Ögonfransar

Har du ögonfransförlängning

  • Ja

    Röster: 12 3,5%
  • Nej

    Röster: 265 77,0%
  • Ibland

    Röster: 14 4,1%
  • Skulle hellre dö än ha

    Röster: 53 15,4%
  • Skulle hellre dö än låta bli

    Röster: 0 0,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    344
Jag har typ ögonfobi så skulle inte fixa att sätta i sånt. Plus att det känns fett obehagligt att gå runt med låtsashår fastsatt på sig.

Däremot färgar jag ögonfransarna till och från hos frissan. Det blir asfint och räcker bra för mig :).
 
Nej, jag kör vanlig mascara och det funkar bra för mig. Har svarta och långa ögonfransar och går oftast (vanlig jobbdag) osminkad kring ögonen.
 
Inga lösögonfransar här, använder inte mascara heller. Testade mascara några gånger i tonåren men det blev bara kladdigt och fult.
 
Jag hade det en gång, använder dock ögondroppar som gjorde att dom trillade av på typ en vecka. Valde en längd så det hela såg naturligt ut, jag var jättenöjd!
Mvh för lat för att sminka mig.
 
Nej. Jag kan tycka det är snyggt på andra men jag är inte så intresserad av mitt utseende och ogillar att bli hanterad om det inte är nödvändigt.
 
Nej. Det skulle inte passa mina ögon. Däremot brukar jag färga dem.

Jag kan tycka att det är snyggt med fransar, men inte om de är jättetjocka. Träffade en ung tjej igår som hade som en skärm över ögonen. Hon kan inte ha sett så bra, tänker jag.
 
Har inte och skulle inte kunna tänka mej att prova heller. Har hittills inte träffat nån som har sett vettig ut i det utan dom ser ut som dragqueens.
Dessutom är jag för snål för att lägga pengar på sånt. Gjorde naglar ett par gånger för att testa men gillade inte det. Tyckte det var både fult dyrt och besvärligt.
 
Jag har aldrig haft.
däremot färgade jag fransarna på salong en gång i somras. Det blev gräsligt.
Mina fransar blev liksom rufsiga? Såg inte klokt ut.

Jag har glesa och korta fransar. De ramlade ju av vid cellgiftsbehandlingen och har inte kommit tillbaka så som jag skulle velat. Jag har itne fått tillbaka hår på´armar, ben och i armhålorna heller. Ögonbrynen är försumbara. Huvudhår och könshår kom tillbaka.

Jag tror att det skulle se märkligt ut när de egna fransarna är så glesa och korta?
 
Har haft det förut i flera år. Haft allt från värsta party-längden till mer diskret. Hade sjukt långa när jag jobbade som soldat. Såg inte fint ut när vi var i skogen camo-målade så kommer jag där med fransar till ögonbrynen, typ hej jag kommer direkt från festen till kriget 😂😂 när jag var tidigt gravid pillade jag bort fransförlängningen i sömnen en natt. Hade inga fransar alls på morgonen när jag vaknade 😱 men det växte ut superfort, but still..

Typ 2016-2017 gick jag sen hos en sjukt duktig, de fransar hon gjorde höll i 12 veckor!! Men hon slutade och då slutade jag göra. Numera färgar jag själv, superenkelt och blir sååå fint, har jättelånga täta egna fransar så när de är färgade ser det ut som fransförlängning.
 
Har haft 2 grr, ena gången då min kompis gått kurs och behövde nån å öva på. Var lite nervös mtp att hon var ny på det, blev riktigt fint men visade sig juh att jag var allergisk mot limmet, klia i ögonen så jag blev tokig så det fick åka av 😅 andra gången var flera år efter, läste på flera ställen att limmet blivit bättre så jag vågade prova igen och jag blev jätte nöjd. Men orkar inte hålla på med sånt till vardags, tar för mkt tid och "smakar inte lika mycket som det kostar". Hade jag haft obegränsad budget hade det blitt mycket av den typen.. fransar, manikyrer, hårbehandlingar, ansiktsbehandlingar och massager 😁💅💆 tycker det är så skönt när nån pillar och fixar med en
 
Nej.

Jag är fullständigt ointresserad av hur jag ser ut. Inte ens något på mina ögonfransar skulle påverka mitt utseende åt det bättre hålet och jag skulle aldrig orka hålla på med sånt ändå. Sminkar mig inte heller på något vis.
Det räcker gott och väl med att borsta håret....
 
Har inte och har aldrig känt någon längtan efter det trots att jag älskar smink. Jag tycker inte att det är snyggt, har sett få som sett snygga ut i det utan jag tycker att det ofta ser hemskt ut för att de är så överdrivet långa. En kompis som är ljus med korta och glesa fransar hade normallånga och hon var snygg i det, men hon är den enda jag kan komma på som var det.
 
Jag tycker typ alla har det. Från kassörskan på Ica till kvinnor i 50-års åldern. Bland unga tjejer än fler.
Tyckte du att alla har det innan du flyttade?

Jag har omsider lärt mig vilken sorts utseende det blir med lösögonfransar, och jag kan med knapp nöd föreställa mig något mer pinsamt för egen del. Det är så inte jag.
 
Jag röstade nej. Har aldrig haft. Men de som hellre skulle dö låter lite väl drastiskt tycker jag faktiskt ;)

Har långa och täta fransar så tror inte att det skulle se bra ut med lösa till på det. Färgar dem ibland men har inte hittat någon fransfärg som är riktigt bra.
 
Jag har haft förlängning ibland, men tycker dels att det är så segt att få på dem, dels ser det så fult ut när man börjar tappa. Sen gnuggar jag alltid och kliar mina ögon, då tappar man ju ännu mer.

Är för lat att använda mascara till vardags, men jag kör på ett helt grymt serum som har gjort underverk på fransarna. Ser nästan ut som lösögonfransar, även utan smink.
 
Tyckte du att alla har det innan du flyttade?

Jag har omsider lärt mig vilken sorts utseende det blir med lösögonfransar, och jag kan med knapp nöd föreställa mig något mer pinsamt för egen del. Det är så inte jag.

Det känns som det trendat sista året?
Men jag tror Södermalm är mer ”Au Natuell-fräsch” än Ystad och Simrishamn.

Nä, jag kan inte se dig i det utan att frusta lite genom näsan. Du är mer fjäderboa.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 176
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 667
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 411
Senast: Enya
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
419
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp