MELODIFESTIVALEN 2015 - Deltävling 1

voltis

Trådstartare
På lördag smäller det!! Äntligen dags för Melodifestivalen igen, vad vi har längtat!!

:banana::banana::banana:


Programledare i år är förra årets vinnare Sanna Nielsen och komikern Robin Paulssen.
Tror de kan göra ett bra jobb faktiskt, lite humor men att de kan hålla det på en bra nivå?

Reglerna har ändrats ngt, det är bara 7 artister varje deltävling. 2 går till finalen direkt och 2 till andra chansen.
I andra chansen möts alla som kom trea och fyra i fyra dueller, där vinnarna går till final. Alltså färre dueller.

Detta gör att det är 12 bidrag i finalen istället för 10.
Det är alltså färre artister i år, men fler i finalen!

Nog med siffror, här är första deltävlingens bidrag:


Deltävling 1: Göteborg 7 februari


Låt: ”Can’t Hurt Me Now”
Artist: Jessica Andersson
Låtskrivare: Aleena Gibson, Fredrik Thomander

Låt: ”Det rår vi inte för”
Artist: Behrang Miri feat. Victor Crone
Låtskrivare: Behrang Miri, Albin Johnsén, Måns Zelmerlöw, Tony Nilsson

Låt: ”Hello Hi”
Artist: Dolly Style
Låtskrivare: Emma Nors, Palle Hammarlund, Jimmy Jansson

Låt: ”I’ll Be Fine”
Artist: Molly Pettersson Hammar
Låtskrivare: Molly Pettersson Hammar, Lisa Desmond, Tim Larsson, Tobias Lundgren, Gavin Jones

Låt: ”One By One”
Artist: Elize Ryd & Rickard Söderberg
Låtskrivare: Elize Ryd, Jimmy Jansson, Karl-Ola Kjellholm, Sharon Vaughn

Låt: ”Pappa”
Artist: Daniel Gildenlöw
Låtskrivare: Daniel Gildenlöw

Låt ”Sting”
Artist: Eric Saade
Låtskrivare: Fredrik Kempe, Hamed ”K-one” Pirouzpanah, David Kreuger, Sam Arash Fahmi



Vad tror vi om detta?? Några favoriter när ni bara ser artister/låtskrivare??

NU KÖR VI!! :bump::bump::bump:
 
Mina tankar kring artisterna:

De jag känner igen direkt är:
Eric Saade (vunnit en gång, duktig artist men måste slå sin senaste vinnarlåt)
Jessica A (verkar aldrig ge upp, duktig sångerska som vunnit en gång m Fame, måste hitta bra låt)
Behrang Miri (hade en catchy låt senast som iaf dottern gillade... men vet inte om ngn minns honom?)

Hade ett hum om:
Molly P (varit med i idol, men det var enda säsongen jag inte följde, så vet inte så mkt om henne, men garantert duktig sångerska?)
Elize/Richard (ej hört henne innan men han är bla operasångare och varit med i körslaget. Kan bli intressant duett, eller bara konstigt?)

Nya för mig:
Dolly style (ska föreställa japaninspirerade dockor, i en glad poplåt. Kommer antingen totalflippa eller totalfloppa! Dottern kommer nog digga det..)
Daniel G (varit med i MF med PoS, men kom ej till final. Helt ok låt då. Svenska denna gång, och sentimentalt. Kan nog gå hem?)


Hur tror jag att det går?

Eric känns som storfavoriten i förhand. En tidigare vinnare som fortfarande går hem hos iaf småtjejerna/killarna?
Kan han överträffa "Popular" så är det ju en given vinnarlåt.
Jessica måste hitta en topplåt, då hon varit med förr med både hits och platta fall. Men topp 4 borde hon ta.

Sen är det väldigt öppet.
Jag tippar att Daniel och Molly går vidare, men att likväl kan vara Dollystyle och Elize/Richard.

Jag tror att det i år hänger väldigt mkt på låtarna faktiskt, att fler nya artister kan komma fram.
 
Jessica Andersson brukar vara okej men inte mer än så. Det sticker liksom inte ut på något sätt.
Behrang Miri står jag inte ut med. Jag blir irriterad bara jag ser hans byline i City :banghead: Parhästen Victor Crone känner jag inte till.
Rickard Söderberg har jag bara hört göra covers och det har varit helt okej. Elize Ryd känner jag inte till.
Eric Saade har jag gillat tidigare så jag hoppas att han har en bra låt.

Har aldrig hört talas om:
Dolly Style
Molly Pettersson Hammar
Daniel Gildenlöw
 
Här är jag !!! Älskar mello och eurovision, mellofinalen drar startskottet för våren och eurovision för sommaren. Dom två absoluta topphändelserna på hela våren! :D

Har inte hunnit hänga med i vad det blir för artister i år men eftersom jag bytt heltidsjobb mot heltidsstudier så ska jag ta mig tusan se ALLT i år, brukar annars bara hinna med typ en deltävling och sen finalerna.

(Finalerna är heliga, inget kan komma emellan mig och dom :D )
:banana: :bump:
 
Här är ett! Jag har dock väldigt dålig koll på många av artisterna.
Eric, Jessica och Molly vet jag kan sjunga och sådär så dom kommer säkert vara i topp.

Dom andra har jag ingen aning om vad det kan bli av.
 
Här är jag !!! Älskar mello och eurovision, mellofinalen drar startskottet för våren och eurovision för sommaren. Dom två absoluta topphändelserna på hela våren! :D

Har inte hunnit hänga med i vad det blir för artister i år men eftersom jag bytt heltidsjobb mot heltidsstudier så ska jag ta mig tusan se ALLT i år, brukar annars bara hinna med typ en deltävling och sen finalerna.

(Finalerna är heliga, inget kan komma emellan mig och dom :D )
:banana: :bump:

En soulmate... :love::banana::D
 
Med tanke på vilka som skrivit Eric Saades låt så torde den ta sig till final. Dessutom får han avsluta första deltävlingen... Jag tror på den. I övrigt får jag vänta tills jag hört låtarna innan jag kan sia.

Jag är hur pepp som helst och tror att Sanna kommer klara det här galant. Lite mer skeptisk med Robin, men med bra manus kan det bli hur bra som helst.

Jag tjuvstartade dock lite förra veckan när jag såg på den första isländska deltävlingen :p
 
Åh sååå nyfiken på de andra ländernas låtar, men jag försöker hålla mig tills alla är klara med sina finaler ;)

Tror också programledarna kommer göra detta bra!

Men vad tror ni om det lite nyare formatet med färre låtar i deltävlingarna och fler i finalen? Känns som att fler kommer få med sina favoriter till finalen, att det är målet?
 
Här är ytterligare ett mello-fan...
Men känner att det är alldeles för många namn som jag inte vet vilka de är...
Eric såklart och Jessica - men resten :o
Nåja, bänkade är sonen och jag på lördag, vi kan köra "en gammal och en ung" resumé efteråt :D
 
Med tanke på vilka som skrivit Eric Saades låt så torde den ta sig till final. Dessutom får han avsluta första deltävlingen... Jag tror på den. I övrigt får jag vänta tills jag hört låtarna innan jag kan sia.

Jag är hur pepp som helst och tror att Sanna kommer klara det här galant. Lite mer skeptisk med Robin, men med bra manus kan det bli hur bra som helst.

Jag tjuvstartade dock lite förra veckan när jag såg på den första isländska deltävlingen :p

Haha, varje melodifestival så står han där och ler, och vinkar lite, den där Fredrik :D
 
Kollade lite snabbt på SVT:s klipp. Tror på Jessica och hoppas på Rickard med sällskap. Saade sjöng lite falskt som vanligt.... Nu var detta bara några korta sekunder och första repet men ändå!
 
Kollade lite snabbt på SVT:s klipp. Tror på Jessica och hoppas på Rickard med sällskap. Saade sjöng lite falskt som vanligt.... Nu var detta bara några korta sekunder och första repet men ändå!

Kul med ngn som tjuvkollat ! Själv gör jag det aldrig men är ju nyyyfiken! :D

Vad ska alla smaska på ikväll?
Dottern har beställt chips så det kör vi nog på!
Hon o sambon gillar sourcream, själv tar jag nog grill eller naturchips bara saltade :)
 
Jag har flera alternativ, som alltid :D (Grill&vitlök-chips med cheese-och-chili-dip eller B&J Half baked eller kokosglass eller choklad.)
Till kvällsmat ska vi äta fläskfilé i balsamico-sås med potatisgratäng.
 
Här blir det födelsedagsmiddag innan så det blir kalkon med tillbehör.
Sen har vi bakat en chokladtårta som serveras med vaniljglass.
Sen vet jag inte om vi orkar nåt mer!
 
Jag sitter och förfestar lite med ett glas Amarone så här efter middagen.
Till mellon finns chips (vanliga refflade med salt), osthjärtan och ost, kex och vindruvor... :d.
 

Liknande trådar

Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 216
Senast: Lingon
·
Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 818
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 643
Senast: Lingon
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 062
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp