Bukefalos 28 år!

Om att köpa avelssto..

Sv: Om att köpa avelssto..

Sedan spelar det faktiskt ingen roll vilken färg hästen har, egentligen.. Men man får ju ha en åsikt, tills man ändrar sig. Jag kommer säkerttycka att detta är den vackraste färg en häst kan ha.. om ett halvår..
Ulrika
 
Sv: Om att köpa avelssto..

ja, har själv svårt för skimmlar men försöker få mig att ändra mig. Så synd att man diskriminerar pga färg. Alla min hästar har haft bläs (bara 3 iofs;) ). Ja, om du skall ha henne kanske du borde meddela dem som äger henne. Vad kostar det att frakta?
 
Sv: Om att köpa avelssto..

Jag har också svårt för skimmel, men jag vet inte var det kommer ifrån.. Kan vara att jag passade en kompis häst ett tag, och han hade gula fläckar varje dag, jag har haft en fux, han var fin, men det var ju min första ponny, och då är den ju fantastisk, inte så mycket tecken. Övriga halvblod har varit Qalle-bruna (fast lite rödare), med minimalt med tecken, ponnyerna har varit melerad(knabstrupper utan prickar ;)), svart, brun och gulbrun(helt ljus, buttermilk buckskin). Det var nog alla. Överlag har jag inte varit så mycket för tecken, men det kommer väl att ändra sig om allt går som det ska.

Ägarna till hästen vet att jag är intresserad, och i vilken situation jag befinner mig i. Väntar på att de ska mäta henne, och gyn.kolla. Mne jag ska väl återkomma om att mamma accepterat att lägga ut pengar.

Det kostar mellan 5000 och 6,500 att få hit henne, har hört lite olika pris.
Ulrika
 
Sv: Om att köpa avelssto..

Men rödbrun är min absoluta favorit.. Eller ..egentligen är det buckskin, men hur stor är chansen till det inom halvblodsaveln, det finns ju inte många alternativ ;)
Ulrika
 
Sv: Om att köpa avelssto..

Ha.. om jag skulle vilja linjeavla så är det bara att välja bland några av de nygodkända trakhenerna :).. OM jag ville alltså.. ;). Vad kul, då finns det ju lite blod i henne som är ok även för trakheneravel i Tyskland. Gillar den rasen så det var en glad överraskning..
Ulrika
 
Sv: Om att köpa avelssto..

Alla som innehåller Hockey tex. Visste inte att det räknades som en ok linje.. Tänk så mycket jag inte vet. Tydligen räknas han som elithingst. Tycker det där stoet blir mer och mer intressant. :love:
Ulrika
 
Sv: Om att köpa avelssto..

Ja, ännu en anledning att köpa henne!!

Vad skönt!!

Själv väntar jag på föl i dag som åker ända från Skåne.
 
Sv: Om att köpa avelssto..

Ja.. det finns faktiskt bara en anledning att inte köpa, det är att jag inte har jobb än ;). Fast helt seriöst så skrev jag till uppfödaren igår och frågade om de mätt henne än, och hur många spekulanter de har på henne (lite för att veta hur snabb jag måste vara .. ;) )
Jag tror minsann jag slår till..
Ulrika
 
Sv: Om att köpa avelssto..

Kommer föling idag? I det här vädret? Så himla spännande! Har du träffat det, eller du är modig? ;)
Lycka till!
Ulrika
 
Sv: Om att köpa avelssto..

ja, i det här vädret och jag som ej har satt på vinterdäck eller ej ens köpt till min nya bil från i somras...hoppas bara lastbilen som fraktar honom har vinterdäck.

Jag har sett honom...för typ 20 cm sen;)

Modigt kanske vissa skulle säga....galen kanske vissa:crazy:

Men roligt!!
 
Sv: Om att köpa avelssto..

Jag har inte träffat stoet alls, så jag känner mig ganska modig om jag tar henne.. ;)
Lite gambler får man ju vara om man ska ha chans att vinna ;). Ser fram emot lite rapporter!
Ulrika
 
Sv: Om att köpa avelssto..

Har du sett film eller bild iallafall?

Ja, vi gamblers får väl hålla ihop och hoppas på det bästa.

Eller skaffa välbetalda jobb igen så att man har råd med alla ideèr man hittar på:D
 
Sv: Om att köpa avelssto..

Bilder och film, och fått samstämmiga beskrivningar från väldigt olika håll (bla. Sverige) om vad stofamiljen lämnat. Ja.. men det kan ju inte bli mer än fel, och om det skulle vara att kemin inte alls stämmer (händer mycket sällan) så går det ju att sälja. Men hon har en fantastisk utstrålning och är mycket feminin. Fast detta är ju min smak, och det är ju det som känns som det viktigaste just nu.
Jag jobbar på att få ett ok välbetalt jobb, men som fattig student kanske man inte ska gambla så mycket.. egentligen. Men det känns som jag kommer att ångra mig bittert om jag inte provar.
Ulrika
 
Sv: Om att köpa avelssto..

Det låter som du hittat ett jättebra sto!! Preciiis ett sådant jag drömmer om att en dag köpa.

man blir ju riktigt nyfiken på hur hon ser ut.

jag tror ej att det blir fel!! Du kanske är fattig några månader men jobb finns väl även i Skåne ;) och du har ju en häst som du redan varkar upp över öronen kär i. Stallplatser är väl ej så dyrt hos er därnere heller vad jag förstår. Pojkvännen din får sponsra dig lite med mat ;) och du kan ju kompensera när du blir "rik":D
 
Sv: Om att köpa avelssto..

Jag ska nog presentera henne när jag köpt henne.. Om det nu blir av, har inte hört av ägarna på några dagar, men jag har hört att de haft problem med strömavbrott i baltländerna, pga stormen, så jag hoppas att det är anledninigen.
Rik och rik.. det vet jag inte om jag kommer att bli, om jag ska vara ärlig, men jag ska ha en anständig lön, hade jag tänkt.. Om inte annat så får jag fortsätta att pendla till Kopenhamn ett tag till... Här är det lättare att få jobb. Tar bara så mycket tid att pendla så pass långt, men hellre det än att gå arbetslös.
Fast jag gissar att det går att hitta jobb i Skåneland också med tanke på skolan jag läser på.
Ulrika
 
Sv: Om att köpa avelssto..

arkitekt.. förhoppningsvis snart klar.. och här sitter jag och forumar.. (väntar på att limmet ska torka, och kan inte bara sitta och titta, får stress då.. ännu mer..)
Ulrika
 
Sv: Om att köpa avelssto..

ja, det är ej så lätt att vara arkitekt kanske till att börja med men Malmöregionen med tex Vellinge kommun som växer borde väl ha jobb?

Om det är bostäder men vill arbeta med men det kanske är hård konkurrens...

Många är vi iallafall som ahr häst som tycker Skåne verkar trevligt och vill flytta ned.:D
 
Sv: Om att köpa avelssto..

Skåne är ganska trevligt, faktiskt. Och byggmarknaden går ganska bra nu.. så jag har ingen större anledning att klaga.. ;)
Ulrika
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 148
Senast: pastejja
·
Avel Första gången jag postar något på Buke på väldigt länge, så jag hoppas att denna frågan hamnat rätt nu. Annars får någon moderator gärna...
Svar
5
· Visningar
1 382
Senast: EoG
·
Avel Ok, kloka bukeavlare. Spåna lite med mig. Jag håller på att införskaffa ett nytt sto, men hittar ingenting på annons som tilltalar...
2
Svar
24
· Visningar
2 005
Senast: Efwa
·
Avel För en månad sedan förlorade jag ju mitt föl - ett föl som jag tillbringat år med att planera i form av att få mitt sto bedömt (polsk...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 818
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp