MELODIFESTIVALEN 2016 - FINALEN

Frans låt ligger redan i topp på flera olika länders spotifylistor, men tror inte den kommer att vinna.
Känns som om det är ryssår eller något annat östeuropeiskt i år.
 
Jag är nöjd! Mina favoriter kom etta och tvåa och även om Oscars låt gav mig gåshud så gillar jag verkligen Frans. Imorrn ska jag lyssna på dem på Spotify. Nu ska jag göra som BARNET och (nästan) mobilen under slutminuterna av röstningen: slockna. :D
 
Nu var det slut på det roliga......
Melodifestivalen 2016 har fått sin vinnare!

GRATTIS FRANS!! :banana::banana::banana:

Hade det redan på känn och efter att intrenationella juryn gett honom så pass höga poäng så förstod jag att han skulle ta hem det hela!

Jag gillar ju överraskningar, och jag gillade Oscar och Panetoz väldigt mkt... men ändå känns det som rätt vinnare! Stor publikfavorit på repet, verkade även ge högst applåder ikväll.. Flest tittarröster och näst flest juryröster... Ja det måste ju bara vara rätt vinnare!

Jag måste duscha och ta mig i säng börjar jobba kl 6 i morgon, men kommer med fullständig analys senare! :D
 
Sverige slipper i alla fall arrangera ESC 2017, tack för det alla som röstat.

Jag kollade världscupavslutningen så jag såg inte programmet, var hittar man vad resultatet blev och röstfördelning (jury/folk)?
 
Jag tycker inte att Frans engelska låter särskilt nigeriansk måste jag säga..?
Jag vet inte hur nigeriansk engelska låter tbh, men läste iaf att Frans har engelska som modersmål iom att hans pappa är från Nigeria men uppväxt i London. Skrev det mest för att jag såg att några här inne tyckte att hans uttal var dåligt/konstigt.
 
Jag vet inte hur nigeriansk engelska låter tbh, men läste iaf att Frans har engelska som modersmål iom att hans pappa är från Nigeria men uppväxt i London. Skrev det mest för att jag såg att några här inne tyckte att hans uttal var dåligt/konstigt.
Ja den låter ju mycket mer London är Nigeria :).
 
Och jag hade min etta å tvåa rätt :P
Frans och sen Oskar... I övrigt har jag inte koll !

Men är HELNÖJD och skiter i om vi så kommer sist i Eurovision... Jag tycker rätt låt vann !
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 775
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 168
Senast: Lingon
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 009
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 398
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp