Ponnyakuten (Ulvspel)

INFORMATION FRÅN LLs!

Vad händer nu?

DL1 imorgon, torsdag kl 21.30

Tills dess ska ni ha beskrivit vilka problem ni har med er ponny. Varför är just du med i Ponnyakuten?

Vid DL ska ni:

* Rösta för lynch på vanligt sätt.
* Rösta på vem ni tycker har den bästa motiveringen till att vara med i Ponnyakuten. Den deltagaren belönas med en förmågan att vid ett tillfälle förhäxa en röst. Det kan ske när som helst genom PM.

I den inledande pristävlingen får man inte rösta på sig själv (för övrigt har vi ingen regel mot det). Ni ska också motivera varför ni tycker att X ska vinna priset.

(Nu ska jag gå ut en sväng med hundarna.)
 
Ok. Jag lär mig aldrig skillnad på att förhäxa och förtrolla. Förhäxa är när den rösten sedan inte räknas och förtrolla är när man tvingar någon att rösta på någon speciell? Eller är det tvärtom?
 
Nu har jag också hittat hit! :) bra när dom mest frågvisa hittar in först så man slipper tänka så mycket själv. Ska skriva lite på mitt brev om varför jag är med i Ponnyakuten :)
 
Hittat hit och ser ut såhär efter att ha läst rollerna :confused:

:rofl:
Nejdå, det här ska nog bli bra. Tror jag. Tar fram papper och penna redan nu så jag kommer ihåg inläggsnummer att kopiera och så.

Halvt ot, vet inte om jag ska ha det i annan färg eller ej: brukar ni minnas vad spelare sagt eller använder ni papper och penna för att knyta ihop saker och ting?
 
Ok. Jag lär mig aldrig skillnad på att förhäxa och förtrolla. Förhäxa är när den rösten sedan inte räknas och förtrolla är när man tvingar någon att rösta på någon speciell? Eller är det tvärtom?
Eh, stämmer det att det är som Klara skrev först eller att det är tvärtom? :o Ni får inte börja förvirra mig redan. :D

Jag har förövrigt hittat leken men kommer inte vara särskilt aktiv förrän jag kommit hem från jobbet (om jag inte blir kvar här hela kvällen...)
 
Eh, stämmer det att det är som Klara skrev först eller att det är tvärtom? :o Ni får inte börja förvirra mig redan. :D

Jag har förövrigt hittat leken men kommer inte vara särskilt aktiv förrän jag kommit hem från jobbet (om jag inte blir kvar här hela kvällen...)

Förhäxa någon = rösten räknas inte i nästa lynch.
Förtrolla = du tvingar någon annan att rösta på ett visst sätt.
 
Hittat hit! Inte fullt så förvirrad som jag väntat mig när det är en Myrten/Artline lek... :D Än i alla fall, det kanske kommer. ;)
 
Jösses... Jag blev snurrig bara av att läsa rollistan... Ska sätta mig vid datorn om en timme och se om hjärnan är igång bättre då. :crazy:
 
Hittat hit men har inte hunnit läsa igenom rollistan ännu. Ska göra det och fundera på hur min ponny ska framställas på bästa (sämsta?) sätt. :)
 
INFORMATION FRÅN LLs!

(Som virrpannan Myrten glömt!:angel:)

Vi vill redan nu avisera att DL4, d v s söndag kväll, kommer att bli en dubbel-lynch!

En dubbellynch fungerar som vanligt (om det finns dolda röster, paket mm), men både den spelare med flest och näst flest röster åker ut.:devil:

Om @Snurrfian eller @LenaH finns här kan ni kanske peta in detta i första inlägget där det skulle ha varit!:rage:
 
Nu har jag läst igenom rollistan och känner mig såhär :confused:. Ska läsa flera gånger och även de frågor som dykt upp från Q och Klara. Däremot kan jag ta och fundera lite över antalet goda/onda. Vi är 16 stycken med i leken. En tredjedel av 16 är ju ca 5,3. 5-6 onda då rimligtvis?

Goda
4 specialroller:
Ficktjuv
Ängel
Den blinda
Den deltidsarbetande spionen
? bybor.
(Här antar jag att man också ska nämna den goda lyan i och med att den ser ut att ha en del med i spelet. Kan det gör att det lutar åt 6 onda?)

Onda
1 specialroll:
Copycaten
? ulvar.
 
Här kommer också mitt brev till Ponnyakuten:

Hej Ponnyakuten!
Jag har problem med min ponny Namme. Problemen började för några månader sedan när Namme fick diagnosen ”Höallergi”. Vi har självklart fått sluta ge honom hö. Enligt veterinären ska Namme inte äta något annat än morötter. Nu till problemet: Namme tror numera att han är en kanin och kan varken skritta, trava eller galoppera längre. Han bara skuttar fram och vill sitta i mitt knä så jag har fått väldigt ont i mina lår, man säger ju inte nej till en kanin! Hoppa gör han gärna men jag vill ju rida dressyr!


Snälla Ponnyakuten, hjälp mig!
Ps. Jag tror till och med att hans framtänder har vuxit lite. Ds.
 
INFORMATION FRÅN LLs!

(Som virrpannan Myrten glömt!:angel:)

Vi vill redan nu avisera att DL4, d v s söndag kväll, kommer att bli en dubbel-lynch!

En dubbellynch fungerar som vanligt (om det finns dolda röster, paket mm), men både den spelare med flest och näst flest röster åker ut.:devil:

Om @Snurrfian eller @LenaH finns här kan ni kanske peta in detta i första inlägget där det skulle ha varit!:rage:
Suck, det var ju inte mycket annat att vänta! Ingen ordning på den där Myrten. Så nu tar jag över. Om jag blir för dryg så hacka på @LenaH och @Artline för de har önskat att jag skulle göra comeback.

Om ni tycker att jag ser fräsch ut för att vara född 1891 kan ni fundera på om det beror på att jag hittat Ungdomens källa eller på att jag träffade den här mannen i Paris 1932:
eac53273ad7ecee27546c5d5c7f7604f.jpg

Jag trodde faktiskt inte jag skulle falla för någon som dels har långt hår, dels verkligen känns som om han är från ett annat århundrade. Men han var... speciell. Fast nu har vi gått skilda vägar, men han lärde mig ett och annat.
 
Goda lyan består av utröstade goda. Lyan ska bestämma vem som får paketet vid dag-DL och så kommer det direkt efter natt-DL till mottagaren. Därefter använder mottagaren paketet under natten och gör sina val före natt-DL. Svaren (om det är svar) kommer som vanligt efter natt-DL.

Det är den vanliga ordningen det brukar vara med brevbäraren. Paket delas ut vid dag-DL, mottagaren gör val under natten och eventuella svar kommer efter natt-DL.
Det fetstilta; menar du att paketet kommer direkt efter dag-DL för att sedan användas under natten av den som får paketet?

Hittat hit och ser ut såhär efter att ha läst rollerna :confused:

:rofl:
Nejdå, det här ska nog bli bra. Tror jag. Tar fram papper och penna redan nu så jag kommer ihåg inläggsnummer att kopiera och så.

Halvt ot, vet inte om jag ska ha det i annan färg eller ej: brukar ni minnas vad spelare sagt eller använder ni papper och penna för att knyta ihop saker och ting?
Jag använder ett Word-dokument att skriva inlägg i om jag har lite tid på mig och vill spara citeringar osv. Ett Excel-dokument har jag för att lättare se vem som röstar på vem och skriva roller som jag tror att andra har osv. :)
 
Suck, det var ju inte mycket annat att vänta! Ingen ordning på den där Myrten. Så nu tar jag över. Om jag blir för dryg så hacka på @LenaH och @Artline för de har önskat att jag skulle göra comeback.

Om ni tycker att jag ser fräsch ut för att vara född 1891 kan ni fundera på om det beror på att jag hittat Ungdomens källa eller på att jag träffade den här mannen i Paris 1932:
eac53273ad7ecee27546c5d5c7f7604f.jpg

Jag trodde faktiskt inte jag skulle falla för någon som dels har långt hår, dels verkligen känns som om han är från ett annat århundrade. Men han var... speciell. Fast nu har vi gått skilda vägar, men han lärde mig ett och annat.
LL verkar redan valt sida tycker jag... Hon antyder att hon är vampyr. :cautious: ;)
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 148
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 248
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
20 579
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
28 011
Senast: Snurrfian
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp