Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt föl vann Day Champ :banana: Jag fick... en WT

Menmen, jag slösade ju nyss bort 10 WT på mustanger jag pensionerade direkt så :p Hälften glömde jag tom träna innan jag skickade iväg dem :cautious:.

Ska nog försöka spara på WT till Brumby kommer. Hoppas de är fina, "Silver Brumby" var ett av mina favoritprogram när jag var liten :love:

Brumby?
 
Hmm, föräldrarna är antingen buckskin eller bay dun. Jag tror att pappan är buckskin och mamman är bay dun när jag jämför med bilderna på wiki.
Men mitt föl är mörkare/gråare. Hmm, kanske svart grundfärg?
Kan någon häst ha både CR och dun genlag? :d
Argh, nu får jag bara upp hoppet. Det är säkert bara en sooty buckskin eller nåt. Jag vill bara få testa nu nu nu :arghh::rofl:
OH MY ....!!!

INGEN PANIK

mEN jag kollade just in ett par helsyskon som verkar ha likadana färger och de är CR/Dun!!
:eek::eek::eek::eek:
 
OH MY ....!!!

INGEN PANIK

mEN jag kollade just in ett par helsyskon som verkar ha likadana färger och de är CR/Dun!!
:eek::eek::eek::eek:
Argh, jag hittade ett helsyskon som har exakt samma färg och är till salu men självklart är den inte gentestad :arghh::rofl:
Universum vill att jag ska lida :cautious: för jag hittade ett annat helsyskon som har nästan likadan färg men är lite gråare som har bara dun.
:nailbiting:
Olidligt!

För om den andra otestade hingsten och min är CR/Dun så är de de enda hingstarna efter de föräldrarna med den färgen. Alla andra är ston. Och min har bättre tot. GP :nailbiting:
Jag jagar nog upp mig totalt i onödan men men :p
 
Ja, jag menade att färgen var exakt likadan. Ditt föls pappa har ju inte cream, så ... jag lever på hoppet? :angel::p

Edit: Aw crap. Min pålle var också bara dun :cry:
Och det fölet hamnade på allra sista plats i utställningen :cautious: bådar inte gott...

Men mitt första köp hamnade på femte plats med +70p med noll träning, bådar gott :up: Plus är E/e A/a, så det är inte så himla dominanta anlag iallafall.
 
Idag fick jag äntligen en guldpokal till Kassina. Hon blev 1 av 18 i distans second level. Var lite nagelbitare där ett tag det är ju lite svårt att förutsäga vad man får i distanden och hur man egentligen ligger till träningsmässigt med tanke på buggen.
https://www.horsereality.com/horses/39069/kassina
Och igen, jag är så jäkla nöjd med hennes föl :love:.
Jag är nyfiken, vad betyder -1 under hennes namn? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 816
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 889
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 267
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 700
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp