Kattsnack #8

Nya trädet uppe! Funderar på om det borde mörkbetsas eller nått, för att smälta in. Det är en mörk stuga, men ändå. Nu lyser det ju 😕
Jag skulle så mycket vilja ha nått annat typ av träd, men inte hittat nått som passar ytan, katter med höftproblem och kinkig matte.
20211214_094946.jpg
 
Nya trädet uppe! Funderar på om det borde mörkbetsas eller nått, för att smälta in. Det är en mörk stuga, men ändå. Nu lyser det ju 😕
Jag skulle så mycket vilja ha nått annat typ av träd, men inte hittat nått som passar ytan, katter med höftproblem och kinkig matte.Visa bifogad fil 81557
Fast även om du betsar den så är ju stolparna fortfarande ljusa men jag tror det kan bli snyggt. Jag har ju gråa dynor/tygdetaljer på min och det gör en del för intrycket.
 
Holger höll på att fullkomligt skrämma livet ur mig förut. Han låg i mitt knä och jag masserade honom försiktig bakom öron. Han stänger ögonen och tycker det är jätte mysigt när han plötsligt vrider huvudet, ni vet sådär som de kan göra om det är nåt i örat som kliar. Jag har dock inte sett något sådär extremt förut så jag får ju panik och tror han får stroke eller nåt. Tog upp honom fort i knät och ner på golvet. Han är helt normal igen.

Jag kom nog åt något riktigt mysigt ställe eller nån nerv men fy sjutton vad han skrämde mig. Min man lugnade mig med att han gjort så förut. Vadå nojig :rofl:
 
Toni brukar slicka och snutta mycket på mina händer och armar. Någon sa att det betyder att katten då visar omtanke och gillar en. Jag är tveksam. Tror hon visar att hon äger mig. Vad tror ni?
 
Toni brukar slicka och snutta mycket på mina händer och armar. Någon sa att det betyder att katten då visar omtanke och gillar en. Jag är tveksam. Tror hon visar att hon äger mig. Vad tror ni?
Tillgivenhet och mys. Är lite som när katter tvättar varandra.
Snuttande kan va en trygghetsgrej också, Lillkatten snuttade ofta på både mig och Lilla herrn som unge men det har gradvis blivit mindre av den biten ju äldre hon blivit.
 
Megara groomar mig konstant, vilket även katter gör sinsemellan. Däremot när de stryker sig, gnuggar huvudet mot dig och andra saker i hemmet så markerar de ägandeskap med hjälp av sina körtlar. Många katter slickar för att du är en del av flocken. Sedan gillar katter vissa dofter, tex finns det katter man måste fiska fram ur svettiga gympaskor, hästkläder och liknande.


Katter "markerar" sitt revir när de är nöjda med hjälp av körtlar i kinderna, ovanför ögonen och över hakan. När du ser en katt som gnider sig mot dina ben eller mot möbler lämnar den sin markering på en plats där den känner sig som mest bekväm.
 
Ungdomsligisten bråkar med mig! :arghh:

Matte trött, matte dålig slav, matte vill sova. Ligist hämtar bollar, matte gömmer dem under kudden, ligist vet att de är där, hämtar nya eller försöker gräva fram dem. Matte dålig matte, matte tråkig matte. 😾😾😾

Ligist hämtar boll från matskålen i vardagsrummet och slänger på matte. 😺
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 420
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 968
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 609
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp