Kattsnack #8

Katter äter i bästa fall inte torrfoder alls eftersom de är naturligt dåliga på att dricka vatten. När det gäller blötmat funkar MJAU från mataffären bra, men det finns ju hur mycket som helst att välja på.

Om jag tvunget skulle ge torrfoder skulle jag ändå välja något av de stora märkena som är pH-reglerade, typ Hill’s eller Specific. RC bojkottar jag av ren princip då de har en mängd hitte-på-foder som Urban dog och en massa rasfoder.

Och så finns ju MUSH Vaisto Cat! Råfoder, finns även frystorkat.
@Sofie.S
 
Menar du en sån där tovutredare? Jag köpte en men fattade inte ett skit hur den hjälpte :o:rofl: kändes som att den inte hjälpte alls.

Så mitt tips mot tovor @Sofie.S är en trimmer :cool: skönast för alla!

Nej, jag menar en mirakelkam som på bilden nedan med en glesare och en tätare ände. :)
1621185922566.png
 
Ah, jag har en miniversion av en sådan (med skaft). Kallas det en mirakelkam? Tänker att det är en vanlig kam... :o:rofl:
Ingen aning vad den varianten du har kallas. Vitsen med den på bilden är att den har två olika ändar med olika avstånd mellan tänderna så att man kan grovkamma med ena änden och finkamma med den andra. 😊
 
Ah, jag har en miniversion av en sådan (med skaft). Kallas det en mirakelkam? Tänker att det är en vanlig kam... :o:rofl:

Tror den som kallas mirakelkam är från en särskild tillverkare, finns ett fåtal försäljare av just den. Den fungerar utmärkt till min ragdolls tovor. Men kattens tålamod, eller brist på det, gör att jag också ofta använder trimmer för ett smärtfritt resultat hos oss båda.
 
Ingen aning vad den varianten du har kallas. Vitsen med den på bilden är att den har två olika ändar med olika avstånd mellan tänderna så att man kan grovkamma med ena änden och finkamma med den andra. 😊
Min har också sådana olika avstånd mellan tänderna. Tog ett foto nu för att visa (fotobombad av Alice :D)
20210517_031621.jpg

Mindre som sagt, så det kanske inte är så praktiskt över hela kroppen även om det fungerar. Men om man vill använda den i ansiktet eller hjälp till att klippa tovor så är den bra. Plus att den är bra när det gäller borstning över huvudtaget :up: tycker lite att det är en fördel också att de olika avstånden är på olika sidor av kammen, så råkar man inte byta till "fel" sida under tiden. Skön att hålla i också.
 
Det eviga matkaoset 😂
Inte så konstigt att hon är så smal. Tar en tass med mat och drar ut på bänken. Luktar på alla innan hon väljer ut en godkänd bit, ratar resten och tar en till tass.
Äter ungefär lika mycket som hon sover 🙄
Ibland får hon något ryck och äter direkt ur skålen som en vanlig katt.
Vet att perser kan ha svårt att äta, Prada har inga problem alls, hon är bara lite pipig 🙃
IMG_20210517_123716_184.jpg
 
När katten lagt sig tillrätta efter lunch. Jag går ut för att göra en massa ärenden, kommer tillbaka efter tre timmar+ och hon inte rört sig en centimeter och orkar inte möta vid dörren...
 
Katterna och jag är ute på balkongen. Det är så gulligt att se när de båda följer samma saker med blicken, särskilt när en fågel flyger förbi utanför och de följer den med hela kroppen. Det påminner om de där videosarna på kattungekullar där alla kattungarna unisont följer en leksak med blicken. :D
 
Letar fortfarande efter talgbollar så Megara kan få sin kattv, tydligen fanns de på Biltema men glömde att fråga efter dem där. Äsch.
 
Tror den som kallas mirakelkam är från en särskild tillverkare, finns ett fåtal försäljare av just den. Den fungerar utmärkt till min ragdolls tovor. Men kattens tålamod, eller brist på det, gör att jag också ofta använder trimmer för ett smärtfritt resultat hos oss båda.

Hindes tror jag tillverkaren heter? Eller i alla fall tror jag dom var först. Köpte min för typ 15 år sen, då fanns den bara på en butik i hela landet.
 
Hindes tror jag tillverkaren heter? Eller i alla fall tror jag dom var först. Köpte min för typ 15 år sen, då fanns den bara på en butik i hela landet.

Det finns ju typ en miljon kopior av mirakelkammen. Men nu mer än ett ställe som säljer äkta.

Jag var skeptisk, men blev helt såld. Jag vet inte vad det är som gör den så magisk men det är som natt och dag jämfört med andra kammar
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 359
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 896
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 562
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp