Look whos talking...... just sayin....På ulvometern ligger just nu Paddington bäst till...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Look whos talking...... just sayin....På ulvometern ligger just nu Paddington bäst till...![]()
Ja, det är väl tanken. Men observera nu att jag inte hunnit lägga så mycket tankemöda kring detta. Det är bara rätt av det samband jag hittade när jag tittade på röstlistan och nomineringarna. Jag har inte gått tillbaka och lästa teorier och liknande kring era röster. Jag vet också att sambandet lyfts av andra tidigare. Har inte riktigt tid att analysera nu heller, ska iväg på middag om en timma och har precis kommit hem från stallet.så enligt detta skulle jag vara ulv och ferrari copycat är det så du menar?
Copycaten (ny roll) - väljer en av de goda specialrollerna och kopierar dess förmåga. Goda lyan ingår inte. Om copycaten blir en ond ängel kan den ta bort ängelns skydd genom att göra samma nattval som ängeln. Copycatens är listig, så i spioninfon ser valet likadant ut som originalrollens. Ex: om copycaten valt att vara ängel och både copycatens och den riktiga ängelns rad lottas som spioninfo kommer det att stå:
Ängeln skyddar Artline
Ängeln skyddar Myrten
Copycaten väljer sin roll före natt-DL1. Denna info kommer med i spioninfon och kan alltså lottas fram. För övrigt följer copycatens DLs den kopierade rollens. Om tjuven stjäl från copycaten framgår det inte om det är copycaten eller originalrollen som bestulits. Copycaten får reda på identiteten på en lottad ulv.
Så om den inte väljer samma som ängeln så är det bara den ängeln valt som är skyddad??Om copycaten väljer att vara ängel skyddar den inte. Den tar bort ängelns skydd om de väljer samma.
Nej precis... Och med de spridda nomineringarna ser det onekligen ut som att så är fallet (att de inte vågade sno åt sig den).
Frågan är om de då istället ledde nomineringen mot en god? Då hade det satt Heddan och Klara åt det goda hållet, samtidigt som Klara var den som lade den andra nomineringen på Hedinn... Vad rörigt det blev nu.
Möjligheten finns ju också att de inte alls diskuterade saken utan bara lät utfallet bli som det blev eftersom lyan i teorin i alla fall borde kunna använda sig av det oavsett om det blev en god eller ond som fick tag på den (misstänkliggöra god/använda förhäxning till sin fördel som ond).
...och då blir det svårt att läsa ut något alls av nomineringen.![]()
Vill inleda med att ursäkta min frånvaro, har blivit en del jobb idag och nu är det en EXTREMT viktig hockeymatch (periodpaus nu) som tar större delen av min uppmärksamhet.Men har försökt hänga med lite halvt under dagen i alla fall...
Jag skulle gissa på att ulvarna inte försökt styra alls. Jag kan såklart ha fel, men att styra en sån röstning mot en ond skulle ju riskera att outa ulvarna rätt ordentligt om en som fått flera röster åkte ut och visade sig vara ond, t.ex.
Det enda som känns någorlunda "säkert" är väl att copycaten bör ha nominerat ulven den kände till.
Jag hoppas det är Färjestad du kikar på ! Vinna eller försvinna är ju det som gäller idag där !nu är det en EXTREMT viktig hockeymatch (periodpaus nu) som tar större delen av min uppmärksamhet.
Såklart det är!Jag hoppas det är Färjestad du kikar på ! Vinna eller försvinna är ju det som gäller idag där !
Fick en kort stund med datorn då mor och far åkte för att köpa kaffe ( Jag dricker ju inte kaffe själv så hade heeelt missat att det var i princip slut- räckte till 2 koppar iaf så de fick kaffe till tårtan )
så ska läsa nu och se om det är något mer jag hinner svara på
Jag hade inte fattat att den inte kunde skydda - det trodde jag nog att den skulle kunna? Typ likväl som att om den valde ficktjuven så kunde den stjäla andras förmågor, eller om den valde den blindas roll skulle kunnat lyssna på ulvarna?Så om den inte väljer samma som ängeln så är det bara den ängeln valt som är skyddad??
Fäääärjestaaad !!! såg att det stod 1-1 efter första perioden hoppas de grejar det !!!Såklart det är!![]()
4-2 nu...Fäääärjestaaad !!! såg att det stod 1-1 efter första perioden hoppas de grejar det !!!
Det är aldrig över förrens hesa Fredrik ljudit !4-2 nu...Men det är inte över än!
Japp!Så om den inte väljer samma som ängeln så är det bara den ängeln valt som är skyddad??
Nej. Copycaten väljer en gång och sedan behåller den rollen.
Jag tycker att hon lyfter rätt intressanta saker, att BSF röstar på hemlig för att hennes ponny verkar kunna kampsport men bortser ifrån att Derring-doo försöker lära sin kampsportBSF har 22 inlägg varav ett deltagarbrev. Har problem med att hennes ponny inte slappnar av och njuter utan bara arbetar hela tiden. Ponnyn går heller inte att muta och verkar ha problem med en något för stor libido i förhållande till vad han kan prestera...
Lyfter med Q fram lite möjliga scenarion kring förhäxningsvinsten.
Gör en sammanställning på deltagarbreven som kommit under dagen, tycker de som verkar ha stridstränade ponnier är potentiella nästlare.
Nominerar Hedinn, tror Enok bara missförstått heddan.
Röstar på Hemlig då dennes ponny tycks kunna kampsport och då kanske försöker skrämma bort övriga ponnier från programmet. (#113)
Blir röstad på av onda Habina för att hon glömde henne i sin sammanställning av deltagarbrev.
Kan Habina ha röstat på en kollega för att det är enklare än att teoria om någon man vet/tror är god? I värsta fall hade hon fått alibi om BSF blivit lynchad och visat sig vara ulv. Åh andra sidan var det inte många teorier av väldigt hög kvalitet igår så just att det skulle vara svårt att teori om en icke-kollega är kanske inte så troligt.
Möjligen lite misstänkt att hon missade att Snurris pratat om Ferrari tidigare. Det är lätt att slarvläsa när man har facit i hand. Jag reagerade också på att hon inte tyckte Habinas nominering gav någonting. men annars tycker jag också mycket hon skriver är vettigt.