Bukefalos 28 år!

Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blä, jag VILL INTE pensionera hästar... de är ju min XP-källa och mustangerna hade varit kul att experimentera färgmässigt med! Men jag har inte plats.
Jag känner detsamma men kommer bli tvungen snart. Jag har smällfullt i stallet och 5010 i plånboken (vill inte röra bankkontot annat än för DEN hästen)
 
Blä, jag VILL INTE pensionera hästar... de är ju min XP-källa och mustangerna hade varit kul att experimentera färgmässigt med! Men jag har inte plats.

Och jag lär inte bli av med dem... surt bara på ett star-sto (https://www.horsereality.com/horses/136460/chip-star-3vg9g) och en gulsvart tobiano+olw hingst (https://www.horsereality.com/horses/126026/popcorn-crtoolw).
Någon intresserad? Jag accepterar bud ;)
Jag köper gärna det där stoet :love: Hon var ju jättefin!
 
Nu betäckte jag henne med en helbror till den jag använde innan, men som bara kostade 1 FT :angel:, lite på prov sådär.

Jag fattade det som att även egenskaper har alleler, så varje siffra är egentligen genomsnittet av två siffror och beroende på om fölet får den bättre eller sämre allelen så kan det slå ganska mycket på vad det blir för siffror hos fölet.

Alltså, om stoet har 80 på en egenskap så kanske det är 70|90. Och om hingsten har 85 på samma, vi säger 82|88. Då kan fölet antingen få 70|82=76, 70|88=79, 90|82=86 eller 90|88=89.

Edit: läste igen i wikin och det finns visst en viss slump så att allelerna kan ändras "a few points" också.
Ja, jag känner igen det du säger. Men mitt förra sto återstår - hon fick hela tiden sämre föl. Dvs fölen fick den sämre allelen, jag kan bara inte tro att det var en slump hela tiden. Jag avlade en hel del på henne så hon hann få en del föl.
 
Bra gjort Asko, jag blev överbudad på ett föl av ny ras (quarter) (av en som höjde typ en hundralapp i taget så jag höjde surt till 6000 och väntade tills den andra budade över igen, så får de iallafall betala en tusenlapp mer så det så :devil:) så jag reste till Asien istället och kollade på foundationfölen där istället.
Jag har nu två nya föl i stallet :meh::angel: Till mitt försvar så har jag funderat på om inte quartern är en bättre ras för westerngrenen. Och det ena hingstfölet läste jag noga i texten och kollade in helsyskonen innan jag slog till. 686 GP med 80+ på de fyra grenarna som gäller i reining :up:
Men så dök det upp ett nytt föl efter honom som verkade ha en intressant färg ... :o:banghead:

Edit: Och det nya fölet har också +80 i de fyra grenarna! :banana: Jag kollade inte ens innan jag klickade på KÖP :rofl:
 
Bra gjort Asko, jag blev överbudad på ett föl av ny ras (quarter) (av en som höjde typ en hundralapp i taget så jag höjde surt till 6000 och väntade tills den andra budade över igen, så får de iallafall betala en tusenlapp mer så det så :devil:) så jag reste till Asien istället och kollade på foundationfölen där istället.
Jag har nu två nya föl i stallet :meh::angel: Till mitt försvar så har jag funderat på om inte quartern är en bättre ras för westerngrenen. Och det ena hingstfölet läste jag noga i texten och kollade in helsyskonen innan jag slog till. 686 GP med 80+ på de fyra grenarna som gäller i reining :up:
Men så dök det upp ett nytt föl efter honom som verkade ha en intressant färg ... :o:banghead:

Edit: Och det nya fölet har också +80 i de fyra grenarna! :banana: Jag kollade inte ens innan jag klickade på KÖP :rofl:

Så är det alltid! Och så klickar fingret innan en hunnit förstå vad som hänt. :o:):D
 
Jag undrar om det inte faktiskt är mera värt att vara typ hingststation. Jag vet inte hur mycket jag har tjänat på min bra mustanghingst nu. Men det är några tusenlappar.
Det gäller såklart att ha en attraktiv hingst med rimligt pris då.
 
Bra gjort Asko, jag blev överbudad på ett föl av ny ras (quarter) (av en som höjde typ en hundralapp i taget så jag höjde surt till 6000 och väntade tills den andra budade över igen, så får de iallafall betala en tusenlapp mer så det så :devil:) så jag reste till Asien istället och kollade på foundationfölen där istället.
Jag har nu två nya föl i stallet :meh::angel: Till mitt försvar så har jag funderat på om inte quartern är en bättre ras för westerngrenen. Och det ena hingstfölet läste jag noga i texten och kollade in helsyskonen innan jag slog till. 686 GP med 80+ på de fyra grenarna som gäller i reining :up:
Men så dök det upp ett nytt föl efter honom som verkade ha en intressant färg ... :o:banghead:

Edit: Och det nya fölet har också +80 i de fyra grenarna! :banana: Jag kollade inte ens innan jag klickade på KÖP :rofl:

Ja, quartern är väl ganska överlägsen i western? Men inte så kontigt, de är ju avlade för det så det borde de ju vara också :p
 
Ja, quartern är väl ganska överlägsen i western? Men inte så kontigt, de är ju avlade för det så det borde de ju vara också :p
Jo det är klart, men jag hade inte tänkt så noga på det förut och fokuserat på mustangen i den grenen. Men tänkte nu att om jag vill ha bra hästar inom de grenar jag vill tävla i så borde jag ju ha quarters istället för mustanger där.
 
Mitt föl vann Day Champ :banana: Jag fick... en WT

Menmen, jag slösade ju nyss bort 10 WT på mustanger jag pensionerade direkt så :p Hälften glömde jag tom träna innan jag skickade iväg dem :cautious:.

Ska nog försöka spara på WT till Brumby kommer. Hoppas de är fina, "Silver Brumby" var ett av mina favoritprogram när jag var liten :love:

 
Ett sto till som min hingst inte fick dräktig, blir rädd att han har dålig fertilitet och såklart är han bra, suck.
Ett av mina nya ston kom tvåa i sin klass i distans, kul med lite pengar in! :)
 
Jag kan inte vänta tills jag får åka hem och se vad för färg jag råkade norpa hem nu :D
https://www.horsereality.com/horses/159973/foal-doe-159973
Hmm, föräldrarna är antingen buckskin eller bay dun. Jag tror att pappan är buckskin och mamman är bay dun när jag jämför med bilderna på wiki.
Men mitt föl är mörkare/gråare. Hmm, kanske svart grundfärg?
Kan någon häst ha både CR och dun genlag? :d
Argh, nu får jag bara upp hoppet. Det är säkert bara en sooty buckskin eller nåt. Jag vill bara få testa nu nu nu :arghh::rofl:
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 093
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 445
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 566
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 188
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp