Ponnyakuten (Ulvspel)

resten:

Hat inte Habina publicerat sitt brev? Eller har jag drömt det?







Tror detta är alla brev (utom mitt eget) som har kommit in hittills???

Både bollen__, hemlig,Caisa och till viss del Q verkar ha stridstränade ponnyer. Och jag ställer mig frågan - varför? Vill de kanske nästla sig in och ställa till med oreda i programmet?

Hedinn, EmmaN, Klara och Derring-Do är de som för mig ligger närmast en nominering. Där har vi hästar med problem, men de verkar inte - vad jag kan läsa mig till - vara stridstränade eller inställda på att sabotera programet så som gruppen ovan. Kanske med undantag av DDs ponny...
 
Hej Ponnyakuten
Som jag har skrivit tidigare så kan jag helt enkelt inte hitta min ponny, helt puts väck... :( Min hund verkar däremot försöka få mig att förstå att jag inte behöver någon ponny och det räcker med honom på skogsritter men det känns som om det saknar något, min andning blir väldigt tung när jag försöker galoppera längre än några hundra meter, travar går en aning bättre och skritta fungerar utmärkt men jag saknar de där härliga skogsgalopperna :cry: Jag börjar fundera på om min huligan till hund kan ha något med att göra med min ponnys försvinnande? :confused: Min hund hävdade att det var ett farligt monster han drev tills skogs men nu börjar jag undra om min hund har lurat mig? Men kan en sån här sötnos verkligen vara så ond?
temporary-image1458814935355_56f3bfdd2a6b221bb3250036.jpg


Han kan dessutom sitta vackert på en stubbe!
temporary-image1458814967891_56f3bffd2a6b221b98dd8b4a.jpg

Snälla Ponnyakuten, hjälp mig att hitta min ponny! :cry:
Med vänlig hälsning
Snurrfian
 
Hej Ponnyakuten
Som jag har skrivit tidigare så kan jag helt enkelt inte hitta min ponny, helt puts väck... :( Min hund verkar däremot försöka få mig att förstå att jag inte behöver någon ponny och det räcker med honom på skogsritter men det känns som om det saknar något, min andning blir väldigt tung när jag försöker galoppera längre än några hundra meter, travar går en aning bättre och skritta fungerar utmärkt men jag saknar de där härliga skogsgalopperna :cry:

:rofl::rofl::rofl:
 
resten:









Tror detta är alla brev (utom mitt eget) som har kommit in hittills???

Både bollen__, hemlig,Caisa och till viss del Q verkar ha stridstränade ponnyer. Och jag ställer mig frågan - varför? Vill de kanske nästla sig in och ställa till med oreda i programmet?

Hedinn, EmmaN, Klara och Derring-Do är de som för mig ligger närmast en nominering. Där har vi hästar med problem, men de verkar inte - vad jag kan läsa mig till - vara stridstränade eller inställda på att sabotera programet så som gruppen ovan. Kanske med undantag av DDs ponny...

Hon är ju inte stridstränad, det är några slags konstiga olater hon lagt sig till med på egen hand! :cry:
Hennes namne är däremot stridstränad, och älskar att slåss. :idea: Men hon slåss bara för goda sidan (England i det här fallet), och hennes kapten är min favoritkaraktär av tvåbeningarna! :D Captain John Granby with his Kazilik dragon Iskierka. :love:
 
Både bollen__, hemlig,Caisa och till viss del Q verkar ha stridstränade ponnyer. Och jag ställer mig frågan - varför? Vill de kanske nästla sig in och ställa till med oreda i programmet?

Hedinn, EmmaN, Klara och Derring-Do är de som för mig ligger närmast en nominering. Där har vi hästar med problem, men de verkar inte - vad jag kan läsa mig till - vara stridstränade eller inställda på att sabotera programet så som gruppen ovan. Kanske med undantag av DDs ponny...

Fast man skulle ju teoretiskt sett kunna ha goda avsikter även om man attacktränar hästen:
Dock tänkte jag för säkerhets skull avstå den träningen, åtminstone tills vi har löst kommunikationsproblemen. :idea:
 
Fast man skulle ju teoretiskt sett kunna ha goda avsikter även om man attacktränar hästen:
Dock tänkte jag för säkerhets skull avstå den träningen, åtminstone tills vi har löst kommunikationsproblemen. :idea:

:rofl::rofl::rofl:
Satt och oroade mig för att den skulle lyckas slå sig själv i huvudet när det hände... :eek: Men det måste ju ha hänt förr för den verkade tämligen oförvånad och obrydd. :cautious:
Är det verkligen ok att träna sin häst till att slå sig själv i huvudet med ett brännbollsträ?
:crazy::angel:
 
:rofl::rofl::rofl:
Satt och oroade mig för att den skulle lyckas slå sig själv i huvudet när det hände... :eek: Men det måste ju ha hänt förr för den verkade tämligen oförvånad och obrydd. :cautious:
Är det verkligen ok att träna sin häst till att slå sig själv i huvudet med ett brännbollsträ?
:crazy::angel:
Om du lyssnar så förklarar hon att:
a) det är inte meningen att den ska slå sig själv, så därför får den inget klick/godis för det :idea:
b) eftersom olyckor som den kan hända under träningen så rekommenderar hon att man övar in tekniken med ett brännbollsträ innan man går vidare till t.ex. svärd eller motorsåg :nailbiting::rofl:
 
Fast man skulle ju teoretiskt sett kunna ha goda avsikter även om man attacktränar hästen:
Dock tänkte jag för säkerhets skull avstå den träningen, åtminstone tills vi har löst kommunikationsproblemen. :idea:
Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det här inlägget... :crazy: Antingen jobbar du för tv3 och vill ge programmet ponnyakuten ett dåligt rykte med ponnyer som har ihjäl sina ryttare eller så är du god och hoppas att tv3s ulvar ska råka slå ihjäl sig och sina hästar... Hm mycket skumt... :rofl:
 
Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det här inlägget... :crazy: Antingen jobbar du för tv3 och vill ge programmet ponnyakuten ett dåligt rykte med ponnyer som har ihjäl sina ryttare eller så är du god och hoppas att tv3s ulvar ska råka slå ihjäl sig och sina hästar... Hm mycket skumt... :rofl:
Jag fattar inte hur du lyckas tolka in något av det, klippet handlar inte om att lära hästen slå ihjäl varesig sig själv eller sin ryttare, utan den ska lära sig slå ihjäl ZOMBIES, som är onda. Min tanke är att när den bemästrat tekniken så borde det vara enkelt att överföra till andra onda, så man kan få en häst som går ut och klubbar ner ulvar. :idea::devil:


I den mån jag nu överhuvudtaget var seriös med inlägget då. ;):D
 
Dags för mig att nominera och rösta.

Kära Ponnyakuten,
Jag har alltid önskat mig en enhörning. Jag trodde att det var en sån jag köpte när jag köpte Enok, men efter två veckor ramlade hornet av. Efter det blev ponnyn hemsk. Han visste mycket väl om hur gärna jag ville ha en enhörning, men har blandat ihop enhörning och pegasus. Samt vem det är som ska flyga...

Resultatet är att Enok kastar av mig konstant. Högre och längre för varje gång, och så svär han över att jag aldrig lär mig flyga... Kan ni hjälpa mig med att få honom att sluta ge mig flygturer och ge honom ett nytt horn istället?

Mvh
Hedinn och Enok

PS. Han var glänsande, vit och ren när jag köpte honom också. Det är han inte längre. :mad: DS.
Jag tror att Enok har ett hjärta av guld, han vill väl men har bara missförstått vad Hedinn vill. Enhörning/pegas - vem har inte blandat ihop dem någon gång?

Blacksmithfarm nominerar Hedinn



Kära Ponnyakuten
Jag behöver hjälp med min ponny. Han är valack sen ca ett år tillbaka, fyller nu fyra år och jag håller på att köra in honom. Det största problemet är att så fort tömmarna spänns så slutar han dra och vill gärna komma in vid min sida istället. Har försökt hålla en morot framför honom, men då blir det bara massa tokrus och hopp o skutt, så det fungerar inget vidare.
Han verkar inte rädd, utan det är mer en ovilja med själva dragandet, som att han är rädd att göra fel.
Om någon går bredvid och leder honom går det lite bättre, men inte bra.
Har kört honom i par med min lilla....shettis säger vi...eller blandning av baskjir och shettis...och då går det bättre.
WP_20160311_11_39_27_Pro_zps1ov3jclj.jpg

Han är egentligen en snäll och go och glad kille, han uppför sig oftast okej, lyfter hovar utan problem vid kratsning och står stilla i spolspiltan, lättlärd, matglad och lättfödd. Äpplen är en favorit, men även morötter går ner dagligen (brukar få det som kvällssnacks).
Bifogar ytterligare en bild på min lilla älskling.
2dba64d1-c2a1-471b-97e1-38c549b6cd30_zpsyu16twud.jpg

Hoppas ni kan hjälpa oss så vi kommer igång med körandet ordentligt.
Mvh Sulkydrottningen

Tyvärr tror jag att Hemligs ponny har baktankar med att vara med i programmet. Jag tror att den vill skrämma alla andra ponnyer så att programmet blir förstört. Att döma av bilden så verkar den kunna kampsport:nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Därför

Blacksmithfarm röstar på hemlig
 
Jag kommer behöva rösta relativt tidigt idag, men det känns som det fortfarande finns väldigt lite att gå på, så jag får väl försöka dra igång nåt själv. Det lilla jag har hittat så här lång är:

1. Caisa skriver inte som alla andra att LL är ond, utan att LL valt sida. Detta skulle kunna vara en (mycket långsökt) hint till ulvarna att hon har en roll där hon måste välja, dvs att hon är Copycaten. :idea:
LL verkar redan valt sida tycker jag... Hon antyder att hon är vampyr. :cautious: ;)

2. @Snurrfian kallar mig för skum när jag tipsar folk om hur de kan lära sina hästar slå ner onda, men goda borde väl uppskatta sådana tips?

3. @quarter4ever är inte inne och skriver tusen konstiga teorier för att dra igång leken som hon brukar, utan här får jag sitta och göra jobbet själv. :mad: Hon måste vara ond! :devil: (Och nu har jag kommit på en ursäkt att rösta på henne! :sneaky::D:angel:)
 
Jag tar och nominerar nu också, men avvaktar med röstning då jag inte har någon brådska. :D

Hej ponnyakuten!

Jag kommer till gården med två vitt skilda problem med mina två väldigt öh identiska hästar. :o

160123_003_56bf2f732a6b2202b48a434b.jpg


Min unghäst Ricky the Rocker (till höger i bild) har jag börjat sitta på lite smått. Men så fort jag satt mig tillrätta på hans rygg, så börjar han att leka med pallen. Ofta tar han den mellan tänderna och slänger iväg den. Ibland träffar den då någon av mina andra hästar. :arghh: Jag behöver hjälp med att få Ricky att fokusera mer på det faktum att han faktiskt har någonting på ryggen, än att leka...

Min stjärnhäst Ariel (till vänster i bild) har framförallt problem med mig. Jag tycker att 60-80 cm är lagom hopphöjd, hon tycker att 110 cm är en baggis.

100418-004_84323315.jpg


Jag behöver hjälp att våga hoppa högre. Jag bifogar även en film med det här mailet, så ni får se hur eländigt Ariel har det. :meh:


Mitt hjärta går ut till stackars Ariel, jag känner att jag verkligen kan relatera till frustrationen när man vill mer men ens partner inte riktigt är med på noterna. Min första ponny t.ex, hade allt utom viljan att hoppa högre än 90 cm! Jag tänker att priset kanske hjälper Habina att överkomma lite oro så Ariel kanske får hoppa iaf 5 cm högre nästa gång! :D

Caisa nominerar Habina
 
Om du lyssnar så förklarar hon att:
a) det är inte meningen att den ska slå sig själv, så därför får den inget klick/godis för det :idea:
b) eftersom olyckor som den kan hända under träningen så rekommenderar hon att man övar in tekniken med ett brännbollsträ innan man går vidare till t.ex. svärd eller motorsåg :nailbiting::rofl:

Aha! Jag satt på tåget och orkade inte koppla in hörlurarna så jag såg den utan ljud. Det förklarar saken. :idea: :rofl:
 
Jag kommer att få gäster snart ( har varit upptagen med att fixa tårta under dagen bla och städa :cool: ) då barnens far och farfar kommer för att fira äldsta sonen som ju fyller tonåring imorgon . Pappan jobbar imorgon så då firar vi idag med honom!
Imorgon kommer mormor och morfar hit och stannar över natten så då är det också upptaget, som jag påpekat tidigare ;)

Men vill vänta med att nominera och rösta tills alla varit inne iaf och presenterat sig med deltagarbrev samt förhoppningsvist något mer inlägg.
 
Jag och tonåringen ska iväg och rida nu. Hoppas kvarvarande deltagare presenterat sig tills vi kommer hem igen. :up:
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
34 143
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 636
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
20 903
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
28 366
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp