Kattsnack #8

Katten äter! Trots att jag misstänker att han inte fått i sig sin Mirtazapin idag och trots att jag inte gett honom smärtlindrande. Har däremot klippt Bozitabitarna med sax och då går det betydligt lättare för honom :up: är min fjärde FORL-katt och definitivt den ”pipigaste” (även om han får vara det med tanke på att veterinären varken gav tillräckligt med smärtstillande eller sydde ihop efter hen dragit ut tänderna).
 
Suck, misstänker att Megara brutit sig in i köket och ätit upp en del av mina fajitas - kycklingdelen - som stod på spisen. Iofs åt hon även sin Sheba, men just nu är hon låg och ligger och trycker på en bokhylla. Försöker läsa på om det finns något akut giftigt i Santa Marias fajitapulver. Kattskrälle!
Hur går det? :heart
Eftersom pulvret innehåller både lök och vitlök så hade jag, för säkerhets skull, ringt och i alla fall rådfrågat veterinär. Nu är ju jag väldigt nojig med mina katter, men det är ju du också över din lilla bruna. :heart
 
Hur går det? :heart
Eftersom pulvret innehåller både lök och vitlök så hade jag, för säkerhets skull, ringt och i alla fall rådfrågat veterinär. Nu är ju jag väldigt nojig med mina katter, men det är ju du också över din lilla bruna. :heart

Jag bokat tid hos FirstVet och väntar på att de ska ringa upp
 
Hur går det? :heart
Eftersom pulvret innehåller både lök och vitlök så hade jag, för säkerhets skull, ringt och i alla fall rådfrågat veterinär. Nu är ju jag väldigt nojig med mina katter, men det är ju du också över din lilla bruna. :heart

Pratade med vet efter lite om och men, Megara var inte samarbetsvillig om vi säger så, låste in henne i köket tills samtalet började och fick sedan fånga in henne innan hon stack under soffan eller upp i bokhyllan.

Han var väl sådär, men föreslog aktivt kol, men tyckte inte att jag skulle åka in med henne, naturligtvis nu när allting är stängt. Försöker kontakta Scheeleapoteket men kommer inte fram för att se om de har det hemma. Hjälp ska tydligen ha 5g per kilo :crazy: Han: bara vira in henne i en handduk så hon bara har huvudet fritt, jag: ummm.

Hon har inga symtom, eg, kräks, diarré, äter eller dricker inte. Det enda är att hon är låg. 3 g vitlök och 5 g lök per kilo katt för att hon ska bli förgiftad. Kollade påsen med pulver och den är sammanlagt 28 g - så om hon ätit fajitas kan det inte vara mer än 7-8 g sammanlagt. Jag fick ge henne mat så nu äter hon Dreamies.
 
Pratade med vet efter lite om och men, Megara var inte samarbetsvillig om vi säger så, låste in henne i köket tills samtalet började och fick sedan fånga in henne innan hon stack under soffan eller upp i bokhyllan.

Han var väl sådär, men föreslog aktivt kol, men tyckte inte att jag skulle åka in med henne, naturligtvis nu när allting är stängt. Försöker kontakta Scheeleapoteket men kommer inte fram för att se om de har det hemma. Hjälp ska tydligen ha 5g per kilo :crazy: Han: bara vira in henne i en handduk så hon bara har huvudet fritt, jag: ummm.

Hon har inga symtom, eg, kräks, diarré, äter eller dricker inte. Det enda är att hon är låg. 3 g vitlök och 5 g lök per kilo katt för att hon ska bli förgiftad. Kollade påsen med pulver och den är sammanlagt 28 g - så om hon ätit fajitas kan det inte vara mer än 7-8 g sammanlagt. Jag fick ge henne mat så nu äter hon Dreamies.

Som lite pepp åt min hund (35 kg) upp en halv sån där stor burk med rostad lök. Utan minsta lilla symptom. Så håller tummarna det inte är någon fara för Megara. Jag trodde btw man slutat ge kol vid ev förgiftning?
 
Som lite pepp åt min hund (35 kg) upp en halv sån där stor burk med rostad lök. Utan minsta lilla symptom. Så håller tummarna det inte är någon fara för Megara. Jag trodde btw man slutat ge kol vid ev förgiftning?

Ingen aning, det var vad vet sa. Men ärligt så åker jag hellre in med henne och kollar blod än försöker få i henne 17 g kol.
 
Hmm, just nu önskar jag att Megara var låg :angel: hon springer runt som en galning, försöker bryta sig in bakom datorn gång på gång, är upp och ner på skrivbordet och datorn, tuggar på kablar och tigger Dreamies.
 
Tvångsmatade Cayenne och Chili med avmaskningsmedel igår. Cayenne var mest glad över att få i sig något även om det inte smakade så gott. Chili fick jag fiska fram från under sängen en gång och fånga i flykten några andra. Men han fick i sig det mesta och verkar inte vara så långsint, för nu pratade han med mig och tyckte att jag skulle mata honom. :up:
 
Försöken att ge Megara kol blev ett totalt fiasko. Tror inte jag fick i henne något alls, jag är hamburgare och Megara låg och väste åt mig under soffan tills jag lyckades peta ut henne med moppskaftet. Hahaha, mata försiktigt och linda in henne i en handduk så bara huvudet är fritt.

Hon äter, dricker, går på toa, korvarna är om något hårda, och är fruktansvärt arg på mig (Dreamies mutor hjälper) och försöker ta sig in bakom datorn, stänga av datorn, gräva fram kablar och tugga på dem, jag svär att hon gör det avsikt ibland, och har plötsligt bestämt sig för att persiennsnören är jätteroliga att äta på. Dessutom piper hon iväg som en apa - med svansen i en krok - när jag kommer in i vardagsrummet och dyker under soffan igen.

En traumatiserad katt bör få extra portioner Sheba tycker Megara. En traumatiserad slav tycker att Megara får nöja sig med Bozita.
 
Gammelkatten är ju otroligt markbunden så jag har varit väldigt bortskämd där. Och inte riktigt fattat vad andra har pratat om. NYa katten (som nu bott här i 1,5 år) är betydligt mer vertikal och.. ja.

Men pga att jag vet att gammelkatten sällan hoppar upp på saker så står jag ibland och håller henne vid balkongdörren så att hon kan titta ut. Vilket jag också gör med den nya, på ren reflex. Idag när jag höll i den nya och tittade på snön så satte sig gammelkatten nedanför och väntade på sin tur.
 
Tvångsmatade Cayenne och Chili med avmaskningsmedel igår. Cayenne var mest glad över att få i sig något även om det inte smakade så gott. Chili fick jag fiska fram från under sängen en gång och fånga i flykten några andra. Men han fick i sig det mesta och verkar inte vara så långsint, för nu pratade han med mig och tyckte att jag skulle mata honom. :up:
Jag läste att du tvångsmatade Cayenne med Chili och tyckte att det lät väldigt konstigt och undrade varför i hela världen det var nödvändigt :confused: Var tvungen att läsa om några gånger innan jag fattade att du tvångsmatat både Cayenne och katten Chili med avmaskningsmedel. Vilket också lät mycket mer... humant :laugh:
 
Katten äter! Trots att jag misstänker att han inte fått i sig sin Mirtazapin idag och trots att jag inte gett honom smärtlindrande. Har däremot klippt Bozitabitarna med sax och då går det betydligt lättare för honom :up: är min fjärde FORL-katt och definitivt den ”pipigaste” (även om han får vara det med tanke på att veterinären varken gav tillräckligt med smärtstillande eller sydde ihop efter hen dragit ut tänderna).
Oj, kan katter få mirtazapin? Varför ger man det?
 
Det är en konst att kunna leka med Da Bird med två katter samtidigt. Det räcker inte med endast en Da Bird, för då tar Juno över. Älva kommer och vill sååå gärna leka, men Juno inser liksom inte att man kan turas om. Alltså får matte stå där med ett Da Bird-spö i vardera hand och göra sitt bästa för att utföra rörelserna på bästa sätt för att båda katterna ska vara nöjda. En vill ligga på rygg och jabba med tassarna i luften, den andra vill hoppa och jaga. Dels ska hjärnan klara av att skicka ut rätt signal till rätt arm, men så får man också vara försiktig så att inte den andres Da Bird plötsligt stjäl bådas uppmärksamhet.

Angenämt problem ändå.
 
Det är en konst att kunna leka med Da Bird med två katter samtidigt. Det räcker inte med endast en Da Bird, för då tar Juno över. Älva kommer och vill sååå gärna leka, men Juno inser liksom inte att man kan turas om. Alltså får matte stå där med ett Da Bird-spö i vardera hand och göra sitt bästa för att utföra rörelserna på bästa sätt för att båda katterna ska vara nöjda. En vill ligga på rygg och jabba med tassarna i luften, den andra vill hoppa och jaga. Dels ska hjärnan klara av att skicka ut rätt signal till rätt arm, men så får man också vara försiktig så att inte den andres Da Bird plötsligt stjäl bådas uppmärksamhet.

Angenämt problem ändå.

Hög igenkänningsfaktor på den men här är det vippor som gäller. 😆
 
Tänkte jag skulle ta och testa att ta ut nya katten i sele nån gång. Satte på selen och förväntade mig typ "vält katt" eller kaos. Men... um... stackaren kunde tydligen bara kravla när hon hade sele på. Magen mot golvet och tassarna så långt fram/bak hon kunde... snutten. Ska nog testa ett par gånger till inne, innan jag testar ute.

Tänkte också att det kanske skulle sluta vara fimbulavinter nån gång också. Men enligt långtidsprognosen ser det inte lovande ut.
 
Tänkte jag skulle ta och testa att ta ut nya katten i sele nån gång. Satte på selen och förväntade mig typ "vält katt" eller kaos. Men... um... stackaren kunde tydligen bara kravla när hon hade sele på. Magen mot golvet och tassarna så långt fram/bak hon kunde... snutten. Ska nog testa ett par gånger till inne, innan jag testar ute.

Tänkte också att det kanske skulle sluta vara fimbulavinter nån gång också. Men enligt långtidsprognosen ser det inte lovande ut.
Jag gjorde tvärtom. När selen var läskig satte jag på den och gick ut. Då glömde hon bort selen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 420
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 965
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 609
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp