Bukefalos 28 år!

Kattsnack #8

Vaknade till i natt av att katter skrek på varandra ute på altanen. Gick till uterummet och då stod en utekatt utanför uterummet och Kingen på insidan av glasdörrarna.
Kingen med massor med kattityd och tänkte klå upp vår inkräktare som blev rädd när jag kom ut.

Har aldrig haft en katt med så mycket attityd förut så det var ”kul” att se att han försvarar sitt revir istället för att bli jagad från sitt hem 🙄
Konstaterade också att Kingen har en del att växa fortfarande. Ska bli spännande och se hur stor han blir. Än är han ganska späd så kommande året kan ju bli spännande att se tillväxten på.
 
Jag har köpt en sån där sprattlande fisk som laddas via USB. Tänkte att det skulle vara en rolig distraktion för kissarna, men ingen av dem reagerar... Där ligger fisken skakande och sprattlande på golvet och Brunetten inte ens lyfter huvudet från soffan. :meh: Skönhetsmissen var i alla fall framme och nosade, men den omtalade mördargenen som ska triggas verkar inte vara aktuell i just vårt hushåll.
 
Vaknade till i natt av att katter skrek på varandra ute på altanen. Gick till uterummet och då stod en utekatt utanför uterummet och Kingen på insidan av glasdörrarna.
Kingen med massor med kattityd och tänkte klå upp vår inkräktare som blev rädd när jag kom ut.

Har aldrig haft en katt med så mycket attityd förut så det var ”kul” att se att han försvarar sitt revir istället för att bli jagad från sitt hem 🙄
Konstaterade också att Kingen har en del att växa fortfarande. Ska bli spännande och se hur stor han blir. Än är han ganska späd så kommande året kan ju bli spännande att se tillväxten på.

Min lilla kissekatt har ju spöat upp grannkatterna... de går INTE in här på gården längre :meh:

Nu är ju grannarnas Zingo i saligt minne (de tog bort honom för någon månad sedan) men hon satte sig i respekt hos honom också och han var den tidigare kungen i området (och rejält mycket större än henne även fast han var till åren) :cautious:

Edit: Fast hon verkar leka lite med Ior nedanför (han är supersnäll).
 
Min lilla kissekatt har ju spöat upp grannkatterna... de går INTE in här på gården längre :meh:

Nu är ju grannarnas Zingo i saligt minne (de tog bort honom för någon månad sedan) men hon satte sig i respekt hos honom också och han var den tidigare kungen i området (och rejält mycket större än henne även fast han var till åren) :cautious:

Edit: Fast hon verkar leka lite med Ior nedanför (han är supersnäll).
En till med mycket kattityd 😁
 
Vaknade till i natt av att katter skrek på varandra ute på altanen. Gick till uterummet och då stod en utekatt utanför uterummet och Kingen på insidan av glasdörrarna.
Kingen med massor med kattityd och tänkte klå upp vår inkräktare som blev rädd när jag kom ut.

Har aldrig haft en katt med så mycket attityd förut så det var ”kul” att se att han försvarar sitt revir istället för att bli jagad från sitt hem 🙄
Konstaterade också att Kingen har en del att växa fortfarande. Ska bli spännande och se hur stor han blir. Än är han ganska späd så kommande året kan ju bli spännande att se tillväxten på.
Påminner om min Alice, hon har en hel del attityd och har jagat bort katter. Men än så länge har hon inte hamnat i slagsmål så jag vet inte vems stolthet skulle såras 🙈
 
Jag är kattvakt hos min syster. Bosse har blivit en lite äldre lugn och gosig katt. Istället för sin människa som gosar, borstar och han kan ligga i sängen hos har det flyttat in en liten ettrig brun sak som säger många fula ord och kaxar sig. Förut var det Megara som stack under sängen nu var det Bosse som backade och Megara som sprang efter.

De slåss aldrig utan det är burriga svansar och ffa Megara låter - mycket :meh: när jag sover är allt lugnt, det är när jag vaknar och det ska gosas och ges uppmärksamhet som det kan låta. Stackars Bosse är dessutom van att ha torrisar som han kan gå och småäta hela dagen. Innan jag hann stoppa henne moffade Megara i sig hela skålen första dagen och påstod ändå att hon höll på att svälta till döds när det var dags för middag. Så nu stänger jag in Megara och sitter bredvid så Bosse kan äta i lugn och ro.
 
Tanken är att han aldrig ska hamna i slagsmål men jag tror trots sin storlek just nu så hade han tagit den där utekatten om han hade fått chansen.
Jag vet att min Alice tror att hon kan ta chansen 🙈 ett par år sedan rusade hon mot en grannkatt (som till skillnad från de andra stannade kvar där den var (vilket dessutom faktiskt var deras område...) och var en mycket mera van utekatt :o:nailbiting:), Alice saktade av lite när den inte rörde på sig men jag hann fram mellan dem och sjasade bort Alice mot vår uteplats innan hon hann bestämma sig. Alice är den där storstadstjejen som tror att hon är tuffare än vad hon är 🙈:rofl:

Edit: När det gäller katter iallafall.. Människor och hundar är en helt annan femma :angel:
 
Alltså jag har muttrat lite över att min kattsand inte är så dryg. Inser nu när jag är kattvakt att det inte är kattsanden utan katten. Bosse kissar en gång om dagen, och bajsar en gång varje eller varannan dag. Vilket Nikita också gjorde.

Megara måste ha en hejans metabolism eftersom hon kissar stora klumpar och bajsar kanske två ggr per dag. Har bekymrat mig för att hon inte dricker tillräckligt mycket trots fontän och skålar med vatten. Men av hennes kisseri att döma dricker hon rejält. Eftersom hon bara får blötmat kan det kanske också spela in att hon inte dricker lika mycket. Nojig slav är nojig.
 
Alltså en lite (kanske) korkad fråga måste jag nog ställa :o
Sitter och planerar en liten kattgård till Kingen så han kan få lite gräs mellan tårna utan selen på sig. Måste den vara grävsäker? Kommer det lilla odjuret försöka gräva sig ut? :cautious:
 
Alltså en lite (kanske) korkad fråga måste jag nog ställa :o
Sitter och planerar en liten kattgård till Kingen så han kan få lite gräs mellan tårna utan selen på sig. Måste den vara grävsäker? Kommer det lilla odjuret försöka gräva sig ut? :cautious:

Det finns katter som i sin frihetslängtan försöker gräva sig ut, men det är inte så många, de flesta försöker snarare klättra ut. Men alltid bra att kanske ha nätet(?) 'vikt' lite inåt. Då är det säkrare.
 
Ajdå, detta bådar illa. Vi ska åka till sommarstugan imorgon och Alice har redan börjat jama :nailbiting::cautious:

Kan ha varit också att hon ville lägga sig i mitt knä och hon kunde absolut inte gå runt till höger om mig utan ville komma fram runt vänster där sängen slutar och klagade på att hon inte kom fram, med lite bonusskäll på att jag dröjde :angel:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
120 043
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 775
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 741
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
101 800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp