Ögonfransar

Har du ögonfransförlängning

  • Ja

    Röster: 12 3,5%
  • Nej

    Röster: 265 77,0%
  • Ibland

    Röster: 14 4,1%
  • Skulle hellre dö än ha

    Röster: 53 15,4%
  • Skulle hellre dö än låta bli

    Röster: 0 0,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    344
Jag ser också väldigt många med det, vissa totalt onaturliga, andra riktigt fina. Mina ögondransar är helt vita, så jag skulle gärna testa nått sånt om jag hade ansett att kostnaden var motiverad. Det gör jag inte, så jag fortsätter sminka mig. Har fått väldiga problem med torra ögon, men kan inte droppa när jag har på mig mascara, så på så vis hade det varit skönt.
Skulle vilja tatuera ögonbrynen dock, men med tanke på hur kort tid det håller, tycker jag det är för dyrt också. För mig.
 
Nej. Jag har långa och täta fransar och folk tror ofta dom är fake. Har dock ganska ljusa, så har provat färga en gång men jag såg ut som en zombie efteråt. Det såg ut som att jag smetat ut sminket över halva ansiktet.

Kör bara bra mascara.
 
Jag har mörka ögonfransar, men skulle gärna ha lite längre. Jag vågar inte prova fransförlängning eftersom jag tror att jag skulle få ont i (de riktiga) ögonfransarna av det. Får ont ibland när jag har mascara, men då går det ju att tvätta bort.
 
Fast det är tvärt om. Alla människor tappar sina fransar löpande, och då följer de lösa med eftersom de sitter på varje frans.
Om man sköter fransarna så tappar man inte mer än man vanligen gör. Det syns bara på ett annat sätt.
Jo det vet jag men i detta fallet så fräter limmet sönder deras egna, så det är inte hela som åker av utan det sitter kvar små stumpar.
 
Det passar vissa personer medans många andra ser bara sämre ut i det.
Jag skulle aldrig orka göra varken fransar naglar eller något annat tjafs. Är nöjd med mina egna :D
 
Har det inte för jag nog skulle gno bort dem och har vettiga fransar naturligt :)
Tycker det är fint! Många av mina kompisar har det
 
Har nog aldrig sett ful förlängning.
Har själv långa fransar men väldigt ljusa, så färgar de och ögonbrynen "naturligt".
Sminkar mig ibland till vardags och till fest. Har bara gjort det två gånger än så länge, men tycker jag att jag har pengarna kommer jag fortsätta med det.
Jag har rätt små kattliknande ögon och tycker jag ser lite piggare ut med det.
 
Jag provade en gång för några år sedan, tyckte att utseendet de gav var plusbetonat. Men att inte kunna klia sig i ögonen och sova hur jag ville gjorde att valet att låta bli att göra om det var lätt.
 
Det här med att folk går runt med så extrema fransar..
Jag minns när jag gjorde första gången, hade bett om ett naturligt resultat och blev helt förskräckt när jag såg resultatet i spegeln efteråt! Sen blev jag snabbt van och det tog inte lång tid innan jag började be om längre och längre fransar 🤣
Minns att jag hade problem när jag hade mina glasögon på mig för fransarna var så långa att de gick emot glaset när jag blinkade. Blev suddigt på glaset direkt 😆
 
Det här med att folk går runt med så extrema fransar..
Jag minns när jag gjorde första gången, hade bett om ett naturligt resultat och blev helt förskräckt när jag såg resultatet i spegeln efteråt! Sen blev jag snabbt van och det tog inte lång tid innan jag började be om längre och längre fransar 🤣
Minns att jag hade problem när jag hade mina glasögon på mig för fransarna var så långa att de gick emot glaset när jag blinkade. Blev suddigt på glaset direkt 😆
Mina naturliga fransar går emot glaset :angel: Ännu en orsak till att det är hemskt för min del att bära glasögon.
 
Är det bara jag i hela världen som inte har ögonfransförlängning? Va?
Var jag än vänder mig ser alla ut som blunddockor.
Lite lätt avundsjuk kan jag bli, men är det inte ett himla meck?

Jag har inte heller. Tycker det inte ser snyggt ut då de flesta har för mycket!
Gör istället lashlift regelbundet då jag har fina fransar i grunden :)
 
Jag har haft, men har slutat (eller åtminstone pausat) då det funkade sådär med pollenallergi och inte få klia hejvilt ;) Mina var inte så "intensiva" tycker jag själv, såg ut ungefär som mina ser ut när jag har sminkat mig.

36652
 
Det jag brukar reagera på är att överfransarna är jättetjocka och långa och sen ingenting på undersidan
 
Har haft. Länge. 4 år tror jag. Men jag körde korta, enkla och jag fick en hel del frågor om vad jag använda för mascara, omgivningen trodde det var mina egna alltså.

Nu kör jag lashlift med färg istället.
 
Jag tycker det är snyggt men har varken råd eller tid.
Mina pengar får gå till träningar istället, behöver det bättre än snygga fransar.
 
Jag har ibland, just nu väntar jag på att mina fransar ska hinna återhämta sig (dålig stylist) innan jag skaffar ett nytt set. Är livrädd för volymfransar, har ganska många och långa egna fransar och är rädd att det ska se tungt ut. Kör singel och gillar längd. :angel: här tror jag att dom är ganska nygjorda men oborstade.
Screenshot_20190916_111212_com.android.gallery3d.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 176
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 653
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 406
Senast: Enya
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
419
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp