Just nu funderar jag på... Del 3

När jag jobbade som väktare var det en anställd hos en kund som var väldigt knepig. Han visste att jag älskade djur. En gång när jag jobbar så säger han; Jag förstår inte varför man har djur som man inte äter? Vad är egentligen poängen med att ha djur om man inte ska äta upp dem?!


Och jag är så jävla nöjd med mitt svar att jag fortfarande tänker på det men jämna mellanrum. "Vet du, jag känner precis likadant om barn". Jag väntar, men han är så chockad att han inte får fram ett ord. Jag vet att han hade flera barn själv.


Givetvis känner jag inte så för barn, men det var nice att ha ett så pass bra "svar på tal" som gjorde att han aldrig mer var jobbig mot mig igen utan att jag behövde göra en jättekonflikt av det hela utan bara stenkallt kasta samma skit på på honom som han först hade kastat på mig, och jag tror att han insåg det olämpliga i vad han hade sagt.
 
Med en månad kvar så funderar jag som alltid på vad jag ska köpa till pappa på hans födelsedag. Helt hopplöst med människor som köper det de vill ha. Så antingen måste jag hitta ngt han inte har eller ngt han inte unnar sig.
Teknikprylar är grejen för honom.
 
Två par skor av exakt samma modell, enda skillnaden är att det ena paret är av varianten med lite högre skaft.
Hur kan de vara helt olika i hur trånga de är vid tårna?

(Ja, de skiljer i färg också, men det räknar jag faktiskt som uteslutet att det skulle ha betydelse...)
 
Två par skor av exakt samma modell, enda skillnaden är att det ena paret är av varianten med lite högre skaft.
Hur kan de vara helt olika i hur trånga de är vid tårna?

(Ja, de skiljer i färg också, men det räknar jag faktiskt som uteslutet att det skulle ha betydelse...)
Lädret skuret lite annorlunda i och med det högre skaftet :confused:
 
Varför postnord ibland hänger paketet på min låda ute vid vägen utan att jag ser det eller får någon notis och ibland ytterst sällan dock kör ner till huset och levererar?
 
Vad grannen kan slipa som tar flera timmar gånger flera dagar?
Jag vet att det inte är olagligt men jag orkar inte mer.
 
Funderar om det är värt att bli av med min sparade surf till förmån för ett billigare abonnemang på mobilen. Samma operatör, bara mindre surf året månad.
 
Två par skor av exakt samma modell, enda skillnaden är att det ena paret är av varianten med lite högre skaft.
Hur kan de vara helt olika i hur trånga de är vid tårna?

(Ja, de skiljer i färg också, men det räknar jag faktiskt som uteslutet att det skulle ha betydelse...)
Jag har köpt jeans av exakt samma märke och modell men i olika färg där det skiljde rätt mycket i passformen och hur jeansen kändes. Så i det fallet hängde det ihop med färgen!
 
Jag har köpt jeans av exakt samma märke och modell men i olika färg där det skiljde rätt mycket i passformen och hur jeansen kändes. Så i det fallet hängde det ihop med färgen!
Jag sprättar bort den fånigt babyljusblå remmen som är påsydd bak så blir skon bredare i tårna sedan. :idea:
 
Nu är jag officiellt hästlös. Borde jag börja sälja av min hästutrustning? Jag har ju hur mycket som helst.
Jag lyckades sälja typ hälften när jag blev hästlös för 1,5 år sedan. Nu är jag glad att jag sparade selarna och lite sånt till hästen jag hjälper till med.
Men blir det egen i framtiden igen blir det en ponny, så lär få sälja resten ändå..
 
Nu är jag officiellt hästlös. Borde jag börja sälja av min hästutrustning? Jag har ju hur mycket som helst.

Om du tänker att du ska hålla på med häst igen inom en rimlig framtid så hade jag behållit sånt som jag tänker är rimligt att tro skulle passa på en framtida häst. T.ex. om jag hade en barbackasadel som jag trivs mycket bra i!

Men resten, speciellt sånt som är väldigt individspecifikt t.ex. en dyr sadel hade jag sålt.
 
Nu är jag officiellt hästlös. Borde jag börja sälja av min hästutrustning? Jag har ju hur mycket som helst.
Jag har kvar min häst, men insåg snabbt att jag inte kommer rida/köra mer. Sålt nästan alla mina grejer förutom en ridhjälm, ett träns, lite borstar och en hel hög med olika täcken.

Om jag skulle vilja ha häst igen i framtiden får jag köpa grejer.
 

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 833
Senast: tuaphua
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 653
Senast: Breaktown
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 604
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
882
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp