Bukefalos 28 år!

MELODIFESTIVALEN 2016 - Deltävling 3

Förvisso sant men jag tycker egentligen inte att det är okej. (Av den enkla anledningen att jag anser att nervositet inte hör hemma i ett sånt här sammanhang men jag är inte så empatiskt lagd.)
Är rätt många som är tillräckligt nervösa för att rösten ska svaja. Går att jobba på men många artister har ju riktigt svårt att gå ut på scenen.
 
Då var deltävling 3 över!

Ska snart läsa era kommentarer, men först mina reflektioner ;)

Finalister: Oscar Zia och Lisa Ajax
Absolut rätt vinnare! Jag gillade verkligen Oscars låt! Han får slipa lite på verserna bara, då kommer han gå långt! Sån jäkla power i refrängen!
Lisa är jätteduktig, låten var fint gjort. Även här tycker jag dock att verserna är svaga... men det räddas upp lite av starkare refäng. Får än en gång lite mysisktukrainaescbidrag-känsla som med Isas låt förra veckan. Svårt att förklara, men som att man hört det lite förut.

Andra chansen: Boris och Saraha
Boris var skön, trevlig låt och röst. Ingen wowkänsla men det var inte dåligt! Väl värd andra chansen.
Saraha var lite jaha för mig. Så klart kul med lite "nytt", låten var glad men jag tyckte Sara själv var allt för stel. Mer party! Hade hellre sett Swingfly ta denna platsen, riktigt skön låt!

Övriga då: Smilo, nä... ok bil eller klubblåt men den hade ju ingen refräng? Eller bara refräng?
Killarna kommer "härifrån" trakten och handlar tydligen på mitt jobb, så det fick väl mig att hoppas liite bara, men inte mer än så. ;)
Afterdark lät som.. Afterdark. Inget nytt öht, vilket var lite trist då det alltid är kul med en AD show!

Henrik och Gina.. tja tycker inte Henrik är ngn vidare programledare faktiskt, märktes senare att stand up är lite mer hans grej. Men helt ok.

Bäst ikväll: Oscar och Gardell!
 
Nu ha rjag tittat ikapp efter att ha varit på vift hela dagen. Jag tyckte bäst om Oscar Zia. Den satte sig i huvudet på mig
 
Älskade allt med Mellon idag!
Är ju ett stort schyffert fan så skrattade mkt i hans mellanakt.

Bästa låten var Zia's men gillade även låt nr 1 mkt!
 
Men alltså, är Henrik Schyffert ihop med Nour El Refai? Varifrån har jag fått att hon är lesbisk? :confused:
Jag vet inte ... Men. Jag tycker att mello med Nour är absolut bäst när hon får hänga med sina komikerkompisar.

Då är hon verkligen lysande. Musikerna är bra samarbete med men jag Nour är duktig på jättemycket , men ingen musiker. Det är inga problem med den kommentaren, jag har alltid hållet på med hästar och musik, amatörmässigt, men i mitt hjärta är jag hästmänniska, min gubbe hjälper mig med hästarna och älskar det, fast han är musikmänniska.

Jag röstar för Mer av stå-upp-komikerna tillsammans med Nour och mer dåliga och bra skämt i Melodifestivalen. Nour är en unik talang, väldigt liknande Filip och Fredrik tycker jag, fast olika. De har alla tre ett annat sätt att tänka eller vad är det? Berätta gärna för mig.
 

Liknande trådar

Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 321
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 534
Senast: Halcyon
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 343
Senast: Scata
·
Äldre Ja ni läste rätt!! Det är dags för den SISTA deltävlingen i melodifestivalen 2018! :nailbiting: Det är med skräckblandad förtjusning...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
6 932
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp