Livets hårda skola

Nu är jag nyfiken, mest för att jag vill förstå. Vad innebär egentligen white trash? Jag förstår så mycket att det kommer från engelskan, finns det någon försvensking av det (spontant tänker jag "vit skit")? Vem är det som bestämmer vad som är det och inte? Kan vem som helst vara WT eller hur fungerar det?
Mest bara nyfiken.
Det har ju framgått i tråden vad som tydligen är White Trash. Mjukisbyxor på affären, rökare, skaffar många barn med olika partners, tatueringar osv.
Kommer väl från början som beteckning på vita amerikaner som tillhör lägsta socialgruppen; besläktat med typ "trailer trash".
 
Det har ju framgått i tråden vad som tydligen är White Trash. Mjukisbyxor på affären, rökare, skaffar många barn med olika partners, tatueringar osv.
Kommer väl från början som beteckning på vita amerikaner som tillhör lägsta socialgruppen; besläktat med typ "trailer trash".
Jaha, jag har inte läst hela tråden så noga, bara skummat igenom. Så kan ha missat lite.
 
Det har ju framgått i tråden vad som tydligen är White Trash. Mjukisbyxor på affären, rökare, skaffar många barn med olika partners, tatueringar osv.
Kommer väl från början som beteckning på vita amerikaner som tillhör lägsta socialgruppen; besläktat med typ "trailer trash".

Dricker cola och äter nudlar gör de också, har jag läst här.
 
Den där skolan.. jag har sett att vissa har "gått den" och jag håller med om att maskrosbarn kan gå in där för jag har inte alls vägt in hat mot samhälle osv i den. Jag kanske är för dålig på fb för det. Trodde att det på sin höjd var personer som mått dåligt mycket eller liknande som klickar i den. Lite som att vissa använder fb som en ventil när de varit ledsna där de skriver kryptiska eller sorgliga meddelanden. Jag vet inte. Hade inte alls tänkt på det som en klassfråga såsom det beskrivs i tråden. Eller ja, kanske. De högutbildade har ju ofta med sina riktiga utbildningar där tycker jag mig ha sett.

Fb är skumt. Jag förstår inte riktigt det där längre. Ser det som en skitbra sms-funktion kombinerat med "blocket" (dvs alla dessa loppissidor som finns i närheten ;) ) och någon sida till som jag knappt kollar på pga tidsbrist men inte mycket mer.
 
Tråden började ju lite fnissvänligt men nu har jag en sjukt obehaglig bismak i munnen.

Jättekul att driva med den lägsta samhällsklassen, verkligen. Fräscht på något sätt att se ner på de som när socbidraget kommer glider in på Willys för att köpa cola, cigg och nudlar. De har ju säkert valt att leva det livet trots att de haft alla förutsättningar i världen.
Och vad kul och 2016 det känns att raljera över alla kvinnor som det vimlar om som har uppåt 10 barn med 10 olika ons! Det känns aktuellt att framförallt peka ut just KVINNOR som skaffar många barn också, och inte män.

Allt igenom utvecklades den här tråden till en väldigt fräsch, upplyftande och underhållande läsning :up:
 
I början tyckte jag det var en lite kul tråd...
Nu får jag dålig smak i munnen...
Varför har man behov att klanka ner på andra. ..
 
Instämmer i varför låsa. Det är väl bara bra att sånt här kommer fram tycker jag som personligen anser mig inte hysa en massa klassförakt men lik förbannat kommer på mig själv med just det där klassföraktet ibland. Och ja, jag tycker helt enkelt att det är bra att det kommer ut i ljuset så att folk tänker till. Det är nyttigt!

När det kommer till livets hårda skola så har jag alltid kopplat ihop det med främst SDs fotsoldater och trodde att det var ganska vedertaget. Hade ingen aning om att folk tolkade det helt annorlunda. Good to know.
 
Livets hårda skola har väl länge använts av dom som inte har högre utbildning. Inget dåligt med det. Har inget med facebook eller SD att göra. Jag hade ingen aning om att det var ett facebookfenomen.
 
Jaha, jag har inte läst hela tråden så noga, bara skummat igenom. Så kan ha missat lite.
White trash, då tänker jag på USA. Där bor folk av alla färger som finns. Mest gynnad är den vite mannen (o kvinnan). Men det går ju inte bra för alla för det, så om man är vit, fattig, lever ett "simpelt" liv och hankar sig fram, kanske hamnar i fängelse och allt annat elände som kan hända, då har man inte lyckats dra fördel av sin vithit. Man har ett gratiskort att dra, men det går ändå åt skogen. Man ses då som extra misslyckad.
Det är väl då man vill ha en extra tatuering för att pigga upp sig med, shit the same typ.
 
Btw, Ang White thrash. Jag och en kollega pratade rökning då denne slutat röka. Kollegan hade tydligen motiverat sig själv med att det är wt att röka och jag kände mig lite frågande. Varför bryr man sig om ifall det är wt om det är något man trivs med? Antagligen ville personen sluta men för mig hade det aldrig varit tillräckligt med att jag skulle vara wt eller så för det. Anser folk att saker jag gör är wt är det deras problem och inte mitt. Jag kanske är för trygg i min roll? Kan däremot helt förstå om folk inte gillar att bli kallade sådant och det kommer till deras kännedom. Då står man ju på en annan nivå. Jag vet inte. Svamlar nog mest. Sovdags här. Hjärnan la av ;)
 
Ja, och dessutom måste man visst vara både världsfrånvänd och väldigt vänster för att inte räkna sig i den skaran, iaf enligt @Gry

Ja!!! Exakt!!! Är det något man tycker, om man gått Livets Hårda Skola, så är man vänster om man inte håller med dem. Pk-vänster. Och de är enligt skolan "jättehemska". Och har ett värre förflutet än SD. Sådetså.
 
För mig var det uppenbart att det var rassarnas Hårda skola på fb som avsågs. I min hembygd är var och varannan SD och mängder delar rasistisk skit på fb, ibland så jäkla dumma saker så jag baxnar. Och alla har det gått på denna livets hårda skola. Gemensamt för dem finns ett bildningsförakt likväl som ett förakt mot traditionell media. Jag likställer inte driften med detta som klassförakt. Men det kan ju för all del ha gemensamma nämnare. Högre studier ger ofta utvecklad förmåga till källkritik och att se och förstå sammanhang. Annars hade man ju inte läst om det högre upp. Högre utbildning ger bra jobb. Osv. Men klassförakt känner man inte per automatik för att man känner frustration/irritation/svag avsky för SD. Jag lovar.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 684
AI
Samhälle Jag tänkte att vi kunde ha en tråd om AI. För visst finns det inte en generell tråd? Vad tror ni, kommer betaltjänster för exempelvis...
2
Svar
20
· Visningar
979
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2
Svar
26
· Visningar
873
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 692
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp