Hjälp en newbie. I går började det stora menskoppsäventyret för mig. Jag satte in den i duschen första gången, kände efter lite om den satt bra och jag gissade att den gjorde det. Dock satte jag den nog lite på snedden, den läckte och jag kände ett konstant tryck från den. När jag plockade ut den märkte jag att den inte hade vecklats ut som den ska heller.
Jag var räddast för att inte få ut den, men det gick ju efter lite om och men
Nu efter 5 insättningar har jag nog fått kläm på hur den skall sitta och kännas när den sitter bra. Den har inte läckt alls förutom en gång då den var tokfull, och jag känner i princip bara att den är där om jag spänner till där nere.
Problemet är att det tar så satans lång tid att få den att veckla ut sig ordentligt! Jag har googlat och testat massor med saker: Alla möjliga olika vikningar, att spola den i kallvatten så den blir styvare, olika positioner. Andra knep som snurra på den (helt omöjligt, den sitter som berget) trycka på slidväggarna, hoppa runt och dansa som en tok för att den skall veckla ut sig av sig själv fungerar inte heller.
Så tröttsamt att kämpa i 40minuter till en timme varje gång för att få den att sitta bra. Tur jag är envis.
Nu sista gången tog det dock bara 10 minuter... ingen aning vad jag gjorde annorlunda

någon som har veckla ut tips?