Om att köpa avelssto..

Sv: Om att köpa avelssto..

ja, priserna där min pojkvän kommer ifrån har fördubblats på 3 år och jag tror att mkt kommer att hända i Skåne framöver. Bästa att köpa gård innan dessa rakethöjs oxå ....så man har plats för alla hästar man får för sig att man MÅste ha:d . Fast det är ju otroligt bra hyra på stallplatser om inte annat. Älskar Skåne men har ju ej tillbringat vinter "down there".

Lycka till med studier och med köpet av ditt sto!!

Hon kommer säkert att bli bra både som ridhäst och avelsto låter det som.
 
Sv: Om att köpa avelssto..

Det var vänligt av dig, säger inte det förbjudna T*** ;). Du får hålla utkik efter hennes föl om det nu blir så¨att jag får henne, och OM hon skulle bli dräktig.. och OM allt skulle gå väl..
Ulrika
 
Sv: Om att köpa avelssto..

Nu verkar det som om strömmen funkar hemma hos hästen.. De skrev just att de hade akut platsbrist, så om jag kunde ta henne nu så kunde jag betala när jag kunde.. He.. Är det inte lite väl modigt av dem? Jag kan ju vara den största bedrägaren i hela världen.. Betalat hellre den där stallhyran och att hon stannar där tills jag har möjlighet att sköta henne som en häst ska skötas.. Får ta ett nytt sista snack m mamma ikväll..eller imorgon. Halleda, det verkar som om jag ska bli med häst..
 
Sv: Om att köpa avelssto..

Hej!

Funderar på att köpa ett sto som jag främst tänkt tävla men ev. även tänkt avla på så småningom.
Hon är vacker som en dag och enl. ägarna en jättetalang.

e:LEONS (Westfaler e:dream of glory,donnerhall,donnerwetter. u:grazy)
u:Grafièn (lettiskt hbl) ue greids och uee är grifass (hannovernanare).


Åsikter om STAMMEN?
Någon som vet ngt om stammen?
Hon har pass och är reg. i Sv, fär hon GRÖNA PAPPER?

Tack på förhand!!
 
Sv: Om att köpa avelssto..

Tja det där med gröna papper verkar det bara vara ASVH som har koll på.. Om jag var du så hade jag skrivit till ASVH och frågat. De visste inte säkert när jag skrev, så det blir till att ha is i magen och hoppas på att det blir så bra papper som möjligt. Hur som helst, även om det blir vita papper, eller grå, så är det ju samma häst, och fortfarande vacker som en dag :).
Ulrika
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 148
Senast: pastejja
·
Avel Första gången jag postar något på Buke på väldigt länge, så jag hoppas att denna frågan hamnat rätt nu. Annars får någon moderator gärna...
Svar
5
· Visningar
1 379
Senast: EoG
·
Avel Ok, kloka bukeavlare. Spåna lite med mig. Jag håller på att införskaffa ett nytt sto, men hittar ingenting på annons som tilltalar...
2
Svar
24
· Visningar
2 005
Senast: Efwa
·
Avel För en månad sedan förlorade jag ju mitt föl - ett föl som jag tillbringat år med att planera i form av att få mitt sto bedömt (polsk...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 818
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp