Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, detta var en häst jag köpte på impuls, trodde den var 6mån men visade sig vara 1år och 11mån. Efter igår är hon 2år och åtta månader
 
Fast jag med, har araber, trakehener och suffolk. Samt några camargue. Min ena är nu snart 3år och inte klar med basic training, vad händer då?

Det händer ingenting utan man får nöta på med basic training osv. Har hänt mig med några Mustanger jag har fångat :)
 
Missade din fråga, de syns i samma ruta som namnet osv. Efter ordet Predicates :)

Du är nog en av få som faktiskt tackar mig, det verkar som att de flesta förbannar mig för att jag fick dem att börja :rofl::angel::D

Åh, tack! Jag som trodde man fick någon fin stjärna någonstans :angel: Ja alltså det upptar ju mycket tid, men det är väldigt skönt att ha något att skylla på när man inte orkar/vill plugga :laugh:
 
Fast vad har den below average på är det något som spelar roll? När jag klickat runt på de tyngre raserna så tycker jag att det ser ut som om de mäts efter samma måttstock som de högavlade prestationshästarna= de flesta har enligt programmet usel exteriör.
Hmmm. Intressant fråga, spontant så känner jag nej de är borde ju vara olika från ras till ras. Exakt vad very good är är förstås olika men programmet går ju bara efter vad för siffror hästarna har och inte hur de ser ut på bilden. Så det borde ju vara möjligt att ge samma antal tex shires very good som oldenburgarna får, då man utgår från deras rasstandard. Som i verkligheten.
Men jag vet inte hur många very good shires det finns i jämförelse med oldenburgare tex.
Å andra sidan så gäller det just kroppen, tänkte inte på tex skritten, traven osv som också finns med. Fast jämförs en shirehästs trav med en arab tex? Känns lite otroligt.

Åter till mitt sto - jag har också fått lite av det intrycket dock. Men average är ändå mera vanligt än below average, men nåja. Får avla :D
 
Jag tycker att det är svårt att hitta information om hur spelet fungerar... Vad är det som avgör vem som blir Day Champion, t.ex.?
De har inte hunnit med att skriva ned all information någonstans ja, tyvärr, så man får leta på forumet och höra av mera erfarna spelare hur det går till.

Till din fråga - day champion är den häst som får mest poäng av alla under en utställning. Det är alltså högsta poängen i föl, sto och hingst klassen tillsammans. Dagens champion på en irl utställning typ. Men det blir var tredje timme för oss egentligen och inte hela dagen som en riktig utställning kan ta :D
 
Fast jag med, har araber, trakehener och suffolk. Samt några camargue. Min ena är nu snart 3år och inte klar med basic training, vad händer då?
Nu får man nöta på utan att något händer :up:

Från början i beta versionen så var man tvungen att välja en tävlingsgren att inrikta sig på oavsett hur långt man hade kommit när hästen fyllde tre. Det kunde bli lite stressigt med tex mustanger.

Men jag tror att det fortfarande är så att så fort de blir tre år och börjar gå i sto och hingst klassen i utställningarna så är det inte längre möjligt att få en Star. Något att tänka på kanske.
 
Har fått en häst såld :)

Nöter på med de andra och reser lite, för att passa på medan det är gratis.... :p

Läste att man får XP baserat på antal klick när man tränar hästarna - det skulle alltså vara värt mer att ta två 15min-pass än ett 30min ur XP-synpunkt. Så jag har kört lite på det nu när jag har tid att vara aktiv.

Studierna går segt. Men har i alla fall två kurser klara. Är det någon mer än jag som studerar? :)
 
Åh herregud, jag har så många hästar! :o

Jag försöker satsa på welshponnier, islandshästar, trakehner och mustanger. Jag har fått tag på några riktigt fina föl, och några lite mindre fina. :p

Jag har ett welshhingstföl som är väldigt fint. Tyvärr har han visat sig vara skimmel, men men... Han får mycket fina bedömningar på utställningar. Nu klickade jag just hem ett stoföl också, och hon fick också väldigt fina poäng på utställningen. De är inte besläktade, så jag planerar att avla på dem i framtiden.

Jag har också varit ett par vändor till Nordamerika och fångat några mustanger. Många fina färger. Den senaste vändan fick jag tag på fyra stycken, varav tre fick röd rosett på sin första utställning, så det får ju ändå anses vara bra. ;) Två av mina mustanger är vuxna, men tyvärr är de halvsyskon, så jag får hålla mig från att avla ett tag till.

Islandshästarna har jag också några fina, och ett par som det inte går så bra för på utställningarna.

Jag försöker sälja några av mina hästar (väldigt billigt) men har inte fått ett enda bud ännu. :(
 
Nu får man nöta på utan att något händer :up:

Från början i beta versionen så var man tvungen att välja en tävlingsgren att inrikta sig på oavsett hur långt man hade kommit när hästen fyllde tre. Det kunde bli lite stressigt med tex mustanger.

Men jag tror att det fortfarande är så att så fort de blir tre år och börjar gå i sto och hingst klassen i utställningarna så är det inte längre möjligt att få en Star. Något att tänka på kanske.

Jag har fått en star på min Mustang som är 4 :)
 
Har fått en häst såld :)

Nöter på med de andra och reser lite, för att passa på medan det är gratis.... :p

Läste att man får XP baserat på antal klick när man tränar hästarna - det skulle alltså vara värt mer att ta två 15min-pass än ett 30min ur XP-synpunkt. Så jag har kört lite på det nu när jag har tid att vara aktiv.

Studierna går segt. Men har i alla fall två kurser klara. Är det någon mer än jag som studerar? :)

Jag som har så dåligt med tid får köra långa pass, så blir mindre XP för mig :meh:

Jag började precis studera, sved till i plånboken :D
 
Kommer inavel ha någon betydelse i spelet? Har för mig att i howrse så spelade det ingen roll.
Funderade på hur stort behovet av foundationhästar kommer vara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 890
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 267
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 700
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp