Bukefalos 28 år!

Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Byt ut henne mot systerdottern? :angel:
https://www.horsereality.com/horses/1037480/foal-doe-1037480

Eventuellt kommer jag göra mig av med helsyrran också, hon har bara A på gallop och det är rätt enkelt att matcha med hingstar (hittills 3 föl, ingen med A, en med 3 VG). Men jag vill nog se fölet hon bär på nu först (om hon inte kastar). Vill du testa Dior igen skulle jag rekommendera Murrays Whydah, G+ på posture och har i alla fall gett G på gallop med helsyrran som har A där.
Varför inte :p du kan höra av dig om du vill sälja :)
Ska nog ge henne en sista chans med nån bra hingst :)
 
Varför inte :p du kan höra av dig om du vill sälja :)
Ska nog ge henne en sista chans med nån bra hingst :)
Fölet kommer jag inte behålla, så vill du ha henne kan du få henne så fort hon lämnat mamma. Stoet lär jag göra mig av med när hon fått nästa föl, som sagt. Så jag kan hojta då, så får du se om du fortfarande är intresserad. :)
 
Misstänker att jag får sänka den rätt rejält

Jag har lagt ner rabicanoaveln i princip helt hos araberna nu, och då jag typ bara har en massa ston med rätt låg totalGP så har jag börjat gå igenom gamla hingstar från början för att se om jag kan hitta lite racingguldkorn med högre strength. Har dock inte kommit så långt men det verkar som dom flesta där ligger runt 300 i grenGP. Dock har dom 50-55 strength. Men det är kanske inte intressant för dig eftersom du kommit mycket längre?
 
Jag har lagt ner rabicanoaveln i princip helt hos araberna nu, och då jag typ bara har en massa ston med rätt låg totalGP så har jag börjat gå igenom gamla hingstar från början för att se om jag kan hitta lite racingguldkorn med högre strength. Har dock inte kommit så långt men det verkar som dom flesta där ligger runt 300 i grenGP. Dock har dom 50-55 strength. Men det är kanske inte intressant för dig eftersom du kommit mycket längre?
300 är lite väl lågt. Tittar just nu på en av inverterads hingstar, 54 på styrka 315 totalt. Tyvärr får fölet Laurus både som morfar och farfarsfar men det kanske jag får köpa. Känner bara att stammarna börjar bli lite väl likriktade på de bättre hästarna. Får kanske gå på med Quercus III när han blir vuxen 320 för galopp men bara 49 i styrka.
Ja jag är fanatisk men jag vill till 60+ så fort som möjligt
 
300 är lite väl lågt. Tittar just nu på en av inverterads hingstar, 54 på styrka 315 totalt. Tyvärr får fölet Laurus både som morfar och farfarsfar men det kanske jag får köpa. Känner bara att stammarna börjar bli lite väl likriktade på de bättre hästarna. Får kanske gå på med Quercus III när han blir vuxen 320 för galopp men bara 49 i styrka.
Ja jag är fanatisk men jag vill till 60+ så fort som möjligt

Ja det är därför jag tänkte passa på nu innan jag börjar använda dom bättre att leta reda på annat jag kan prova först :D
 
Ja det är därför jag tänkte passa på nu innan jag börjar använda dom bättre att leta reda på annat jag kan prova först :D
Nu fick du mig att tänka så istället för att pensionera mor till stoet jag söker hingst till så betäckte jag henne med Quercus II. Det hjälper ju inte för henne men förhoppningsvis får jag en bra unge som på mors sida är Basim*Ulema+Marqish*Nahema och på fars Dabir*Imzaa+ Al-Marees*Akanza
Marqish och Akanza kommer ju med men de hamnar i sista led så får nog anses ok. Ser det som en fördel att varken Miraj eller Adira dyker upp
 
Nu fick du mig att tänka så istället för att pensionera mor till stoet jag söker hingst till så betäckte jag henne med Quercus II. Det hjälper ju inte för henne men förhoppningsvis får jag en bra unge som på mors sida är Basim*Ulema+Marqish*Nahema och på fars Dabir*Imzaa+ Al-Marees*Akanza
Marqish och Akanza kommer ju med men de hamnar i sista led så får nog anses ok. Ser det som en fördel att varken Miraj eller Adira dyker upp

Om du har något annat sto du ändå tänkt pensionera kanske denna vore något att testa? tyee-gazal
53 strength, 305 racing, Jabir x Davinja
1500hrc

Om du nu inte redan provat förstås, jag är kanske väldigt sen på bollen :laugh:
 
Det här kändes lite väl taskigt. Två betäckningar inom en minut och bägge blev skit :(
33098
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 028
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 205
Senast: Laa
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
61 123
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
60 000
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp