Märkliga uttalanden

Alltså jag trodde aldrig att jag skulle överleva efter exet men eftersom jag inte ville dö så vad hade jag för alternativ? Det är väl ytterst ytterst få som önskar sig jävligheter i livet?

Exakt. Sedan är det ju faktiskt få om någon som går helt smidigt och utan ärr genom livet. En del får lite mer märken, en del lite mindre (utan att förminska någons upplevelser, alla har som sagt sina bekymmer och demoner).
 
Kom på fler. Min tidigare psykolog kom med en del både märkliga och felaktiga uttalanden.

- Om du inte vill ha sex med en dejt måste du säga det var 30:e minut, annars fattar inte män.

- Du överdriver. Du har inte blivit fasthållen, han ville bara kramas. Jag tycker du ska fortsätta träffa honom, var tydlig med att du inte vill ha sex första månaden och därefter kommer det inte vara något problem.

Han sa även att mitt ex varit för ungt för att begå sexuella övergrepp (vid 21 års ålder), det måste ha varit ett missförstånd bara.

Jag var där för traumabehandling, men fick ytterligare ett istället.
Vad i hela helvete?!
 
Sagt av klasskompis som fick höra vad jag hade för medelbetyg; ”Jag hade också haft bra betyg om jag pluggade!”
Eh, ja? Det är ju det som är själva arbetet, att plugga. Det är ju liksom inget IQ-test. Som att säga:”Jag hade också varit vältränad om jag gick på gym regelbundet”… :up:

Sagt av annan klasskompis angående att jag förlorat min mamma nyss:”Jag hade inte klarar av att min mamma dog!”
Nej, vad bra att jag klarade det då. Jag hade ju så mycket val liksom. :banghead:
Ja, det där är en så vanlig fras när någon går genom någon svårighet. Jag antar ju att det bottnar i någon typ av felsvängd komplimang/tröst, typ "(du är en så stark person)jag hade aldrig klarat det" men det blir ju så dumt för vad har man för alternativ som sagt 🤷‍♀️


Var en som sa till mig att hon aldrig skulle köpa havre till hästen som var äldre än 2 månader. Frågade om hon menade krossad havre men nej det var hel havre hon menade.
Den där decemberhavren lär ska vara extra god, har jag hört :D
 
Ja, det där är en så vanlig fras när någon går genom någon svårighet. Jag antar ju att det bottnar i någon typ av felsvängd komplimang/tröst, typ "(du är en så stark person)jag hade aldrig klarat det" men det blir ju så dumt för vad har man för alternativ som sagt 🤷‍♀️



Den där decemberhavren lär ska vara extra god, har jag hört :D

Kanske hen tänkt sej importera? Australien? När skördar de havren där måntro?
 
En sjukgymnast undrade vad jag var stressad över. Jag tar mycket ansvar och får projektleda hemma, sa jag.
Du måste bli bättre på att delegera, sa hon.
Jahapp, sa jag.

Då fick jag ta ansvar för det också.

Min fd sambo sa en liknande grej när jag kraschade i väggen och sa att han måste ta initiativ själv för jag orkar inte vara projektledare hemma.

”Du behöver inte projektleda, säg bara vad jag ska göra” :cautious:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 222
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 954
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 271
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Insåg just att jag behöver fatta ett beslut eftersom jag imorgon har ett möte med engelska kollegor, utöver svenska kollegor och svenska...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 717
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp