Kattsnack #8

Killith blev med till förskolan i morse. Hon till och med spatserade högsvansig och kaxig förbi den läskiga stora hankatten som bor några hus bort. Tätt bredvid mig som en hund eftersom hon vet att jag skyddar henne. Blev halvt sur när hon inte fick följa med in genom grinden så då spatserade hon och satte sig en bit bort.

När jag kom ut igen kom hon springandes efter några rop och såg ut att fundera på vad jag gjort av barnet :rofl:
 
Killith blev med till förskolan i morse. Hon till och med spatserade högsvansig och kaxig förbi den läskiga stora hankatten som bor några hus bort. Tätt bredvid mig som en hund eftersom hon vet att jag skyddar henne. Blev halvt sur när hon inte fick följa med in genom grinden så då spatserade hon och satte sig en bit bort.

När jag kom ut igen kom hon springandes efter några rop och såg ut att fundera på vad jag gjort av barnet :rofl:
Men åh, så gulligt 😍!
 
Alltsåååå. :arghh: Efter att jag köpt nya, stora bokhyllor så har jag insett att jag inte har tillräckligt med böcker för att fylla dem. Därför bestämde jag mig för att köpa några söta små växter för att fylla ut något tomt hyllplan. Sagt och gjort! Jag ställer dem på översta hyllplanet i bokhyllan och njuter av hur gulligt det blev... och en kort stund senare ser jag i ögonvrån hur någonting trillar ner från bokhyllan. Då har Juno, från ovansidan av bokhyllan, fiskat upp ena växten ur krukan och lyckats slänga ner den på golvet. :arghh: Jaa, det var tre blad direkt borta från den växten...

IMG_20211030_230915.jpg
 
Lillkatten har kommit på att en av växterna inomhus har världens bästa blad i perfekt storlek så nu går hon och plockar lös dem, en i taget :grin: Jag har inte hjärta att skälla på henne heller för hon är uttråkad och kan inte ha balkongdörren öppen hela dagarna. Leksakerna hon har är hon less på. Som tur är så la jag ner lite nya bollar och en Kong kickeroo i beställningen jag väntar på från zooplus :D Hon kommer älska en kickeroo :heart
 
Ingen veterinär fick sätta livet till vid Småfrökrarnas munfix denna gång.

Brunetten blev av med 3 tänder, och Skönhetsmissen 1 enda. Imorgon åker vi in för efterkontroll, men båda luktar fräscht och är pigga och glada så det är nog inga problem. Särskilt knarkar-B är på väldigt gott humör - hon har ju fått vara hög på metacam flera dagar i rad. Den enda katt jag mött som kommer sättandes så fort jag öppnar medicinskåpet.

imgbin-cat-pusheen-drug-kitten-cocaine-cat-kM3D8bjfcbpNTF52yDy0shEua.jpg
 
Prada är en sann madame som glider fram i tjusig catwalk med ena tassen mjukt framför den andra, utom när hon är missnöjd med något och klampar fram och tillbaka 🙄
Paisley går bredbent med ett ben i varje hörn och gärna i passgång, en sann bonnlurk 😂
Alternativt galopperar fram som en stolle med svansen platt över ryggen 😁
 
Hjääälp jag shoppar lite för mycket inför min katts ankomst (är annars INTE en shoppingmänniska). Kan någon antingen säga åt mig att sluta, eller säga att det är OK?!

Exempel på saker: såpbubblor med kattmynta, kattvippa med jultema. Så GULLIGT!!😻 Och: de två katter jag tidigare ägt som vuxen hade FÖRAKTAT det.
 
Hjääälp jag shoppar lite för mycket inför min katts ankomst (är annars INTE en shoppingmänniska). Kan någon antingen säga åt mig att sluta, eller säga att det är OK?!

Exempel på saker: såpbubblor med kattmynta, kattvippa med jultema. Så GULLIGT!!😻 Och: de två katter jag tidigare ägt som vuxen hade FÖRAKTAT det.

Ordet för mycket finns inte när det gäller katter :D men spara kartongerna så den har något roligt att leka med ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 358
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 895
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 561
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 737

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp