MELODIFESTIVALEN 2016 - Deltävling 2

INNAN jag läser era kommentarer, en liten reflektion från mig (än en gång, så kul att ni engagerar er i tråden under festivalens gång! Själv måste jag se hela i lugn och ro, uppdaterar bara lite på facebook vartefter hehe).

En av de sämre deltävlingarna på mkt länge måste jag säga.
Det fanns några ok låtar, men ingen som sa WOW hos mig.

Davids låt växte och det var i slutändan den bästa, jag gillar ju David jättemkt som artist så blev först besviken på låten. Men när han sjöng den igen så var det rätt svängig ändå!

Wictoria var ju kvällens överraskning! Kul! Väldigt bra röst och charmig, det enda jag har att anmärka på är scenshowen, jag tycker inte att klädeffekten räcker till. Då skulle jag hellre se henne i vanliga kläder och röra sig mer på scenen. Ljuseffekterna måste sitta till 100% om det ska bli häftigt. Men helt ok att hon gick till final!

Mollys storhet förstår jag fortfarande inte. Förra året sånt ramaskri när hon ej gick vidare (man skyllde på appen) o lite förhandstippad nu. Låten lyfte aldrig, det blev mest bara höga toner. Hon har rösten, absolut, men låten var allt för slätstruken. Andra chansen ok, men blir svårt att nå final.

Då har Isa större chans, dock blev jag besviken på henne med. Låten var inte dålig, inte alls, och hon sjunger bra! Men det känns som vi hört detta 100 ggr innan, främst i ESC. Fick lite mystisktejfrånukraina-vibbar. Hade önskat en ny kaxig ung fräsh Isa på scenen, som sist hon var med!

Hade nog velat se Trion i andra chansen iaf! Låten var kanske inget speciellt (men det var ju ingen igårkväll) men det var iaf lite kvalitet och deras röster är ju sjukt sköna!

Victor och natten bara gapade jag åt, vaaad var det???
Krista var glad och härlig personlighet, med en glad låt. Men lite för mkt schlagerkänsla kanske för att kännas modernt.

Så är nöjd med kvällen i det stora hela. Inga vinnarlåtar bara.

DOCK var Perellis mellanakt bästa låten och Gardell vinner mitt hjärta varje gång! :love:
 
Vi får hoppas på det. Annars typ MÅSTE Dolly Style gå till final så att vårt besök där inte blir i sällskap med en skitsur unge :D

Vi har turen att dottern diggade Ace så hon är redan glad inför finalbesöket ;) Igår ville hon att Molly skulle vinna, så lite sur över det men som sagt, Ace har redan räddat vår final hehe.
Dock sa hon: vilken tur mamma att David vann, då får ju du se honom i finalen sen! Awwww ;)
 
Fast startfältet som helhet var egentligen ... Snark. Med undantag för starka Eurovisionpotentialen Isa.
Jag tyckte att allt var genomkasst. Så gräsligt dåligt alltsammans bara. Hon finska tjejen var ju helt rubbat snyggt men i övrigt minns jag ingenting av varken artister eller låtar.

Och så tycker jag att programledaren bara är pinsam hela tiden, inte rolig. Hennes åhåhå-ni-är-så-gamla-skämt om de där tre snubbarna var ju bara SÅ genomtråkigt.
 
Jag tyckte att allt var genomkasst. Så gräsligt dåligt alltsammans bara. Hon finska tjejen var ju helt rubbat snyggt men i övrigt minns jag ingenting av varken artister eller låtar.

Och så tycker jag att programledaren bara är pinsam hela tiden, inte rolig. Hennes åhåhå-ni-är-så-gamla-skämt om de där tre snubbarna var ju bara SÅ genomtråkigt.
Då har du glömt Eric Saades insats som green room-intervjuare, förstår jag. Det var SÅ VANSINNIGT PINSAMT.
 
@mandalaki Ja, alltså, han var ju inte super. Men inte på långa vägar så jävla skämmig som Gina. Jag brukar gilla henne men igår var det bara för dåligt.
 
Jag när jag tittar på Melodifestivalen:

the-lord-of-the-rings-the-two-towers-745.png


(men med popcorn istället :D)
 

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 452
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 622
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 020
Senast: voltis
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 253
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp