Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick en plats ledig i stallet och beslutade mig för att fånga en mustang. Ett brunt sött sto ploppade upp (ja, jag gillar de tråkiga färgerna) som jag lyckades fånga, och hon hade GP 698! Mitt bästa sto än så länge.

Nu vill jag hitta en hingst med så högt GP det bara går men det är ju hopplöst när man inte kan filtrera :arghh:

Jag har en med GP690 och 90,7 på utställning :)
 
Ha ha... Jag har ett litet skäms-projekt. Ett av mina första ston, en TO-oldenburgare, är verkligen jättedålig. Hon har 3G, 5A och 4BA. 67.09 är rekordet på utställning och GP är 643. (Hon är dock ok på att hoppa tydligen...) Bestämde mig iallafall för att behålla henne bara för att se hur lätt/svårt det är att få fram nåt bättre. Behålla ett stoföl jag är nöjd med och sedan fortsätta så. Första fölet var inte så genomtänkt så den stackaren hamnade direkt hos Gisela. Sedan valde jag hingst för att 1) förbättra confon och 2) behålla skäckfärgen. Igår kväll kom fölet. Skäcksto med 9G och 3A. 2nd premium på utställning än så länge. Sämre GP än båda föräldrarna, men det var ju inte i fokus nu. Så första generationen rätt lyckad, tycker jag ändå. :up:

Detta fick mig att fundera lite. Jag har samlat på mig rätt bra hästar. De som har A på något eller är utan stjärna har något annat som sticker ut eller är roligt, som högt GP för rasen eller färg. (:o) På ett sätt är det ju rätt kul att bars köra på det man har även om det är rätt kasst från början och sedan jobba sig uppåt liksom? Hur tänker ni?
 
jag tar 1000, 1dp eller 2wt. Hingstarna som har lite sämre conf eller lite sämre gp tar jag 500 för istället :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 837
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 903
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 321
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 717
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp