Plötsligt gör det inte riktigt lika mycket att mina potentiella leverfuxar skimlar av :)

https://www.horsereality.com/horses/889380/chaima
Dum fråga kanske men gäller de nya nyanserna alla raser eller bara vissa? Jag får visserligen inte så många skimlar men de jag fått har bara haft samma nyanser som förut, men de är inte araber eller A-T så det gäller kanske bara dem..?
 
Dum fråga kanske men gäller de nya nyanserna alla raser eller bara vissa? Jag får visserligen inte så många skimlar men de jag fått har bara haft samma nyanser som förut, men de är inte araber eller A-T så det gäller kanske bara dem..?
Jag tror bara det är araber och A-T, iaf vad jag har sett men någon får rätta mig om jag har fel!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 113
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 602
Senast: Laa
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
61 555
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
60 380
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp