Ponnyakuten (Ulvspel)

Nu har jag läst igenom rollistan och känner mig såhär :confused:. Ska läsa flera gånger och även de frågor som dykt upp från Q och Klara. Däremot kan jag ta och fundera lite över antalet goda/onda. Vi är 16 stycken med i leken. En tredjedel av 16 är ju ca 5,3. 5-6 onda då rimligtvis?

Goda
4 specialroller:
Ficktjuv
Ängel
Den blinda
Den deltidsarbetande spionen
? bybor.
(Här antar jag att man också ska nämna den goda lyan i och med att den ser ut att ha en del med i spelet. Kan det gör att det lutar åt 6 onda?)

Onda
1 specialroll:
Copycaten
? ulvar.
Var får du 16 ifrån?
 
Det fetstilta; menar du att paketet kommer direkt efter dag-DL för att sedan användas under natten av den som får paketet?

Ja. Lyan bestämmer vem som får paket, LL meddelar spelaren. Sedan gör hen sitt val före natt-DL. Om det är något resultat (typ av en sia) så meddelas det efter natt-DL.
 
Hittat hit och ser ut såhär efter att ha läst rollerna :confused:

:rofl:
Nejdå, det här ska nog bli bra. Tror jag. Tar fram papper och penna redan nu så jag kommer ihåg inläggsnummer att kopiera och så.

Halvt ot, vet inte om jag ska ha det i annan färg eller ej: brukar ni minnas vad spelare sagt eller använder ni papper och penna för att knyta ihop saker och ting?
Jag använder först och främst minnet.Sedan skriver jag sakerna i tråden eller hos LL. I början hade jag word men jag hade ingen ordning på det. Låter klokt att anteckna :up:
 
LL verkar redan valt sida tycker jag... Hon antyder att hon är vampyr. :cautious: ;)
My God! Hur kan du ens antyda något sådant? Typisk working class. No manners! Och silversmycken skulle jag aldrig använda oavsett. Det kom på modet när allt gick ännu mer åt helvete efter det andra kriget. Guld och platina är det som gäller.
 
Halvt ot, vet inte om jag ska ha det i annan färg eller ej: brukar ni minnas vad spelare sagt eller använder ni papper och penna för att knyta ihop saker och ting?

Jag tänker varje gång att jag ska vara noga och skriva anteckningar i word. Sedan slutar det alltid med att jag måste skriva en massa från mobilen och därmed inte kan se vad jag skrivit i word. :banghead:
 
Hej ponnyakuten!

Jag kommer till gården med två vitt skilda problem med mina två väldigt öh identiska hästar. :o

160123_003_56bf2f732a6b2202b48a434b.jpg


Min unghäst Ricky the Rocker (till höger i bild) har jag börjat sitta på lite smått. Men så fort jag satt mig tillrätta på hans rygg, så börjar han att leka med pallen. Ofta tar han den mellan tänderna och slänger iväg den. Ibland träffar den då någon av mina andra hästar. :arghh: Jag behöver hjälp med att få Ricky att fokusera mer på det faktum att han faktiskt har någonting på ryggen, än att leka...

Min stjärnhäst Ariel (till vänster i bild) har framförallt problem med mig. Jag tycker att 60-80 cm är lagom hopphöjd, hon tycker att 110 cm är en baggis.

100418-004_84323315.jpg


Jag behöver hjälp att våga hoppa högre. Jag bifogar även en film med det här mailet, så ni får se hur eländigt Ariel har det. :meh:

 
Kära Ponnyakuten,
Jag har alltid önskat mig en enhörning. Jag trodde att det var en sån jag köpte när jag köpte Enok, men efter två veckor ramlade hornet av. Efter det blev ponnyn hemsk. Han visste mycket väl om hur gärna jag ville ha en enhörning, men har blandat ihop enhörning och pegasus. Samt vem det är som ska flyga...

Resultatet är att Enok kastar av mig konstant. Högre och längre för varje gång, och så svär han över att jag aldrig lär mig flyga... Kan ni hjälpa mig med att få honom att sluta ge mig flygturer och ge honom ett nytt horn istället?

Mvh
Hedinn och Enok

PS. Han var glänsande, vit och ren när jag köpte honom också. Det är han inte längre. :mad: DS.
 
Hej ponnyakuten!

Det är såhär, jag gjorde ett fruktansvärt misstag när jag födde upp min påni. Jag döpte henne till Iskierka. Hon döptes alltså efter en eldsprutande drake i en bokserie (som handlar om hur Napoleonkrigen hade sett ut om krigen bekämpats med hjälp av drakar), draken i fråga är snäll egentligen men svårhanterad med ett hett temperament (no pun intended). Och det verkar som att pånin tar efter sin namne på det mest oroväckande sett! :eek: :eek:
Jag har bildbevis på hennes temperament, här som föl:
c93bfa34-7b1d-43ad-bb55-af0a63bc1c90_zpsczxsx9x3.jpg

(fast det var mitt ex hon försökte bita, såhär i efterhand förstår jag ju att hon såg nåt jag missat. Det påminner mig om att ge henne en extra morot nästa gång jag är i stallet! :love: )

Hon verkar dessutom vääääldigt intresserad av det där med att flyga! Så pass att hon hoppar över så många galoppsprång det bara går och försöker köra studs mellan hindren där inga studs ska vara:
eller så tar hon sats och försöker flyga i hagen:
8_zpsf4276476.jpg


"Iskierka" betyder även "gnistra" på polska... jag är rädd att hon snart kommer börja spruta eld! :arghh: :nailbiting:
Jag älskar henne såklart ändå, men jag tänker mig att det blir väldigt svårt med det där med stallplats om hon sprutar eld och har sig... :crazy: Jag har försökt att bara kalla henne "Iska" istället efter min hund, som var den snällaste, vackraste och finaste vovve som fanns. Men hon verkar inte alls ta efter min hund istället! Har jag förstört allt? Tror ni det kan hjälpa om jag byter namn på henne "officiellt" också? Vilket namn är då bäst, som säger "lugn, snäll, icks-eldsprutande, välhoppande häst som aldrig blir skadad" mest? Jag vet inte vad jag ska ta mig till!

Snälla ponnykuten, hjälp mig!!
 
:rage: Vad är det för dumheter du försöker lura i min häst?! Nu är det helt klart officiellt, LL är ond, ond, ond. :nailbiting:
Klaga inte, jag har haft en häst som inte kunde hoppa alls. Hon fattade inte grejen. Diken gick man igenom eller klev över, vid löshoppning töltade man fram till första hindret - stannade - klev över det - töltade sen vidare till nästa hinder och upprepade proceduren. :idea:
 
Jag har hittat hit! Haft en lång dag på jobbet, kvällen ska spenderas med att packa. Imorgon bär det av till norrlands skogar. :love:

Jag har dock noterat att copycat:en kommer röra till det både för tjuven och spionen som inte riktigt kommer kunna lita på all info de får. På förhand verkar det vara en rätt spännande rollista! Kul med en god lya också, det har det aldrig funnits när jag spelat förr tror jag.
Wiiiie, ulvlek! så pepp! :bump:

En fråga till ulv-LL @Lady_Mary och @Artline dock:

"Den blinda - kan inte se men har utvecklat hörseln desto bättre, och får 2 gånger under spelet höra när ulvarna pratar och på så sätt komma på vilka det kan vara. Meddelar LLs före dag-DL när hen vill lyssna. Alla ulvar skriver en mening och lottar om vilken mening som den blinda ska få höra under sin nattliga promenad. Exempel på en sådan mening kan vara "jag misstänker x" eller "x misstänker ju mig". Meningen måste ha med spelet att göra. De nätter den blinda lyssnar på ulvarna kan ulvarna lyssna på meddelanden sända till goda lyan på samma sätt (se vidare under Goda lyan). Meningen från lyan når den blinda efter natt-DL."

Vad händer om den blinda väljer att lyssna första natten när ingen god lya finns än?
 
Klaga inte, jag har haft en häst som inte kunde hoppa alls. Hon fattade inte grejen. Diken gick man igenom eller klev över, vid löshoppning töltade man fram till första hindret - stannade - klev över det - töltade sen vidare till nästa hinder och upprepade proceduren. :idea:

:rofl: Men förstår du vad smidigt! Då kunde du ju skylla på hästen istället för att behöva hoppa högt. :angel:
 
:rofl: Men förstår du vad smidigt! Då kunde du ju skylla på hästen istället för att behöva hoppa högt. :angel:
Helt klart! Framför allt även smidigt att slippa förbereda sig på ett helikopterhopp från en häst med noll avståndsbedömning över ett dike (det man alltid gör annars på de där liven... :D). Hon var från Island, uppväxt på en gård där hagarna delades av med diken, så hon blev ursäktad tack vare det.

Hon förstod inte vitsen med att gå på stigar heller till en början, hon hade ju aldrig gått i en skog förut... :D
 
Hej ponnyakuten!

Jag kommer till gården med två vitt skilda problem med mina två väldigt öh identiska hästar. :o

160123_003_56bf2f732a6b2202b48a434b.jpg


Min unghäst Ricky the Rocker (till höger i bild) har jag börjat sitta på lite smått. Men så fort jag satt mig tillrätta på hans rygg, så börjar han att leka med pallen. Ofta tar han den mellan tänderna och slänger iväg den. Ibland träffar den då någon av mina andra hästar. :arghh: Jag behöver hjälp med att få Ricky att fokusera mer på det faktum att han faktiskt har någonting på ryggen, än att leka...

Min stjärnhäst Ariel (till vänster i bild) har framförallt problem med mig. Jag tycker att 60-80 cm är lagom hopphöjd, hon tycker att 110 cm är en baggis.

100418-004_84323315.jpg


Jag behöver hjälp att våga hoppa högre. Jag bifogar även en film med det här mailet, så ni får se hur eländigt Ariel har det. :meh:

Jag tycker ni hoppar skithögt. :o Skritta över bom på marken, det är min melodi!:up:
 
En fråga till ulv-LL @Lady_Mary och @Artline dock:

"Den blinda - kan inte se men har utvecklat hörseln desto bättre, och får 2 gånger under spelet höra när ulvarna pratar och på så sätt komma på vilka det kan vara. Meddelar LLs före dag-DL när hen vill lyssna. Alla ulvar skriver en mening och lottar om vilken mening som den blinda ska få höra under sin nattliga promenad. Exempel på en sådan mening kan vara "jag misstänker x" eller "x misstänker ju mig". Meningen måste ha med spelet att göra. De nätter den blinda lyssnar på ulvarna kan ulvarna lyssna på meddelanden sända till goda lyan på samma sätt (se vidare under Goda lyan). Meningen från lyan når den blinda efter natt-DL."

Vad händer om den blinda väljer att lyssna första natten när ingen god lya finns än?

Otur för ulvarna!:devil:
 
Kära Ponnyakuten
Jag behöver hjälp med min ponny. Han är valack sen ca ett år tillbaka, fyller nu fyra år och jag håller på att köra in honom. Det största problemet är att så fort tömmarna spänns så slutar han dra och vill gärna komma in vid min sida istället. Har försökt hålla en morot framför honom, men då blir det bara massa tokrus och hopp o skutt, så det fungerar inget vidare.
Han verkar inte rädd, utan det är mer en ovilja med själva dragandet, som att han är rädd att göra fel.
Om någon går bredvid och leder honom går det lite bättre, men inte bra.
Har kört honom i par med min lilla....shettis säger vi...eller blandning av baskjir och shettis...och då går det bättre.
WP_20160311_11_39_27_Pro_zps1ov3jclj.jpg

Han är egentligen en snäll och go och glad kille, han uppför sig oftast okej, lyfter hovar utan problem vid kratsning och står stilla i spolspiltan, lättlärd, matglad och lättfödd. Äpplen är en favorit, men även morötter går ner dagligen (brukar få det som kvällssnacks).
Bifogar ytterligare en bild på min lilla älskling.
2dba64d1-c2a1-471b-97e1-38c549b6cd30_zpsyu16twud.jpg

Hoppas ni kan hjälpa oss så vi kommer igång med körandet ordentligt.
Mvh Sulkydrottningen
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 141
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 248
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
20 579
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
28 009
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp