Bukefalos 28 år!

Ponnyakuten (Ulvspel)

Asså.

Om Hedinn är ond så borde leken vara över nu om inte goda lyan har skickat ett paket som kan vara avgörande. Även om ängeln skyddar rätt så har Hedinn ju en förhäxning att använda och då har goda en röst som inte räknas. Så ännu en gång är jag inte så jäkla säker på nånting. :banghead:
 
Klara, bollen__ och Hedinn är de som alldeles säkert röstade på goda i denna lynch förutom de två utröstade.

Ja de var mina toppkandidater ända tills jag insåg att Hedinn kanske inte är ond för lite beroende på vilka paket som är i omlopp så skulle leken kunna vara slut nu om Hedinn är ond.
 
Asså.

Om Hedinn är ond så borde leken vara över nu om inte goda lyan har skickat ett paket som kan vara avgörande. Även om ängeln skyddar rätt så har Hedinn ju en förhäxning att använda och då har goda en röst som inte räknas. Så ännu en gång är jag inte så jäkla säker på nånting. :banghead:
Jag tänker iofs att Hedinn borde ha använt den förhäxningen i denna lynch. Annars hade ju Hedinn varit uppe för lottning och riskerat att åka ut.
 
Jag tänker iofs att Hedinn borde ha använt den förhäxningen i denna lynch. Annars hade ju Hedinn varit uppe för lottning och riskerat att åka ut.

Ja men hon kan ju inte veta i förväg vem som skulle röstat på henne. Förhäxningen måste hon ju bestämma om redan i NattDL innan (antar jag)

edit: förhäxningen var oberoende av DL - så hon har kunnat använt den nu
 
Hmmm jaa- det borde betyda att Hedinn antagligen har förbrukat sin förhäxning oavsett om hon är ond eller god. Så :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Nomineringar
13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
15.25 Caisa nominerar Habina
16.51 Derring-Do nominerar Klara
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian
18:52 Snurrfian nominera Klara.
19:17 Habina nominerar Lobelia
19:42 EmmaN nominerar Lobelia
19:43 Ferrari nominerar Quarter4Ever
19:51 LenaH nominerar Derring-Do
20:18 Lobelia nominerar bollen__
20:42 Hedinn nominerar EmmaN
20:53 hemlig nominerar Ferrari
20:54 Klara nominerar Hedinn
21:16 quarter4ever nominerar Blacksmithfarm
Röster
13:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm
19:53 Ferrari röstar på LenaH
19:59 hemlig röstar på Derring_Do
20:07 EmmaN röstar på ferrari
20:42 Hedinn röstar på quarter4ever
20:50 Snurrfian röstar på caisaLundblad
20:50 Caisa röstar på bollen__
20:51 LenaH röstar på Ferrari
20:54 Klara röstar på bollen__
20:55 bollen__ röstar på Habina
20:57 Lobelia röstar på habina
21:30 quarter4ever röstar på LenaH

DL 2
19:19 Derring-Do röstar på quarter4ever
19:28 cirkus röstar på EmmaN
19:58 blacksmithfarm röstar på emman
20:16 Hedinn röstar på EmmaN
20:30 EmmaN röstar på Quarter4ever
20:46 Ferrari röstar på Hedinn

(20:59 Caisa röstar på Snurrfian)
21:01 Klara röstar på Quarter4ever
21:07 Snurrfian röstar på CaisaLundbland
21:13 bollen__ röstar på CaisaLundblad
21:29 (!) quarter4ever röstar på caisalundblad
21:30 Caisa ändrar röst till Quarter4ever

DL 3
11:14 cirkus röstar på CaisaLundblad
11:23 Blacksmithfarm röstar på Caisa Lundblad
15:48 EmmaN röstar på CaisaLundblad
20:10 Klara röstar på CaisaLundblad
20:18 Caisa röstar på Blacksmithfarm
20:22 bollen__ röstar på CaisaLundblad
20:32 Hedinn röstar på CaisaLundblad
21:12 Snurrfian röstar på Caisalundblad
21:26 hemlig röstar på CaisaLundblad

21:36 Ferrari röstar på Caisa (ogiltig)

DL 4- Dubbellynch
18:02 Snurrfian röstar på BSF
21:03 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:16 Ferrari röstar på Hedinn
21:18 Klara röstar på Snurrfian
21:19 EmmaN röstar på Hedinn
21:25 bollen__ röstar på Snurrfian
21:26 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
21:30 cirkus röstar på Klara


bollen__ nominerar Snurrfian
Röstar på Habina - CaisaLundblad - CaisaLundblad - Snurrfian
Cirkus(bumpo) missar att nominera
Röstar på (DL1 missar) - EmmaN - CaisaLundblad - Klara
EmmaN nominerar Lobelia
Röstar på Ferrari - quarter4ever - CaisaLundblad - Hedinn
Ferrari nominerar quarter4ever
Röstar på LenaH - Hedinn - Missar (Caisa) - Hedinn
Hedinn nominerar EmmaN
Röstar på quarter4ever - EmmaN - CaisaLundblad - Blacksmitfarm
Klara nominerar Hedinn
Röstar på bollen__ - quarter4ever - CaisaLundblad - Snurrfian
 
Uppdaterar BSF´s lista..

DL1
Lynch
LenaH var bybo
Käk
Lobelia var ficktjuv
Habina var ulv
DL2
Lynch
quarter4ever var den blinda
1:a paketet delas ut.
Käk
Derring-Do var bybo
DL3
Lynch
CaisaLundblad var deltidsarbetande spion
2:a paketet delas ut
Käk
hemlig var ulv

DL4 Dubbellynch
Snurrfian var bybo
Blacksmithfarm var bybo
Tredje paketet delas ut

Lever gör:
bollen__
Cirkus/Bumpo
EmmaN
Ferrari
Hedinn
Klara


Bland oss finns då: 2 ulvar, en copycat, ängel och bybo, om BSF´s uträkning stämmer.
 
Jag syftade på DL2. Jag funderade mer på de rösterna hon FICK än den rösten hon gav.
Jo men du skrev att hon röstade som sin ulv i DL1. och i DL2 var det ingen som hade röstat på Q som vi inte vet rollen på när EmmaN röstade. Du skrev såhär:
Jag tror fortfarande mer på EmmaN som CC än som ulv fortfarande och då är det med tanken att hon röstade som sin ulv i DL1.

Att du funderar över rösterna hon fick i DL2, då hänger jag med.
 
bollen__ nominerar Snurrfian
Röstar på Habina - CaisaLundblad - CaisaLundblad - Snurrfian
-Det är jag!
Cirkus(bumpo) missar att nominera
Röstar på (DL1 missar) - EmmaN - CaisaLundblad - Klara
-Litar aldrig på cirkus. :angel: Men jag tycker att hon vänder och vrider och teoriar på ett sätt som vill få mig att tro att hon är god. Röstar udda på Klara nu och det var ju iofs rätt när det visade sig att både Snurrfian och Bsf var goda. Däremot hade hon misstankar mot Hedinn&BSF men trodde på Snurris godhet.

EmmaN nominerar Lobelia
Röstar på Ferrari - quarter4ever - CaisaLundblad - Hedinn
Emma kan vara en möjlig CC då hon nominerade lika som ulven Habina. Isåfall är Hedinn antingen inte ulv eller så känner Emma inte till Hedinn som ulv om Emma är CC.
I övrigt har inte EmmaN direkt skrivit något som fastnat i mitt minne.

Ferrari nominerar quarter4ever
Röstar på LenaH - Hedinn - Missar (Caisa) - Hedinn
Ferrari har jag inte fått så mycket uppafttning om än så länge. Hon kom med en del tankar om Hedinn. Verkar nästan "säker" på att Hedinn är ulv. Har hon rätt har hon även fin röststatistik. Visst skulle det kunna vara lite alibiröstning då hon om hon sitter i lyan med Hedinn skulle kunna veta när Hedinn använt sin förhäxning och på vem. Men tycker nog det känns för vågat att rösta på Hedinn i dubbellynchen isåfall. Hittar iaf inget som absolut tyder på ondhet. Tycker dock att Ferrari är mindre trolig som CC än vad EmmaN verkar. Är liksom inget som är likt något som någon ulv gjort eller som Hedinn gjort.
Hedinn nominerar EmmaN
Röstar på quarter4ever - EmmaN - CaisaLundblad - Blacksmithfarm
Hedinn vann nomineringarna och fick fördelen av att ha en förhäxning med sig genom leken. Ferrari funderar om Hedinn inte borde vara ulv pga att hon inte blivit käk. Med tanke på att ulvarna bara fått käka en gång så kanske det inte är något som behöver bestämt peka ut henne som ulv men hennes röststatistik säger inte heller så mycket. La en tredje röst på EmmaN i DL2. Röstade på Bsf idag och hon bör väl ha använt sin förhäxning idag? Om Hedinn är ulv bör inte EmmaN och Ferrari vara ulvar. Annars kändes det vågat att rösta på en kollega i en dubbellynch. CC som inte känner till Hedinn kan de vara.
Klara nominerar Hedinn
Röstar på bollen__ - quarter4ever - CaisaLundblad - Snurrfian
Nominerade Hedinn. La tredjerösten på Q. Skulle kunna vara ulv med Hedinn pga nominerar Hedinn och röstar inte på henne. Om lyan vågat nominera någon av sina egna. Bör iofs också vara möjlig som CC pga detta.

Okej, utifrån detta (skrivet ur minnet på alla dock, hinner inte gå igenom leken) så känns cirkus och Ferrari som de som är troligast goda, och EmmaN-Klara-Hedinn som de jag är osäker på/misstänker för ondhet. Får försöka hinna kolla upp dem mera.
 
Jo men du skrev att hon röstade som sin ulv i DL1. och i DL2 var det ingen som hade röstat på Q som vi inte vet rollen på när EmmaN röstade. Du skrev såhär:
Jag tror fortfarande mer på EmmaN som CC än som ulv fortfarande och då är det med tanken att hon röstade som sin ulv i DL1.

F'låt. Nominerade som sin ulv menade jag. Samma tanke som i DL2 när jag röstade på henne
 
Uppdaterar BSF´s lista..

DL1
Lynch
LenaH var bybo
Käk
Lobelia var ficktjuv
Habina var ulv
DL2
Lynch
quarter4ever var den blinda
1:a paketet delas ut.
Käk
Derring-Do var bybo
DL3
Lynch
CaisaLundblad var deltidsarbetande spion
2:a paketet delas ut
Käk
hemlig var ulv

DL4 Dubbellynch
Snurrfian var bybo
Blacksmithfarm var bybo
Tredje paketet delas ut

Lever gör:
bollen__
Cirkus/Bumpo
EmmaN
Ferrari
Hedinn
Klara


Bland oss finns då: 2 ulvar, en copycat, ängel och bybo, om BSF´s uträkning stämmer.
Fast det stämmer ju inte, 2 ulvar, en copycat, ängel och en bybo = 5 och vi är 6 st kvar. Har du redan räknat med att en god försvinner nu på morgonen? O_o För enligt din uträkning skulle ju onda ha vunnit.
 
Jag ska iväg nu på förmiddagen.
Mina huvudkandidater från igår är fortfarande Klara, Hedinn och bollen__i nu nämnd ordning. Jag tror mest på Klara som CC och hon kände till Hedinn. bollen__ är den tredje ulven som hon inte kände till från början. Inte minst Klaras snilleblixt från igfår bekräftar att hon nog tänkt sig blodig på hur fan käket av hemlig gick till - det hade jag också velat förstå om jag vore i CCs skor.

Leken är ju slut om käket lyckas :( men om leken fortsätter är det mitt bidrag just nu O_o
 
UPPDATERING!

Ferrari var lite oroad för TV3-situationen. Antalet deltagare i Ponnyakuten hade kraftigt decimerats. Att ta in reserver från de som inte kommit med vid uttagningen var inte aktuellt av ekonomiska skäl. När Snurris och Blacksmithfarm plötsligt var borta igår kväll kändes det ödesmättat. Visserligen ser Ferrari dem smyga in i fikarummet nu när hon är på väg ut på sin morgonritt. Men deras ponnyer syns inte till och de kan ju inte gärna fortsätta på gunghästar?

Men ännu är loppet inte kört, tänker Ferrari och fattar galopp. I full fart för hennes ponny henne längs vindlande skogsstigar dit hon aldrig har varit tidigare. Förmodligen dit ingen annan går eller hittar. Skogen ändrar karaktär, träden runt henne är äldre och bevuxna med lavar och murgrönor. en kall vind blåser in och den för med sig en sky av snö. Ferrari släpper tyglarna med ena handen och drar jackan, som plötsligt är pälsfodrad - märkligt - runt sig. Men hennes ponny rullar på i en härlig, nästan sövande, kanske förtrollande galopp. Tills plötsligt – där framför dem:

866368ff670fb95ad0be1d667e387509.jpg

Ferrari håller in sin ponny och inser att hon är i en annan värld, långt bort från Ponnyakuten.

Ferrari var bybo!

Grattis onda!

Sammanställning kommer inom kort.
 
Första natten, när LL meddelar att jag blivit bestulen på käket, sa jag direkt till mina kumpaner "Jag slår vad om att lobelia är tjuven". :angel: Tänk så väl jag känner henne. ;)
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 492
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 393
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
20 645
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
28 081
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp