Förutom att barn kan uttrycka det av en miljon skäl, så kommer hon väl ändå att bo hemma åtminstone delvis?Det är väl dottern som själv sagt att hon vill bo i ett familjehem. Tyckte jag läste det längre bak i tråden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förutom att barn kan uttrycka det av en miljon skäl, så kommer hon väl ändå att bo hemma åtminstone delvis?Det är väl dottern som själv sagt att hon vill bo i ett familjehem. Tyckte jag läste det längre bak i tråden.
Ja självklart kan medicin hjälpa. Det är ju därför man ger den? Men medicin trollar inte bort allt som ADHD innebär, om det nu ens är det.
Jag är ingen motståndare till medicinI princip har du rätt i att medicin inte trollar bort konflikterna och att bemötande behöver balanseras efter behovet.
Men OM det finns ADHD i botten och barnet svarar bra på medicin, så kommer kapaciteten att klara av vardagsfunktioner öka och den resursförbrukning som går åt för detta att minska. Vilket i sin tur kommer leda till en påtaglig minskning av situationer där man passerar tröskeln för att det hela eskalerar till en konflikt på grund av allmän övermäktighet och press.
Nej, jag svarade på ett inlägg att de avstått utbildning och min rekommendation är att de går alla utbildningar de kan eftersom det kan hjälpa oavsett resultatet av utredning hos BUPÄr det nån som sagt att det gör det?
Inte vet jag. Fråga ts.Förutom att barn kan uttrycka det av en miljon skäl, så kommer hon väl ändå att bo hemma åtminstone delvis?
Placeringen är en heltidsplacering, så de kommer sköta allt som rör henne och hon kommer bo där på heltid. Däremot är det inte en uppväxtplacering så tanken är att hon ska hem igen så snart det känns möjligt.
Jag tycker att du visar dig väldigt, väldigt modig, stark och kärleksfull gentemot din dotter i den här situationen. Det kan fan inte vara en enkel kärlek för dig. Jag hoppas så att det här går bra, och att du och din dotter kan mötas igen.Besök i familjehemmet idag. Fick en bra känsla så vi beslutade att hon flyttar dit 6 augusti. Dottern var inte med idag utan ska på besök om två veckor.
Dottern verkade bara nöjd när jag berättade, och sitter sen hos psykologen och hatar mig stenhårt. Så allt hos BUP ligger lite på is nu, till flytten, för då kunde hon visst tänka sig att ta sin medicin igen (?), men inte så länge hos bodde med mig.
Familjehemsmamman verkade väldigt varm och erfaren, men ingen man satte sig på i första taget, hoppas hon lyckas bättre än jag gjort. För gudarna ska veta att jag gjort allt jag kan.
Jag vill bara säga att jag hoppas du vet hur bra förälder du är. För det är du.Besök i familjehemmet idag. Fick en bra känsla så vi beslutade att hon flyttar dit 6 augusti. Dottern var inte med idag utan ska på besök om två veckor.
Dottern verkade bara nöjd när jag berättade, och sitter sen hos psykologen och hatar mig stenhårt. Så allt hos BUP ligger lite på is nu, till flytten, för då kunde hon visst tänka sig att ta sin medicin igen (?), men inte så länge hos bodde med mig.
Familjehemsmamman verkade väldigt varm och erfaren, men ingen man satte sig på i första taget, hoppas hon lyckas bättre än jag gjort. För gudarna ska veta att jag gjort allt jag kan.
Jag vill bara säga att jag hoppas du vet hur bra förälder du är. För det är du.
Gode tid en så söt liten unge!Tack allihopa. Ert stöd och pepp betyder massor.
Har tittat på massa gamla bilder och gråtit ögonen ur mig. Hur kunde de bli så himla tokigt?
Visa bifogad fil 170515
Och jag hoppas ju att vi hittar tillbaka till varandra igen, men intalar mig att det inte är det viktigaste egentligen, utan att hon kan få må bra, få en vettig skolgång och blir en välmående vuxen. Sen om det innebär att hon bor med någon annan än mig så får det vara så.
Tack allihopa. Ert stöd och pepp betyder massor.
Har tittat på massa gamla bilder och gråtit ögonen ur mig. Hur kunde de bli så himla tokigt?
Visa bifogad fil 170515
Och jag hoppas ju att vi hittar tillbaka till varandra igen, men intalar mig att det inte är det viktigaste egentligen, utan att hon kan få må bra, få en vettig skolgång och blir en välmående vuxen. Sen om det innebär att hon bor med någon annan än mig så får det vara så.
Håller med.Alltså @Zewz du är beundransvärt stark i det här. Jag slås gång på gång över hur fint du skriver om din dotter trots svårigheterna och att kärleken skiner igenom i varje inlägg. Som ni kämpar, hela familjen![]()