Ponnyakuten (Ulvspel)

så enligt detta skulle jag vara ulv och ferrari copycat är det så du menar?
Ja, det är väl tanken. Men observera nu att jag inte hunnit lägga så mycket tankemöda kring detta. Det är bara rätt av det samband jag hittade när jag tittade på röstlistan och nomineringarna. Jag har inte gått tillbaka och lästa teorier och liknande kring era röster. Jag vet också att sambandet lyfts av andra tidigare. Har inte riktigt tid att analysera nu heller, ska iväg på middag om en timma och har precis kommit hem från stallet.

Men efter middagen har jag kvällen fri. :up:

Det kursiva -
@Myrten @Artline - om copycat valt att spela ängel - hade den kunnat förhindra att Lobelia drog med sig Habina i döden? Om hon skyddat Habina alltså?

Om copycaten väljer att vara ängel skyddar den inte. Den tar bort ängelns skydd om de väljer samma.

Copycaten (ny roll) - väljer en av de goda specialrollerna och kopierar dess förmåga. Goda lyan ingår inte. Om copycaten blir en ond ängel kan den ta bort ängelns skydd genom att göra samma nattval som ängeln. Copycatens är listig, så i spioninfon ser valet likadant ut som originalrollens. Ex: om copycaten valt att vara ängel och både copycatens och den riktiga ängelns rad lottas som spioninfo kommer det att stå:

Ängeln skyddar Artline
Ängeln skyddar Myrten

Copycaten väljer sin roll före natt-DL1. Denna info kommer med i spioninfon och kan alltså lottas fram. För övrigt följer copycatens DLs den kopierade rollens. Om tjuven stjäl från copycaten framgår det inte om det är copycaten eller originalrollen som bestulits. Copycaten får reda på identiteten på en lottad ulv.

Vill inleda med att ursäkta min frånvaro, har blivit en del jobb idag och nu är det en EXTREMT viktig hockeymatch (periodpaus nu) som tar större delen av min uppmärksamhet. ;) Men har försökt hänga med lite halvt under dagen i alla fall...

Nej precis... Och med de spridda nomineringarna ser det onekligen ut som att så är fallet (att de inte vågade sno åt sig den).
Frågan är om de då istället ledde nomineringen mot en god? Då hade det satt Heddan och Klara åt det goda hållet, samtidigt som Klara var den som lade den andra nomineringen på Hedinn... Vad rörigt det blev nu. :p
Möjligheten finns ju också att de inte alls diskuterade saken utan bara lät utfallet bli som det blev eftersom lyan i teorin i alla fall borde kunna använda sig av det oavsett om det blev en god eller ond som fick tag på den (misstänkliggöra god/använda förhäxning till sin fördel som ond).
...och då blir det svårt att läsa ut något alls av nomineringen. :meh:

Jag skulle gissa på att ulvarna inte försökt styra alls. Jag kan såklart ha fel, men att styra en sån röstning mot en ond skulle ju riskera att outa ulvarna rätt ordentligt om en som fått flera röster åkte ut och visade sig vara ond, t.ex.

Det enda som känns någorlunda "säkert" är väl att copycaten bör ha nominerat ulven den kände till.

För att få till nån rad om Cirkus också:

Cirkus
kommer in istället för den försvunna bumpo, säger att hon antagligen hade röstat på mig igår för kommentaren till LL. Själv tyckte jag det var en väldigt långsökt teori, kanske mest för att det bara var OT från min sida (även om jag inser att ni inte tror mig :p). Dock kan jag köpa att man bygger teorier av vad än man kan hitta första DL, så det är inget jag egentligen reagerat på utöver när Snurris tog den rakt av från derring-do.
Hon missförstod inte riktigt den blindas roll, så jag bortser från den teorin som involverade den.
Spinner sen vidare på funderingar kring vem som är copycat, där jag och EmmaN är de hon får fram som möjliga copycats. Det tycker jag kanske är lite udda, att hon bara hittar 2 potentiella copycats. O_o
Speciellt som EmmaN inte heller är någon jag ännu känner några starkare misstankar mot såhär långt. Men det betyder ju inte att hon inte är copycat. :p Svårt när man inte har så mycket att gå på.
Däremot antog jag att jag skulle bli misstänkt för det själv när det visade sig att Habina var ulv, och jag kan inte heller försvara mig mot den teorin. Mer än att det troligen är så att några goda råkat nominera en ulv, så jag hoppas ni ser till mer än bara det faktumet. :)

Hon verkar i alla fall genuint leta efter copycat så hon är inte en av dem jag misstänker mest i nuläget. Även om det såklart är svårt att säga vare sig bu eller bä innan jag sett mer.

Vill inleda med att ursäkta min frånvaro, har blivit en del jobb idag och nu är det en EXTREMT viktig hockeymatch (periodpaus nu) som tar större delen av min uppmärksamhet. ;) Men har försökt hänga med lite halvt under dagen i alla fall...

Jag skulle gissa på att ulvarna inte försökt styra alls. Jag kan såklart ha fel, men att styra en sån röstning mot en ond skulle ju riskera att outa ulvarna rätt ordentligt om en som fått flera röster åkte ut och visade sig vara ond, t.ex.

Det enda som känns någorlunda "säkert" är väl att copycaten bör ha nominerat ulven den kände till.

Hockeymatch viktigare än ulvspel? UUUUUULV, ULLLLLLLLVVVVV!!!! :cautious: :mad: ;)

Jo givetvis, jag tänkte eftersom det blev lottning att de lagt första/andra röster på goda/onda (beroende på vilket resultat de var ute efter) och på så sätt litegrann försökt styra vilka som blev aktuella. På så sätt hade det inte varit uppenbart och det hade inte bara varit onda som nominerade de med fler röster, typ!
Men ja, jag tänkte ju också att de kanske inte försökte styra nått alls... Åh ena sidan, åh andra sidan... :p

Ber om ursäkt om jag upprepar något nån redan sagt nu, har som sagt bara skumläst efterhand idag, och skulle jag prioritera att läsa igenom ordentligt nu skulle jag inte hinna skriva innan matchen är igång igen.

Men, om man kikar lite på röstlistorna:

Nomineringar
13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
15.25 Caisa nominerar Habina
16.51 Derring-Do nominerar Klara
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian
18:52 Snurrfian nominera Klara.
19:17 Habina nominerar Lobelia
19:42 EmmaN nominerar Lobelia
19:43 Ferrari nominerar Quarter4Ever
19:51 LenaH nominerar Derring-Do
20:18 Lobelia nominerar bollen__
20:42 Hedinn nominerar EmmaN
20:53 hemlig nominerar Ferrari
20:54 Klara nominerar Hedinn
21:16 quarter4ever nominerar Blacksmithfarm

Röster
13:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm
19:53 Ferrari röstar på LenaH
19:59 hemlig röstar på Derring_Do
20:07 EmmaN röstar på ferrari
20:42 Hedinn röstar på quarter4ever
20:50 Snurrfian röstar på caisaLundblad
20:50 Caisa röstar på bollen__
20:51 LenaH röstar på Ferrari
20:54 Klara röstar på bollen__
20:55 bollen__ röstar på Habina
20:57 Lobelia röstar på habina
21:30 quarter4ever röstar på LenaH

Vi vet att Habinas nominering inte säger något. Om copycaten nominerat en ulv så ligger ju Caisa nära till hands, dock lär det ju finnas några fler ulvar så det känns som en tanke farlig att fastna på, men lätt i och med att Habina är den ulv vi känner till. Möjligt scenario, men inte säkert.

I övrigt är det ju Ferrari och Q4 som vi vet röstat på en god, men det är väl också svårt att säga något om innan det hänt mer. Sen har vi bollen__ som vi vet röstat på en ond, men i och med att det är en förstaröst och relativt sent så kan det lika gärna vara en alibiröst som en röst från en god, då det inte ens vore en vidare vågad alibiröst heller.

nu är det en EXTREMT viktig hockeymatch (periodpaus nu) som tar större delen av min uppmärksamhet.
Jag hoppas det är Färjestad du kikar på ! Vinna eller försvinna är ju det som gäller idag där !
Fick en kort stund med datorn då mor och far åkte för att köpa kaffe ( Jag dricker ju inte kaffe själv så hade heeelt missat att det var i princip slut- räckte till 2 koppar iaf så de fick kaffe till tårtan )

så ska läsa nu och se om det är något mer jag hinner svara på

Jag hoppas det är Färjestad du kikar på ! Vinna eller försvinna är ju det som gäller idag där !
Fick en kort stund med datorn då mor och far åkte för att köpa kaffe ( Jag dricker ju inte kaffe själv så hade heeelt missat att det var i princip slut- räckte till 2 koppar iaf så de fick kaffe till tårtan )

så ska läsa nu och se om det är något mer jag hinner svara på
Såklart det är! :D

Så om den inte väljer samma som ängeln så är det bara den ängeln valt som är skyddad??
Jag hade inte fattat att den inte kunde skydda - det trodde jag nog att den skulle kunna? Typ likväl som att om den valde ficktjuven så kunde den stjäla andras förmågor, eller om den valde den blindas roll skulle kunnat lyssna på ulvarna?
Eller som spionen kunna få spionrader- hur många skulle väl även där bero på hur många rader som fanns tillgängliga ?

Fråga @Myrten @Artline
Kanske har missat att någon frågat redan.
Vad händer om den person som har rollen som copycaten valt att kopiera dör? Typ om copycaten valt att kopiera ängeln och ängeln dör, får den välja en ny att kopiera då eller är den en "vanlig" spelare då fast ond?

Fråga @Myrten @Artline
Kanske har missat att någon frågat redan.
Vad händer om den person som har rollen som copycaten valt att kopiera dör? Typ om copycaten valt att kopiera ängeln och ängeln dör, får den välja en ny att kopiera då eller är den en "vanlig" spelare då fast ond?
Nej. Copycaten väljer en gång och sedan behåller den rollen.

Nu gör jag något man inte bör göra i ulvlekar... Dricker rödvin samtidigt som jag försöker reda ut mina tankar... :angel: Vi får väl se var det slutar... :angel:
Intressant med Cirkus in istället för Bumpo, tack och lov för tidigt i leken så att det slipper bli så rörigt i min stackars hjärna.
Q försöker förklara vad hon menar men jag tycker ändå att det känns som om hon gör ett försök att få sig själv godförklarad och det skaver lite.
@CaisaLundblad skriver rätt intressant om BSF:
BSF har 22 inlägg varav ett deltagarbrev. Har problem med att hennes ponny inte slappnar av och njuter utan bara arbetar hela tiden. Ponnyn går heller inte att muta och verkar ha problem med en något för stor libido i förhållande till vad han kan prestera... :D
Lyfter med Q fram lite möjliga scenarion kring förhäxningsvinsten.
Gör en sammanställning på deltagarbreven som kommit under dagen, tycker de som verkar ha stridstränade ponnier är potentiella nästlare.
Nominerar Hedinn, tror Enok bara missförstått heddan.
Röstar på Hemlig då dennes ponny tycks kunna kampsport och då kanske försöker skrämma bort övriga ponnier från programmet. (#113)
Blir röstad på av onda Habina för att hon glömde henne i sin sammanställning av deltagarbrev.
Kan Habina ha röstat på en kollega för att det är enklare än att teoria om någon man vet/tror är god? I värsta fall hade hon fått alibi om BSF blivit lynchad och visat sig vara ulv. Åh andra sidan var det inte många teorier av väldigt hög kvalitet igår så just att det skulle vara svårt att teori om en icke-kollega är kanske inte så troligt. :p
Möjligen lite misstänkt att hon missade att Snurris pratat om Ferrari tidigare. Det är lätt att slarvläsa när man har facit i hand. Jag reagerade också på att hon inte tyckte Habinas nominering gav någonting. men annars tycker jag också mycket hon skriver är vettigt.
Jag tycker att hon lyfter rätt intressanta saker, att BSF röstar på hemlig för att hennes ponny verkar kunna kampsport men bortser ifrån att Derring-doo försöker lära sin kampsport :p
Får en väldigt enkel röst av Habina, visserligen brukar Habina lägga nonsens röster oavsett om hon ond eller god i första dl men min fundering bli ju om hon lägger en röst på en kompanjon som är enkel men inget som någon kan tänkas följa. Och att BSF dessutom slarvläser och försöker misstänka mig genom att hoppa över saker känns även det skumt.
Men samtidigt så har jag inte helt släppt misstankarna på Caisa, men tror jag att BSF och Caisa sitter i samma lyan? Lite tveksamt men inte på något sätt omöjligt... :crazy:

Verkar vara mycket tankar om copycaten och dess vara eller icke vara. Frågan är vilken roll som egentligen gynnar en bäst. Att vara ängel känns ju lite motsägande, just då denne egentligen bara gör nytta om den skulle välja samma person som den goda ängeln. Spion känns väl mer logiskt att välja som copycat, få till sig den informationen och på så sätt ha lite koll bakom kulisserna.

Jag känner mig mest förvirrad över att ha läst de senaste sidorna och vet varken ut eller in om vem som skulle kunna vara vad. Får försöka samla tankarna och läsa igenom senaste dygnet en gång till och se om jag kan få ut något matnyttigt ifrån röstlistorna.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
39 870
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna... 18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 910
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv... 26 27 28
Svar
546
· Visningar
23 478
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något... 41 42 43
Svar
852
· Visningar
32 633
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka