Ögonfransar

Har du ögonfransförlängning

  • Ja

    Röster: 12 3,5%
  • Nej

    Röster: 265 77,0%
  • Ibland

    Röster: 14 4,1%
  • Skulle hellre dö än ha

    Röster: 53 15,4%
  • Skulle hellre dö än låta bli

    Röster: 0 0,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    344
Jag har haft men har inte längre. För dyrt och jobbigt när en tappar osv. Nu har jag en mascara som ger samma resultat 👍
 
Inte testat fransförlängning själv men ser absolut att det blivit mer populärt i min omgivning, likaså anar jag mer frekvent användning av lösögonfransar i samband med sminkning. Jag är nyfiken på lashlift, det kan jag tänka mig att testa.
 
Jag är gymnasielärare och det är omåttligt populärt bland mina elever. Skulle uppskatta att kanske 75 % har det? Då antingen den variant som man limmar på på salong (fransförlängning?) eller själv hemma (lösögonfransar?).
 
Jag har haft förlängning ibland, men tycker dels att det är så segt att få på dem, dels ser det så fult ut när man börjar tappa. Sen gnuggar jag alltid och kliar mina ögon, då tappar man ju ännu mer.

Är för lat att använda mascara till vardags, men jag kör på ett helt grymt serum som har gjort underverk på fransarna. Ser nästan ut som lösögonfransar, även utan smink.
Jag köpte något sånt förut, tror dock det blev förbjudet på grund av innehållet och slutade då (alltså typ 8-10 år sen), men det fungerade klockrent! Kanske ska prova igen helt enkelt. :D vilket märke kör du på?
 
Jag är lite sugen ibland bara för att slippa mascara varje morgon.
Men har sett för många som det ser överdrivet ut på och jag skulle bara vilja få en förstärkande effekt.

Dessutom är jag ett måndagsexemplar, det skulle inte förvåna mig ett dugg om jag får världens allergireaktion.
 
Jag köpte något sånt förut, tror dock det blev förbjudet på grund av innehållet och slutade då (alltså typ 8-10 år sen), men det fungerade klockrent! Kanske ska prova igen helt enkelt. :D vilket märke kör du på?

Jo, det var väl larm som kom för några år sen, jag minns också det.

Jag har Xlash Pro. Har använt på mina sönderplockade 90-tals-ögonbryn också, har definitivt gjort dem fylligare.
 
Jag har inte, använder inte heller smink, men om jag hade orkat osv så skulle jag utan tvekan testa lösögonfransar av något slag. För några veckor sedan såg jag en kvinna på tåget som hade sinnessjukt långa ögonfransar (de gick nästan upp till ögonbrynen), väldigt stylat hår och på alla sätt proffsigt smink. Hon hade lite utstickande men snygg klädstil och hennes kläder satt verkligen perfekt på henne. Hela hon var så otroligt snygg att jag bara kunde stirra och fascineras. Så cool hade jag gärna varit :D
 
Har aldrig haft förlängning. När det kom blev jag lite sugen iom att jag inte har så värst mycket fransar själv.
Men jag är ju allergisk mot så mkt och sen pallade jag inte med att inte få tvätta sig hur man vill och med vad man vill. Och sova hur man vill.
Så jag hoppade över. Kan absolut tycka det är fint med moderat förlängning. Jag är inget fan av när de förtjockar också sas, när det blir som en solfjäder och kompakt liksom. Jag vill ha en annan look.

Körde ofta med lösfransar förut när jag festade mer. Då körde jag lösa fransar och inte hela. Det gav en naturligare look.
 
Jag känner mig alltså naken utan mascara och eyeliner, älskar knallgrön ögonskugga och har gärna lite läppstift. Sätter upp håret och sånt.
Så absolut inget neggo om det, eller om fransar. Jag är bara nyfiken.
Numer jobbar jag på att gå osminkad och inte göra så mycket, eftersom jag har en extremt medveten 10-årig dotter som jag vill ser att man kan välja själv, olika och på flera sätt. Jag vill inte överföra mina nojjor om jag kan undvika det.
Är dock tacksam om vi undviker att döma de som har fransar/löshår/mm som bimbos mm, ögonfransar säger mig veterligen inget om vare sig intelligens eller värderingar.
 
Skulle nästan hellre dö än ha det (vilket blev min röst). Jag blir typ galen av allt som känns som extra o kladd o pill och BLÄÄ. Det liksom kryper i hela mig bara det känns som att en liten ögonfrans sitter löst typ. Jag hade nog typ tyckt bort lösfransar av bara farten. Precis som jag blir helt stel de få gångerna jag har smink (vilket jag tycker är kul vissa tillfällen) och vågar typ inte röra mitt fejs alls. Nä, inte min grej helt enkelt.
 
Jag känner mig alltså naken utan mascara och eyeliner, älskar knallgrön ögonskugga och har gärna lite läppstift. Sätter upp håret och sånt.
Så absolut inget neggo om det, eller om fransar. Jag är bara nyfiken.
Numer jobbar jag på att gå osminkad och inte göra så mycket, eftersom jag har en extremt medveten 10-årig dotter som jag vill ser att man kan välja själv, olika och på flera sätt. Jag vill inte överföra mina nojjor om jag kan undvika det.
Är dock tacksam om vi undviker att döma de som har fransar/löshår/mm som bimbos mm, ögonfransar säger mig veterligen inget om vare sig intelligens eller värderingar.

Hatade mitt renrumsjobb först. Nu 6.5 år senare älskar jag att det blivit hyfsat bekvämt att vara totaly clean i fula kläder på rast och ännu fulare hårnät o sparkdräkter inne på avdelningen. Det är verkligen ett fängelse att besväras av sitt utseende upplever jag, oavsett håll sas.
 
Inga fransar, påbyggda naglar, hårförlängningar eller annat lullull.
Jag skulle inte alls känna mig bekväm i det.
 
Nej. Jag vill absolut inte se sminkad ut jämnt. Väljer hellre mycket mascara när jag är på det humöret, den kan ju tvättas bort när som helst. Men jag har mörka och långa fransar naturligt så det är kanske lätt för mig att säga.
 
Jag har fransförlängning och akrylnaglar. Har väl haft det drygt ett år nu.

Tycker det är praktiskt för att man inte behöver sminka sig.
Sen gillar jag att vara fin och jag tycker att jag passar i det med mina mörka ögon och mörkt (färgade) hår.
Har tatuerade ögonbryn också som jag färgar med jämna mellanrum.
Jag har bara fått positiva kommentarer när det gäller den biten.
Här är en bild från bildtråden då jag precis bytt fransarna.
C56CDC37-F47A-4134-B276-D957EBD14E9C.jpeg
 
Jag har inte gjort en fransförlängning men hade nog inte sagt nej till en för att testa :) Någon naturlig längd i så fall. Men skulle nog inte fastna helt för det, mest pga ekonomin :D Men annars hade jag gärna provat lash lift! Verkar riktigt smidigt.
 
Jag har haft fransar i 10 års tid nu. Var väl bland de första i Sverige som hade fransar på heltid och bara inte inför bröllop mm. Jag har väldigt korta och ljusa fransar själv, så mina extensions är en sann räddning för att få lite färg och se lite piggare ut. Jag sminkar mig ju bara till fest numer, om ens då. Tidigare behövde jag sminka mig typ varje dag.

Sen är det klart att det finns bra och dåliga stylister. Såklart måste man välja fransstylist med omsorg. Jag blir alltid lite förskrämd när någon kommer med typ 14-16 mm fransar och tycker att det ser helt normalt ut. Och speciellt när de har samma längd på alla fransar över ögat. Det blir så tungt så ögonlocket liksom faller ner och de ser ju bara trötta och konstiga ut. Själv börjar mina på 5 mm och blir som längst 10 mm långa. Jag har volymfransar.

Den osminkade sanningen på dessa bilder.



Bilden kan innehålla: 1 person, står, telefon, selfie, inomhus och närbild
 
Nej men jag har fått frågan och folk har också förklarat för mig hur ytligt (och fult!) det är att ha dem. Jag har naturligtvis fått andra kommentarer med som är snällare och frågan om det är lösögonfransar har ju bara kommit de senaste åren. Jag har naturligt långa och böjda fransar och hade under ganska lång tid svårt för att måla dem just för att de är så långa och böjda (de går till ögonbrynen) men att andra ska lägga sig i hur någon ser ut ser jag som oändligt löjligt. Låt folk se ut som de gör och/eller som de vill!

Jag skulle nog däremot inte, även om jag nu inte hade haft så långa själv, satt på lösögonfransar. Bara tanken på att ligga och blunda medans någon pillar i evighet ger mig rysningar. Jag har väldigt svårt för att gå till frisör och det känns som att det är så många gånger värre att sätta lösögonfransar.
 
Funderar på det då min syster är så snygg i sina. Kom fram till att jag vill göra roligare saker för pengarna än att lägga det på fransarna och inte riktigt jag då jag ju inte ens sminkar mig mer än ett par- tre gånger år.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 176
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 643
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 402
Senast: Enya
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
419
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp