Ponnyakuten (Ulvspel)

Och snyggt spelat, @Klara ! Tog ett tag innan jag blev relativt säker (det fanns ju så många potentiella först :p) och EmmaN och BSF hängde med som möjliga rätt länge.

Men med dina "Hedinn kan ju inte vara ulv"-antydningar framåt slutet blev det ganska tydligt. :D
 
Jag vill iaf ha @quarter4ever in i tråden och förklara vad sjutton hon höll på med. Vi ulvar fattade ingenting, men var väldigt tacksamma för hjälpen. :D
Jag ska förklara bakgrunden:

Efter DL1 lyckades jag och @Artline (men jag var drottningen av klantighet, Art håller sig på prinsess-nivå:angel:) med bravaden att ta fel på vår egen konversation och @quarter4ever s. I och med detta outade jag @Klara och hennes roll för Q.

Vi LLs diskuterade hur vi skulle lösa situationen som nedkokat blev att Q fått en sia och en spionrad hon inte skulle ha. Beslutet blev att vi satte Q i "präst-karantän" rörande Klara fram till nästa dag-DL, d v s att hon fram till och med DL2 inte fick rösta på Klara och skulle hålla henne neutral. Efter DL var Q fri att spela som hon ville mot Klara, men skulle teoria vanligt snarare än "siar-teoria". Vi tänkte oss att kompensera onda ytterligare framöver (genom en säkert-käk-grej jag brukar köra som inte märks i leken men som garanterar onda ett säkert käk) men det gjorde vi aldrig.

Så är det!
 
Jag ska förklara bakgrunden:

Efter DL1 lyckades jag och @Artline (men jag var drottningen av klantighet, Art håller sig på prinsess-nivå:angel:) med bravaden att ta fel på vår egen konversation och @quarter4ever s. I och med detta outade jag @Klara och hennes roll för Q.

Vi LLs diskuterade hur vi skulle lösa situationen som nedkokat blev att Q fått en sia och en spionrad hon inte skulle ha. Beslutet blev att vi satte Q i "präst-karantän" rörande Klara fram till nästa dag-DL, d v s att hon fram till och med DL2 inte fick rösta på Klara och skulle hålla henne neutral. Efter DL var Q fri att spela som hon ville mot Klara, men skulle teoria vanligt snarare än "siar-teoria". Vi tänkte oss att kompensera onda ytterligare framöver (genom en säkert-käk-grej jag brukar köra som inte märks i leken men som garanterar onda ett säkert käk) men det gjorde vi aldrig.

Så är det!
Men det förklarar ju inte varför hon röstade på Caisa och skrev nåt om att "det lär bli tydligt om jag åker"?
 
Tror det saknas några deltagare!
Det har du rätt i! Här är den fullständiga listan! (Min mus scrollade inte ordentligt!!!:rage:)

1. CaisaLundblad - Spion
2. Snurrfian - Bybo
3. quarter4ever – Den blinda
4. LenaH - Bybo
5. Derring-Do - Bybo
6. Hemlig - Ulv
7. bollen__ - Ulv
8. Bumpo - Ängel
9. Habina - Ulv
10. Ferrari - Bybo
11. Klara - Copycat
12. Hedinn - Ulv
13. Blacksmithfarm - Bybo
14 .Lobelia - Tjuv
15. EmmaN - Bybo
 
Jag tyckte det var roligt när diskussionen om ulvarnas meningar uppkom. Jag menar, hur korkade tror ni att vi var? Vi skrev saker som "jag blev bestulen" och "jag tror lobelia är tjuv". Ju mindre Q skulle få veta desto bättre. ;)
 
Jag tyckte det var roligt när diskussionen om ulvarnas meningar uppkom. Jag menar, hur korkade tror ni att vi var? Vi skrev saker som "jag blev bestulen" och "jag tror lobelia är tjuv". Ju mindre Q skulle få veta desto bättre. ;)
Jag tror att det här är den slutgiltiga samlingen ulv-rader som vi lottade från:

Jag tror quarter4ever är tjuv
Jag tror Habina är ulv
Jag tror att copycaten nominerade en ulv
En ulv blev bestulen

EDIT: fast jag undrar om inte den med copycaten hann bli utbytt. Det gjordes en ändring strax före DL. Det var i alla fall den första raden som nådde den blinda.
 
Ja och då pratade de om igår att skydda Ferrari men de måste ha ändrat sig under natten :p så de var spännande.
Ja, men det kan jag tänka mig. Jag gissade ju på cirkus som ängel (om än på felaktiga grunder :angel:) så tänkte att hon med största sannolikhet skyddar sig själv, med tanke på förvirringen. Skulle hon skydda nån annan vore det ju Ferrari eller EmmaN, men det kändes som de flesta ändå hade rätt klart för sig hur rollfördelningen såg ut...

Så jag tänkte att kanske, kanske, om nån annan är ängel eller det finns ett extra beskydd, så tänker de sig att lyan försöker få nån att verka mindre godförklarad (EmmaN var väl den som var mest "osäker" av de tre) så att de ska kunna få ett "säkert" käk, och då borde ju den personen skyddas... Så nånstans kändes Ferrari som bästa valet, men det var allt ett jäkla lotteri! :o
 
Jag tror att det här är den slutgiltiga samlingen ulv-rader som vi lottade från:

Jag tror quarter4ever är tjuv
Jag tror Habina är ulv
Jag tror att copycaten nominerade en ulv
En ulv blev bestulen
Var cc raden verkligen med?

Jag tror lobelia är tjuv var väl en rad? :)
 
Jag tyckte det var roligt när diskussionen om ulvarnas meningar uppkom. Jag menar, hur korkade tror ni att vi var? Vi skrev saker som "jag blev bestulen" och "jag tror lobelia är tjuv". Ju mindre Q skulle få veta desto bättre. ;)

Precis. Ingen ville ju dock lyssna på mig när jag sa att Q OMÖJLIGT kunde vara så säker. :p
 
Jag tror att det här är den slutgiltiga samlingen ulv-rader som vi lottade från:

Jag tror quarter4ever är tjuv
Jag tror Habina är ulv
Jag tror att copycaten nominerade en ulv
En ulv blev bestulen

EDIT: fast jag undrar om inte den med copycaten hann bli utbytt. Det gjordes en ändring strax före DL. Det var i alla fall den första raden som nådde den blinda.


Nä, bollen__ fick ju sin rad ändrad. Men till vad minns jag inte. Så raden "jag tror Habina är ulv" blev något annat.
 
Var cc raden verkligen med?

Jag tror lobelia är tjuv var väl en rad? :)
Jag tror du har rätt. Jag letade i vår konversation (som är ganska lång) och hittade den här varianten. Men sen kom jag på att det gjordes en sen ändring. Men till skillnad från deltagarlistan så går det här att fixa ännu! (Fast jag orkar inte leta riktigt kände jag plötsligt...:p)
 
Ja, men det kan jag tänka mig. Jag gissade ju på cirkus som ängel (om än på felaktiga grunder :angel:) så tänkte att hon med största sannolikhet skyddar sig själv, med tanke på förvirringen. Skulle hon skydda nån annan vore det ju Ferrari eller EmmaN, men det kändes som de flesta ändå hade rätt klart för sig hur rollfördelningen såg ut...

Så jag tänkte att kanske, kanske, om nån annan är ängel eller det finns ett extra beskydd, så tänker de sig att lyan försöker få nån att verka mindre godförklarad (EmmaN var väl den som var mest "osäker" av de tre) så att de ska kunna få ett "säkert" käk, och då borde ju den personen skyddas... Så nånstans kändes Ferrari som bästa valet, men det var allt ett jäkla lotteri! :o

Låter faktiskt helt logiskt . :D
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 107
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 246
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
20 577
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
28 003
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • När fan slutar jag ramla av?
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp