Kattsnack #8

Jag har lite samma problem, är mycket i samma rum som fontänen står i och det kan bli lite irriterande när den är igång konstant - misstänker att det kan vara ett skäl till att pumpen gick sönder eftersom jag ryckte ut sladden ofta.

Tänker att jag hellre diskar lite mer ofta och dessutom går jag och Megara nära nog att trigga igång den ofta.
 
Jag borde kanske koppla in min sensor och testa. När jag ändå har den menar jag.

Kan för övrigt meddela att vi inte haft ett enda felkiss på länge. Trots att jag inte bytt sand som jag lovade att göra. Det var nog stressen i samband med flytten som gjorde det. Nu när åtminstone nedervåningen är iordning är det mycket lugnare. Och katterna verkar trivas, många fönster med stora fönsterbrädor där man kan ligga och spana ut över kungariket.
 
Vi hade finbesök igår, familjens nya jaktlabbekille var här och gjorde en dramatiskt entré med vilda hopp och tassarna åt alla håll. :rofl: Han fick stå ut med att besöket skedde i koppel innan jag är säker på att han är helt kattsäker. Brunetten var framme och blängde första vändan, principväste, men kom sedan tillbaka och nosade in honom. Nosa på svansen, nosa på en tass, nosa i ansiktet. Något spänd vovve som inte ville ha 6 kg bastant kattkärring rätt upp i ansiktet, men han tog det bra ändå - under förutsättningarna - och sov en stund under bordet sedan. Duktiga båda!

Skönhetsmissen höll sig inom blängradien, men blev inte så stressad i alla fall. Hon var i samma rum och hängde runt för att se vad som skulle hända.

Det är alltid bra med människofika i kombination med djurhälsningar. Då är alla fyrbenta så fokuserade på att kunna sno bakelse eller bulle att de inte hinner bli engagerade i varandras fel och brister på samma sätt. ;D
 
I morgon är det ett år sen vi var tvungen att ge upp kampen och låta Millie slippa mer ont.
Hon kommer aldrig lämna oss helt. Hon tog en bit av alla våra hjärtan och lämnade en del av sin själ kvar. Hon var unik och jag kommer nog alltid få tungt att andas då och då när jag tänker på henne och hur orättvist det är att hon inte fick ett helt liv.
Vi älskar dig Millie, ALLTID!❤️
93D1A913-F855-4397-99A0-FA9311D48DF9.jpeg
 
I morgon är det ett år sen vi var tvungen att ge upp kampen och låta Millie slippa mer ont.
Hon kommer aldrig lämna oss helt. Hon tog en bit av alla våra hjärtan och lämnade en del av sin själ kvar. Hon var unik och jag kommer nog alltid få tungt att andas då och då när jag tänker på henne och hur orättvist det är att hon inte fick ett helt liv.
Vi älskar dig Millie, ALLTID!❤️Visa bifogad fil 64982
ACDDA6CC-7D95-4DF8-8A6F-D724762B16F6.jpeg
 
Hur kan en katt försvinna i en tvåa? Särskilt som dörren till sovrummet är stängt :idea: Kollat på alla vanliga ställen, sedan ovanliga ställen, sedan ut på balkongen fast den varit stängd och jag bara ställde ut en sak. Sedan trapphuset fast hon inte smet ut när jag gick hemifrån.

Var ääääär hon?
 
Hur kan en katt försvinna i en tvåa? Särskilt som dörren till sovrummet är stängt :idea: Kollat på alla vanliga ställen, sedan ovanliga ställen, sedan ut på balkongen fast den varit stängd och jag bara ställde ut en sak. Sedan trapphuset fast hon inte smet ut när jag gick hemifrån.

Var ääääär hon?
Kan hon komma under soffan, bakom nån hylla, lyckats stänga in sig själv i ett skåp.
 
Lina har nåt sånt där mirakel-gömställe i huset. Jag hittar henne inte, trots att det känns som om man letat överallt. Och så plötsligt står hon där, mitt på golvet som om ingenting hade hänt.
Definitivt varit i en annan dimension. Det finns ingen annan förklaring.
 
Allt lugnt här. Skönhetsmissen trippar omkring och pratar för sig själv. Eiyiuu... Tar sig en munfull frukost och bär iväg till mattan i hallen (varför inte liksom), sätter sig där och kladdar en stund medan hon snacksar loss på några bitar anka i gele. Tugg snask tugg... Kommer ut i vardagsrummet och prasslar runt lite bland växterna vid bokhyllan. Mouauoo...?

Brunetten snarkar i sovrummet. Utsträckt på rygg på överkastet som en brittfalu med alla tassar rakt ut. Hon har ätit. Bajsat. Dundrat omkring. Slocknat. I den ordningen. Nu är det förmiddagsvilan som gäller.

Inga gäster eller spännande händelser väntas under dagen. Så tja. En stillsam lördag!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 284
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 867
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 554
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp