Melodifestivalen 2021 - deltävling 4

4CDAE02A-5DB0-4D4B-A881-F56FA2C504F7.png
 
Innan jag läser era kommentarer då....


Ikväll fanns det 2 bra bidrag, och dessa gick till finalen!

Övriga var ungefär jämnbra/dåliga där tex Klara var överraskande duktig och Sannex pinsamt dåliga. Tess levererade inte, hon saknade Alcazar. Eftraim såg mest vilsen ut och Lovad sjöng fint men hönde inte så mkt...

Mamas och Saade var i en klass för sig!
Mamas höll inte Moveklass, men är ändå luka underbara glittriga svängiga och charmiga!
Saade var udda, konstig, svängig... Jag ville inte gilla det så mkt som jag gjorde! Kläderna dock... Hmmm :)

Programledarna gjorde ett kanonjobb speciellt Per! Kul mellanakt också!

Trevlig kväll helt enkelt!


Ps. Får vänta till efter andra chansen att snacka final men.... Visst har vi redan sett årets vinnare? I mina ögon är Tusse starkast, men får slåss mot Dotter, Mamas och Saade!
 
Eric Saade - alltså vad är detta? Sjukt dålig låt, extremt konstigt framförande och vad är det för morfarskläder han letat fram?
Alltså, vi är uppenbarligen många som reagerat på hans kläder.
Tonårsdottern sa att "det är modernt att klä sig så". Men alltså, inte som scenkläder! Och hur varmt lär det inte vara - vilket syntes tydligt när han intervjuades av CB efter att ha gått till final...
 
Jag blev riktigt besviken på The Mamas! Låten var ju knappt en låt! De var fantastiska som vanligt men fick inget hjärta/röst från mig pga låten.

Eric Saade, ledsen men det där var inte bra! Han försökte vara arty på nåt Loreen-sätt men det såg bara konstigt ut och varför de kläderna? Stora, pösiga illasittande och en stickad väst!?

Mina favoriter (om jag måste välja några) var Tess Merkel och Clara Klingenström.

Men Clara kommer möta Eva & Ewa i andra chansen så hon åker väl förhoppningsvis ut då!
 
Nu har jag börjat lyssna på finallåtarna! Jag blir jätteglad av Arvingarnas nummer!

Men jag tror att Tusse vinner. Jag tror det blir en övertygande seger. Ett lite tråkigt val även om jag också tycker att han är fantastisk! Hej Eva & Ewa!! Men behåll låten på svenska även i ESC...
 
Nu har jag börjat lyssna på finallåtarna! Jag blir jätteglad av Arvingarnas nummer!

Men jag tror att Tusse vinner. Jag tror det blir en övertygande seger. Ett lite tråkigt val även om jag också tycker att han är fantastisk! Hej Eva & Ewa!! Men behåll låten på svenska även i ESC...
Varför tråkigt val, om han är fantastisk? :D

Inga i andra chansen har vinnarpotentisl känner jag.... Kanske startar tråden redan idag så vi kan diskutera mer där hehe
 
Jag tycker att låten inte är lika bra som han är.

Men han kan ju inte röra sig, lite mer än en ok röst krävs tycker jag, han står bara och niger upp och ner typ och kanske vevar lite med höger armen.

Tacka vet jag Saade som i den här låten gått ifrån pojkpop till något mer suggestivt som passar hans röst och som han rör sig, jättefin koreografi.
 

Liknande trådar

Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 955
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 391
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 549
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 996
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp